Wysłany: Pią Lis 23, 2007 11:07 [R216Si 97r] Problem
Witam. Od kilku dni mam pewien problem. Zaczne od tego, ze bateria w pilocie jest wymieniona ok miesiąc temu. Dzieje się rzecz następująca: Kluczyk w położeniu zapłonu, pompka paliwa pompuje, auto nie zapala.
Ostatnio zmieniony przez mattey Czw Lis 29, 2007 22:06, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 23, 2007 11:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 156 Skąd: Osiek k/Oświęcimia
Wysłany: Pią Lis 23, 2007 12:06
mattey napisał/a:
Trzeba wyciągnąć kluczyk, zamknąć samochód, otworzyć i próbować jeszcze raz. Za około 2....3 próbą powtórzenia całej operacji, samochód odpala
A spróbuj zostawić ten kluczyk i samochód na jakiś czas,bez zamykania,otwierania itp.
Może problemu trzeba szukać zupełnie gdzie indziej?
Może krokowy czasami nie ustawia się w pozycji do zapłonu i nie można odpalić?
_________________ Był Roverek....i jeszcze będzie !
Może krokowy czasami nie ustawia się w pozycji do zapłonu i nie można odpalić?
Albo siada pompa paliwa (za małe ciśnienie) i tylko przypadkiem zbiegło się to z wymianą baterii w pilocie...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Może rzeczywiście uszkodzenie krokowca - to się może objawiać losowo, ale tylko po postoju, kiedy silnik trochę ostygnie i wtedy czasem krokowiec działa, a czasem się zacina...
Mam coś podobnego, ale na ciepłym silniku - jak stane i zgaszę silnik na 5-10 minut, co ciekawe w takiej sytuacji uruchamiam "awaryjne" na LPG (silnik jest ciepły, więc raczej nic mu nie zrobię) i startuje bez problemów...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Wydaje mi się, że jeśli miałeś już wcześniej dostateczne ciśnienie w układzie, to może nie zapompować, ale nie jestem tego pewny - trzebaby sprawdzić w Rave albo praktycznie.
mattey napisał/a:
Teraz to już straciłem rachubę w tym wszystkim.
No generalnie Twój problem nie jest standardowy, dlatego zgadujemy...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
po przekreceniu zaplonu pompa wlacza sie na okolo 3 sekundy zeby podniesc cisnienie paliwa, powinna wlaczyc sie za kazdym razem jesli przestawimy kluczyk dalej, czyli przestawimy stacyjke w polozenie rozrusznika, warto by bylo sprawdzic czy dzieje sie tak za kazdym razem, kiedy odpalasz silnik, najlepiej gdyby ktos zanurkowal w okolice zbiornika i sluchal, ewentualnie zarowka
ponowne uruchomienie pompy w pozycji zaplon nastepuje po odczekaniu az przekaznik glowny "puści" zwykle kolo 10 -15 sekund, sychac takie tykniecie pod maska
gdyby byly jakie kolwiek problemy z krokowcem, silnik powinien bez problemu odpalic z wcisnietym pedalem gazu, najwyzej po puszczeniu gazu nie trzymalby wolnych obrotow, lub trzymal by je za wysokie
mnie to wyglada na jakis problem z immo
ale sprawdz ta pompe, czy zawsze ja slychac kiedy krecisz rozrusznikiem
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Podobny problem miał w aucie zdzich44, tzn. auto odpalało i gasło po ok. sekundzie.
Odpalało zawsze. Udało nam się je uruchomić po wypięciu czujnika temperatury, próbie odpalenia (odpalił) i wpięciu czujnika.
Warto dodać, że to partyzanckie rozwiązanie nie działało zawsze.
Potem grzebał w aucie elektronik samochodowy i naprawił, ale nie chciał powiedzieć co było "bo jeszcze na forum napiszemy"
Nadmienię, że podmiana centralki alarmu i pilotów nie stanowiła rozwiązania.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Potem grzebał w aucie elektronik samochodowy i naprawił, ale nie chciał powiedzieć co było
ciekawe podejscie
jeszcze gdyby to byl czesty przypadek to rozumiem ze moglby stracic klientow, ale jesli to jest sporadyczny przypadek, to jaka jest szansa ze ktos trafi do niego z takim samym problemem
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Lis 23, 2007 20:56
Objawy są bardzo podobne na brak komunikacji centrali alarmu z komputerem silnika i w tym momencie zachowuje się tak jakby nie był ten komplet zsynchronizowany , może warto sprawdzić przewód który komunikuje się między centralka a koputerem silnika (może jakaś przerwa) w swojej 200 miałem taki przypadek i to był sterownik silnika wystarczyło że go puknąłem i odpalała bez problemu , po wymianie sterownika problem znikł.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Objawy są bardzo podobne na brak komunikacji centrali alarmu z komputerem silnika
No właśnie to byłoby dziwne, bo przecież obwód rozrusznika nie jest blokowany, silnik zaczyna pracować, a potem ginie sygnał na wtryskach (tak było w przypadku auta zdzicha44).
Gdyby był totalny brak komunikacji, to by auto nie kręciło, co nie zmienia faktu, że sprawdzenie połączenia alarm<>ECU jest jak najbardziej dobrym tropem
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Lis 23, 2007 21:06
Witam piter34 obwód rozrusznika odcina centralka alarmu a jeżeli nie będzie komunikacji o czym wcześniej pisałem z komputerem silnika to objawy są bardzo podobne , jak wstawisz komputer silnika od innego auta to pilot będzie działał , silnik będzie kręcił ale będzie odpalał na sekundę i gasł. Pozdrowienia dla rodziny
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Witam piter34 obwód rozrusznika odcina centralka alarmu a jeżeli nie będzie komunikacji o czym wcześniej pisałem z komputerem silnika to objawy są bardzo podobne
No to mnie wypunktowałeś, wszystko jasne.
mattey, już wiesz czego i gdzie szukać.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Lis 23, 2007 21:14
Nie wiadomo czy w tym tkwi przyczyna , ale warto sprawdzić /objawy bardzo podobne
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum