Dołączył: 22 Lis 2007 Posty: 2 Skąd: Małopolska / Polska
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 14:40 [R200 1,6 16V 99r] - nie chce odpalić
Mam R200 1,6 16V 99r z wielkim problemem. Samochód nie chce odpalić mimo iż iskra, ciśnienia na tłokach i ciśnienie paliwa jest ok!, rozrusznik kręci, silnik zasysa powietrze i pcha w rurę wydechową. Kiedy wyciągnę świece są mokre. Jedyne co zauważyłem to, to że wtryskiwacze pracują wszystkie razem. immo ok! a na dodatek nie mogę się z nim połączyć interfejsem firmy LAUNCH i KTS-em. Proszę pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 14:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli masz paliwo i iskrę to musi zapalić. Iskę sprawdż na swiecach wszystkich, czy jest. Jeśli świece są mokre to się zalewają, sprawdż regulator wolnych obrotów czy się otwiera. Zakładamy oczywiście że z rozrządem jest wszystko ok. Kts powinien się połączyć bez problemu. Paliwo oczywiście masz dobre?
Kilka dni temu miałem podobny problem z R 200 1,4 Si ( z tym że pochodził kilka minut i zgasł
daniost napisał/a:
Samochód nie chce odpalić mimo iż iskra, ciśnienia na tłokach i ciśnienie paliwa jest ok!, rozrusznik kręci, silnik zasysa powietrze i pcha w rurę wydechową
wszytko działało tak jak u Ciebie, tylko nie odpalał ( aż) i w moim przypadku walnięta była cewka zapłonowa ( nowa 200 zł)
wtryskiwacze pracuja wszystkie razem nie pamietam do ktorego roku, jest to wtrysk tzw grupowy , potem w nowszych silnikach byla pol sekwencja, pracuja wtedy po 2
zalezy to pewnie od wersji MEMS ECU
oczywiscie podczas normalnej pracy silnika tez pracuja grupowo nie tylko podczas odpalania
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Wtryskiwacze powinny pracować grupowo 1-4, 2-3. Jeśli pracują wszystkie razem to jest gdzieś zwarcie albo uszkodzenie w sterowniku.
kolego czy ja nie wyraznie pisze
w starszy silnikach rovera wypsazonych w starsza wersje systemu MEMS, a zreszta opisze to dokladniej
do 1994 roku byly 3 wersje systemu mems 1.2; 1,3 i 1,6
od polowy 1994 dodano wersje 1.8
wersja 1.2 pierwsza wersja produkcyjna dla silnikow bez katalizatora,
moze byc wyposazony w katalizator, ale pracujacy w petli otwartej
wersje mozna rozpoznac po pojedynczym 36 stykowym zlaczu ECU
wersja 1.3 przeznaczona do silnikow z katalizatorem pracujacym w petli zamknietej
wersje mozna poznac po dwoch wielostykowych zlaczach ECU 36 i 18 stykowe
Ulepszenie konstrukcji umozliwilo zastosowanie jednego zlacza 36 stykowego, za wyjatkiem silnika turbo w ktorych zostaly dwa zlacza
od polowy 1994 jest produkowana wersja 1.8
wyroznia sie
plastykowym kolektorem ssacym
nowy silnik krokowy nie dziala na ciegno przepustnicy
najnowsze wersje stosowane w pojazdach z silnikami KV6 i MGF
maja zaplon bezrozdzielaczowy oraz VVC
zadnego zwarcia nie ma !!!!!!!!
w starszych wersjach wszystkie wtryskiwacze sa otwierane w jednej chwili
dwa razy w ciagu jednego cyklu pracy silnika
polowa wymaganej ilosci jest wtryskiwana podczas jednego obrotu walu,
paliwo pozostaje na zaworze przez pewien czas, zanim zostanie zassane
w odroznieniu od innych jednoczesnych ukladów wtrysku , wtryskiwacze sa podlaczone do oddzielnych stykow ECU odzielnymi przewodami
kolego R-200 jakies pytania jeszcze
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Kolega jest bardzo nerwowy. Ponieważ było w poprzednim poście "nie pamiętam do którego roku" to tylko uściśliłem. W temacie jest rocznik99!! To dlaczego kolega tak na mnie krzyczy??? A ja pisałem z glowy. Taki jestem.
wiadomosc kolegi odebralem doslownie, znaczy sie tyczaca sie kazdego rovera z seria K
wiec kolega powinien wpisac rocznik w swojej odpowiedzi wtedy napewno bym juz nic nie pisal
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Jeśli się wypowiadamy dokładnie w temacie to myślę że odstępstwo od tematu powinno być zaznaczone w treści, nie wypowiedż w temacie. Tak myślę. Wszystkiego najlepszego, zbaczamy z tematu.
Dołączył: 22 Lis 2007 Posty: 2 Skąd: Małopolska / Polska
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 20:22
Witam! Dziękuję za podpowiedzi, jednak samochód nadal nie jeździ. Sprawdziłem już chyba wszystko po 2x. Rozrząd jest ok, iskra jest na każdej świecy, wtrysk ok!, więc logicznie myśląc resztę elektroniki jest wporządku (chyba że immo jest otwarty i przesówa mapę zapłonu o 180 st, ale czy jest to wogóle możliwe?). Ciśnienia na cylindrach są ok! (12-11-12-12)
Zawsze możesz spróbować przestawić kable na aparacie zapłonowym, 1 z 4, 2 z 3. Jeszcze jedna uwaga - jeśli świece będą używane i na izolatorze czarny nalot, mogą być problemy z zapaleniem pomimo iskry.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum