Wysłany: Pią Lis 16, 2007 17:19 [R416] Brak świateł postoj. i podświetl. deski
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
No wiec tak mam problem gdy przekrecam raz pokretlo od swiatel wogole nie zapalaja mi sie sw. postojowe ani nie podswietla mi sie deska rozdzielcza . Co sie moglo stac ( zwarcie ) a moze bezpieczniki padly jesli tak to bardzo bym prosil o okreslenie w ktorym miejscu znajduje sie ów bezpiecznik . Z gory dziekuje za odpowiedzi
[ Komentarz dodany przez: thef: Pią Lis 16, 2007 17:26 ] Proszę zapoznać się z zasadami kącika i poprawić temat.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 00:10, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 16, 2007 17:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
gdy przekrecam raz pokretlo od swiatel wogole nie zapalaja mi sie sw. postojowe ani nie podswietla mi sie deska rozdzielcza .
Trochę nieprecyzyjnie opisałeś usterkę
Będę zgadywał: po przekręceniu pokrętła (włącznika świateł) w pozycję "światła mijania" deska jest podświetlana i światła są? Jeżeli tak, to na pewno nie jest to wina tylko jednego bezpiecznika.
Jak wynika z instrukcji, światła postojowe są zabezpieczone bezpiecznikiem 10-cio amperowym w skrzynce bezpieczników zlokalizowanej w komorze silnika (gdy otworzysz tą skrzynkę, to bezpiecznik ten znajduje się w jej prawym dolnym rogu - w tym rzędzie są tylko 2 bezpieczniki, drugi - to 20 amperowy odpowiadający za sygnał dźwiękowy i światła hamowania). No ale gdyby ten bezpiecznik padł, to powinna jednak być podświetlana deska... Ale zawsze możesz sprawdzić też 10-cio amperowy bezpiecznik nr 19 umieszczony za schowkiem kierowcy, który trzeba zdemontować aby dostać się do bezpieczników. Odpowiada on za oświetlenie tyłu, tablicy rejestracyjnej i deski rozdzielczej. Ale gdyby padł z kolei ten bezpiecznik to tablica nie byłaby w ogóle podświetlana i dodatkowo nie świeciłyby pozostałe dwie rzeczy wymienione w opisie.
U ciebie, o ile dobrze rozszyfrowałem usterkę, nie występują "klasyczne" objawy przepalenia któregoś z tych dwóch bezpieczników, wygląda to raczej na jakieś zwarcie, np. we włączniku świateł.
Ale naturalnie zawsze najlepiej zacząć od kontroli bezpieczników.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A wiec jeszcze raz Po przekreceniu stacyjki wlaczeniu silnika , jak przekrecam wajche od swiatel o 1 pozycje na postojowe , nie zapala mi sie ani podswietlenie deski rozdzielczej ani swiatla postojowe , po przekreceniu do konca wajchy zapalaja sie normalnie swiatelka mijania (dalej bez postojowych).
Zakladalem radio w samochodzie moze moje zdolne raczki cos popsuly ? nie wiem ...
A tak wogole widze ze masz 2x 416 i chcialem sie zapytac czy ogolnie jestes zadowolony z tego samochodu .
Ostatnio zmieniony przez lodowa Pią Lis 16, 2007 19:31, w całości zmieniany 1 raz
chcialem sie zapytac czy ogolnie jestes zadowolony z tego samochodu .
Naturalnie Jeszcze jak Inaczej przecież nie miałbym dwóch
lodowa napisał/a:
a tak pozatym zakladalem radio w samochodzie moze moje zdolne raczki cos popsuly ?
O! to już jakaś wskazówka. Czyli bezpieczniki odpadają. Raczej zwarcie. Także popsuty przełącznik zespolony świateł i wycieraczek płata nieraz figle (np. nagle wszystko gaśnie). Poczekamy, może wypowie się ktoś, kto miał identyczny problem i sobie z nim poradził
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Światło pozycyjne jest też doprowadzone do radia. Jeśli tam coś robiłeś i przez omyłkę dałeś jako masę to może być problem. Sprawdż co podłączyłeś jako masę do radia. Powinien to być przewód koloru czarnego.
nie czarny kabel nie jest podlaczony do radia . Moja kostka zasilajaca ma 3 kabelki bialo niebieski i czerwono czarny i zolty to sa 2 + i 1 - tylko nie pamietam w tej chwili ktory jest ktory
Bialo niebieski i żółty to zasilanie, natomiast czerwono czarny w Roverkach to pozycyjne. Napewno zamiast przewodu czarnego masy masz podłączony czerwono czarny - pozycyjne jako masę. Tam faktycznie może być masa do chwili włączenia świateł. Będziesz miał spalony bezpiecznik 7,5A świateł pozycyjnych, lub już wypalony styk wylącznika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum