Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si ' 98] HGF??? Co jeszcze mogę sprawdzić???
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214Si ' 98] HGF??? Co jeszcze mogę sprawdzić???
Autor Wiadomość
skupa 



Dołączyła: 08 Lis 2006
Posty: 43
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Czw Lis 22, 2007 12:13   [R214Si ' 98] HGF??? Co jeszcze mogę sprawdzić???

Od roku jestem użytkowniczką R 214 Si 98r. z przebiegiem 180tys. km.

Po zakupie autka wymieniliśmy rozrząd z wszystkim co trzeba - jak nakazują roverkowe przykazania.

W ciągu roku użytkowania dolaliśmy do układu chłodzenia około 3 l płynu chłodzącego i to nas zaniepokoiło. Byłam u mechanika na oględzinach i wycieków nie widać - pozostaje mi jeszcze podłożyć pod auto karton i sprawdzić czy rzeczywiście ich nie ma.
Żadnych innych objawów nie zauważyłam - spalanie w normie 8,7 - 9 l/100km.

Czy już powinnam się martwić, że to objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą???

Proszę o rady, co robić dalej???
_________________
R214Si 1998r. 1,4L/16V
Ostatnio zmieniony przez skupa Sob Lis 24, 2007 11:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 22, 2007 12:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lis 22, 2007 13:53   

na poczatek do sprawdzenia i uszczelka kolektora ssacego, jesli tam bedzie wyciek to nie jest go latwo zlokalizowac, bo plyn odrazu odparowuje na goracym silniku, ja bym na razie nic nie robil, znaczy sie jezdzil i obserwowal
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lis 22, 2007 13:55   

jeśli wsiaka 3 l na rok to nie ma co panikować, :cool:
niech ktoś obejrzy dokładnie wszystko co ma w sobie płyn i sprawdzi czy nie ma gdzieś charakterystycznego nalotu, i później po tygodniu tak samo :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
skupa 



Dołączyła: 08 Lis 2006
Posty: 43
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Czw Lis 22, 2007 14:46   

AndrewS napisał/a:
na poczatek do sprawdzenia i uszczelka kolektora ssacego, jesli tam bedzie wyciek to nie jest go latwo zlokalizowac, bo plyn odrazu odparowuje na goracym silniku, ja bym na razie nic nie robil, znaczy sie jezdzil i obserwowal


Niestety, nie wiem gdzie znajduje się kolektor ssący, ale wychodzę z założenia, ze pewne rzeczy można poobserwować samemu, więc mam pytanie:
-gdzie znajduje się ten kolektor i jak wygląda - domniemywam, że jest to początek układu wydechowego, który wychodzi z silnika.
Proszę pomóżcie.
_________________
R214Si 1998r. 1,4L/16V
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Lis 22, 2007 15:41   

skupa napisał/a:

Niestety, nie wiem gdzie znajduje się kolektor ssący, ale wychodzę z założenia, ze pewne rzeczy można poobserwować samemu, więc mam pytanie:
-gdzie znajduje się ten kolektor i jak wygląda - domniemywam, że jest to początek układu wydechowego, który wychodzi z silnika.
Proszę pomóżcie.


Musisz iść w drugą stronę - to początek układu dolotowego, czyli musisz patrzeć po drugiej stronie silnika - kolektor ssący (inaczej dolotowy) to takie połączone razem czarne plastikowe rurki przykręcone do głowicy - znajdziesz je pod wtryskiem - tym czarnym ustrojstwem z napisem "injection". :smile:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lis 22, 2007 15:50   

ale napis injection w Roverach jest właśnie na kolektorze dolotowym :lol:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Lis 22, 2007 16:38   

sTERYD napisał/a:
ale napis injection w Roverach jest właśnie na kolektorze dolotowym :lol:


A czy ja twierdzę inaczej? :bezradny:


EDIT: ok, nie wiedziałem że to stanowi całość razem z górą :mrgreen:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
skupa 



Dołączyła: 08 Lis 2006
Posty: 43
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Czw Lis 22, 2007 16:53   

PTE napisał/a:


Musisz iść w drugą stronę - to początek układu dolotowego, czyli musisz patrzeć po drugiej stronie silnika - kolektor ssący (inaczej dolotowy) to takie połączone razem czarne plastikowe rurki przykręcone do głowicy - znajdziesz je pod wtryskiem - tym czarnym ustrojstwem z napisem "injection". :smile:


Dobrze główkuje, żeby to zobaczyć muszę mieć podniesione auto?
_________________
R214Si 1998r. 1,4L/16V
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lis 22, 2007 18:24   

niee
wystarczy otworzyć maskę :)
za silnikiem zobaczysz wielki napis injection na plastikowym elemencie leżącym wzdłuż silnika. Od tego elementu odchodzą rurki, które są przykręcone do głowicy, i tam może cieknąć :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
skupa 



Dołączyła: 08 Lis 2006
Posty: 43
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Czw Lis 22, 2007 19:44   

Dziękuję - w sobotę będę sprawdzać, to coś. :grin: :grin:
_________________
R214Si 1998r. 1,4L/16V
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lis 22, 2007 23:27   

ale tam dostep, pod ten kolektor jest dosc upierdliwy, potrzebna latarka i trzeba sie praktycznie położyć na silniku, poza tym trzeba jeszcze wiedziec gdzie patrzec
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
skupa 



Dołączyła: 08 Lis 2006
Posty: 43
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 09:17   

Z położeniem się na silniku nie będzie problemu :grin: , latarkę mam :grin: , a patrzeć będę na czuja, może coś wypatrzę. :grin: :grin:

Podłożyłam karton na noc i kompletnie żadnych śladów wycieku - dzisiaj jestem w pracy 12h, ale karton również podłożyłam jak tylko przyjechałam i zanim wyłączyłam silnik, troszkę pogazowałam, później dałam mu jeszcze chwilkę popracować na wolnych obrotach.
Obejrzałam z grubsza silnik i zauważyłam niewielki wyciek oleju spod uszczelki pokrywy zaworów. :twisted:

Jak myślicie, czy jest sens badanie zawartości tlenku węgla w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego?????
_________________
R214Si 1998r. 1,4L/16V
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 09:28   

napewno nie zaszkodzi :)
tester zawartości co2 w wodzie możesz kupić za parę złych w sklepach dla akwarystów :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
skupa 



Dołączyła: 08 Lis 2006
Posty: 43
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 11:22   

sTERYD napisał/a:
napewno nie zaszkodzi :)
tester zawartości co2 w wodzie możesz kupić za parę złych w sklepach dla akwarystów :cool:


Qrcze, a ja chciałam jechać na stację diagnostyczną i 6 dyszek za badanie zapłacić. :głupek2: :głupek2:

Jeszcze zapomniałam napisać, że kopci na biało, nawet po przejechaniu ponad 30km - po przejechaniu tego dystansu, sprawdzałam na wolnych obrotach i przygazowując również - wczoraj wąchałam spaliny, ale nie potrafię powiedzieć czy "pachną" słodko - czy przy wilgoci jaka panuje teraz na dworze ma prawo do tego???
Aaaaaaaa i jeszcze jedno, rura wydechowa jest wewnątrz okopcona na czarno, ale tak już miał od dawna. :???: :???:

Co o tym myślicie????
_________________
R214Si 1998r. 1,4L/16V
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Lis 23, 2007 13:44   

Jeśli kopci na biało, to najprawdopodobniej oznacza iż płyn chłodzący dostaje się do cylindrów, czyli uszczelka kaputt :cry:

Możesz jeszcze zrobić taki test: jedna osoba siada za kierownicą i daje gazu; druga zaś zagląda do zbiorniczka wyrównawczego czy nie pojawiają się pęcherzyki powietrza. Jeśli są, to bardzo niedobrze. Trzeba tylko ostrożnie odkręcać korek zbiorniczka wyrównawczego - gdy silnik jest nagrzany w układzie chłodniczym jest wyższe ciśnienie niż na zewnątrz i można się poparzyć!
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
skupa 



Dołączyła: 08 Lis 2006
Posty: 43
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 15:24   

Mam dodawać gazu i wtedy druga osoba ma zajrzeć do otwartego zbiorniczka wyrównawczego??????

A jeśli płyn faktycznie dostaje się do cylindrów, czy wykręcenie świec i sprawdzenie ich stanu, wskaże na tą przypadłość????
_________________
R214Si 1998r. 1,4L/16V
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 16:12   

może być widać na świecach a może i nie, może też być to pad uszczelki pod głowicą, a może też uszczelka pod kolektorem ssącym, tylko wtedy nie będzie widać bąbelków, i nie będzie co2 w płynie :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
skupa 



Dołączyła: 08 Lis 2006
Posty: 43
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 16:46   

Dzięki wielkie - jutro zacznę wielkie sprawdzanie mojego autka. :grin: :grin:

[ Dodano: Sob Lis 24, 2007 10:55 ]
Po dzisiejszych oględzinach auta zauważyłam:
-nie załącza się wentylator, który jest zamocowany na chłodnicy - 25 min. pracy silnika z przygazowywaniem
- wąż wychodzący z dolnej części chłodnicy jest gorący, a górny jeszcze bardziej
- płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie gotuje się i nie ma w nim plam oleju
- niestety obejrzenie kolektora ssącego jest dla mnie czarna magią.
- poziom oleju na bagnecie jest bez zmian, czyli w połowie miarki.
- na kartonie podłożonym pod auto żadnych plam nie było.


Ratujcie, bo już nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić.

Pojadę jeszcze do sklepu akwarystycznego kupić miernik zawartości CO2 w wodzie, może uda mi się zmierzyć płyn w zbiorniczku wyrównawczym. :sad: :sad:

[ Dodano: Sob Lis 24, 2007 11:24 ]
PTE napisał/a:
Jeśli kopci na biało, to najprawdopodobniej oznacza iż płyn chłodzący dostaje się do cylindrów, czyli uszczelka kaputt :cry:

Możesz jeszcze zrobić taki test: jedna osoba siada za kierownicą i daje gazu; druga zaś zagląda do zbiorniczka wyrównawczego czy nie pojawiają się pęcherzyki powietrza. Jeśli są, to bardzo niedobrze. Trzeba tylko ostrożnie odkręcać korek zbiorniczka wyrównawczego - gdy silnik jest nagrzany w układzie chłodniczym jest wyższe ciśnienie niż na zewnątrz i można się poparzyć!


Czy mam przygazowywać przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym????

[ Dodano: Sob Lis 24, 2007 14:00 ]
Byłam na badaniu zawartości CO2 w płynie chłodniczym - wynik zero. :mrgreen: :mrgreen:

Bardzo mnie to cieszy, ale nadal do niczego nie doszłam. :beczy:

[ Dodano: Nie Lis 25, 2007 13:42 ]
Czy nikt z Was nie potrafi mi nic mądrego doradzić?????
Jestem na skraju załamania i boję się, że mogę zaszkodzić mojemu silnikowi. :beczy:

[ Dodano: Czw Lis 29, 2007 09:31 ]
Dzisiaj mechanik wymieni mi uszczelkę pod pokrywą zaworów i w kolektorze ssącym - zobaczymy czy to pomoże.
Na co zwrócić uwagę przy tej operacji, aby było wszystko dobrze zrobione???

[ Dodano: Czw Lis 29, 2007 14:01 ]
I już po robocie - po rozkręceniu kolektora ssącego widać było troszkę majonezu w jednym miejscu, na świecach żadnego śladu - teraz będę obserwować i zobaczymy czy ta naprawa pomogła. :rotfl: :rotfl:

Dziękuję wszystkim za pomoc w tym temacie. :papatki:
_________________
R214Si 1998r. 1,4L/16V
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 30, 2007 17:40   

skupa napisał/a:
I już po robocie - po rozkręceniu kolektora ssącego widać było troszkę majonezu w jednym miejscu, na świecach żadnego śladu - teraz będę obserwować i zobaczymy czy ta naprawa pomogła.

Jak obecnie przedstawia się sytuacja? :mrgreen:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
skupa 



Dołączyła: 08 Lis 2006
Posty: 43
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Pią Lis 30, 2007 19:36   

Dzisiaj jeszcze nic nie mogę powiedzieć, bo mam dzień wolny i tylko 5 km strzałką zrobiłam, ale od jutra trzy dni jestem w pracy, więc 30 km w jedną stronę obwodnicą, a z powrotem miastem strzałka zrobi i po tych trzech dniach dam znać jak to wszystko wygląda. :grin: :grin: :grin:

[ Dodano: Nie Gru 09, 2007 15:43 ]
Po tygodniu od wymiany uszczelki kolektora ssącego, płynu chłodzącego nie ubywa. :hura: , ale pojawił się inny problem - mimo wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów, dalej mam wyciek - czy możecie coś poradzić???
_________________
R214Si 1998r. 1,4L/16V
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 200 16v] Co jeszcze mogę wymienić przy okazji?
Matius Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Lip 20, 2009 23:02
Matius
Brak nowych postów [R214Si 97r] Kolektor Ssący i cos jeszcze:)
monterek_fx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Sty 10, 2010 00:24
monterek_fx
Brak nowych postów [r25 2.0 idt] jak sprawdzic przepływomierz?
wacek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Cze 10, 2009 08:23
thef
Brak nowych postów [214 si 1.4] Jak sprawdzić cewkę ??
adam_123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Nie Cze 13, 2010 21:34
azor77
Brak nowych postów Rover 25 TDi Jak sprawdzić kąt wtrysku
palan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Sty 16, 2008 20:45
palan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink