Hmmm wiec tak...ostatnio zachciało mi sie tuning'u i zakupiłem firmowy stożkowy filtr powietrza, usunąłem seryjny filtr...który wydawał mi sie stary i brudny...oraz jego obudowę. Zrobiłem puszkę rezonansową-osłonę przeciw ciepłemu powietrzu z silnika. Pierwsza jazda...wielkie zaskoczenie...auto przyspiesza dużo lepiej niż wcześniej...i sie praktycznie nie tnie jak do tej pory...a z silnika wydobywa sie naprawdę bardzo fajny (niegłośny) pomruk .
Wydaje mi sie ze stary filtr przepuszczał bardzo mało powietrza do garów a ten stożkowy który ma około 80% większą przepuszczalność niż stary dostarcza wystarczająco dużo zimnego powietrza przez co silnik nie muli.
Naprawdę nie spodziewałem sie takiej pozytywnej zmiany pracy silnika
Wydaje mi sie ze stary filtr przepuszczał bardzo mało powietrza do garów a ten stożkowy który ma około 80% większą przepuszczalność niż stary dostarcza wystarczająco dużo zimnego powietrza przez co silnik nie muli.
Ja nie rozumiem co oznacza ta 80% większa przepustowość...
Że niby 80% więcej powietrza do silnika leci...?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Ja nie rozumiem co oznacza ta 80% większa przepustowość...
Że niby 80% więcej powietrza do silnika leci...?
Dokładnie tak, sportowy filtr jest zrobiony z bawełny ktora przepuszcza około 80% więcej powietrza do silnika niż w przypadku papierowego seryjnego wkładu.
Dokładnie tak, sportowy filtr jest zrobiony z bawełny ktora przepuszcza około 80% więcej powietrza do silnika niż w przypadku papierowego seryjnego wkładu.
Czyli spalanie o 5% w górę.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
hehehe....możliwe...ale niekoniecznie... bo skoro silnik dostaje więcej zimnego powietrza...to spalanie mieszanki jest dużo lepsze...przez co silnik nie musi dostawać bogatej mieszanki ... co powinno powodować mniejsze spalanie... ale to tylko taka moja teoria...i średnio w nią wierze
Czyli przyczyną u Ciebie jest czujnik temperatury? Ten z góry?który włącza tez termowentylator?
Wydaje mi sie ze głównym problemem był czujnik i zabrudzony filtr powietrza
Czujnik od wentylatora miałem dobry...wymieniłem czujnik temperatury (dochodzi do niego jeden kabel) teraz auto po prostu płynie ... przyspieszenie jest naprawdę zaskakujące ...(w porównaniu z tym przed wymianą)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum