Mam jeszcze takie pytanko, gdzie mogę kupić pompę oleju (nową lub używaną) w dobrej cenie i czy pasuje od Accorda, jeśli tak to z jakimi slinikami? To samo dotyczy panewek, czy są dorabiane u nas w Polsce i czy pasują od Accorda, bo cena nowych z TomaTeam jest kosmiczna... I gdzie w Rave mam znaleźć opis pompy oleju i jak ją wymontować ale do Diesla a nie do benzyniaka, mógłby ktoś mnie naprowadzić?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 09:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
po kolei:
pompa pasuje od accorda 2,0 TDi , czyli diesla, bo tam montowali te same silniki,
Jeśli szukasz taniej niż u Tomiego, to nie dam głowy czy znajdziesz, chyba, że używkę, ale tutaj to bym uważał
w rave to jest : R600->R600Repair manual - vol1 - 2nd edition->Engine lubrication->Repairs->OIL PUMP ->Removal/inspection/instalation
bardzo ładnie narysowane
ciekawe, ze pompa jest rozmontowywalna
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Napisalem wyraznie ze od benzyniaka to ja sobie zanalazlem instrukcje jak sie dostac do pompy, w benzyniaku smok idzie wprost do p[ompy a w dieslu przez kanal w bloku silnika... Ja wchodze przez R600>Repair Manual Supplements>Rover 620 Diesel> i dalej nei wiem co bo nigdzie nie ma opisu pompy...
Pompa oleju to koszt 150zł na Allegro... A panewki skąd? Pasują od Hondy Accord?
przeprasam nie bij
faktycznie iedopatrzyłem że jest suplement do diesli
to tak:
R600->Repair manual suplements-> R600 1996 -4th edition suplement->Engine -"L" series->Repairs->OIL PUMP
NEOSSS napisał/a:
A panewki skąd? Pasują od Hondy Accord?
od diesla powinny pasować
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie bój sie... i tak du.. nie mogę sie nic dopatrzeć z tych rysowanych rysunków a tym bardziej prztłumaczyć sobie angielskiego bo żadne słowniki nie chodzą w necie... Mógłby mi ktoś pomóc fotograficznie lub słownie?
Jeżeli będą pasować od Accorda to jestem uratowany, jestem ciekawy czy dorabiają u nas w Polsce. Gdzie mam suzkać panewek od Rovera lub od Hondy bo nigdzie nie mogę znależć
[ Dodano: Nie Gru 09, 2007 12:01 ]
Pompe oleju naprawiłem... Były nie lada wygibasy żeby ją zdjąć ale się udało... Panewki wymieniłem... 300zł komplet głównych nowych - taniej niż u Tomiego ciśnienie oleju jest, silnik pali, samochód jeździ lecz........ kolejny problem to taki iż nie chodzi mi alternator - ładowanie. Szczotki rozebrałem i przeczyściłem, prąd do alternatora dochodzi a alternator nie ładuje, i co robić? Wczoraj jadąc samochodem usłyszałem pisk z pod maski zatrzymałem samochód a pasek wielorowkowy - klinowy zacisnął mi sie na alternatorze(nie ładował już wcześniej) i na napinaczu ponieważ koło pasowe pod alternatorem od (bodajże) wspomagania się zablokowało, pompa wspomagania staneła (nie dolewałem oleju), a więc dolałem oleju i powinno wszystko chodzić ale jeszcze nie sprawdzałem, wiem że koło pasowe od (bodajże) wspomagania zaczeło sie powoli obrać pod wpływem mojej ręki Razem z piskiem paska klinowego przestał mi chodzić obrotomierz, czy on jest napędzany tym paskiem? Jak on działa w ogóle? Jakaś linka? Gdzie ona idzie?
I czy mógłbym prosić kogoś o zdjęcie jak ma podłaczoną chłodnice, wiatraki itd. w silniki 2.0 SDI wersją z klimatyzacją, alternator na samej górze...?
Ehhh ten Rover... Zacząłem juz tutaj ale jakby nikt nie pomógł >>> http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=19886
Po odpalaniu autka występuje problem w postaci niebieskiej chmury spalin, świata nie widać jak się nim jedzie... a jak turbina sie załączy to czubków dachów w domach wypatrzeć nie można Po odpalaniu słychać jak podwiesza się któryś zawór i silnik "oddycha-kaszle" przez kolektor ssący... Myślałem że tak kopci przez olej który poszedł mi na tłoki ale już go przerzucił w intercooler przez kolektor ssący, wyczyściłem wszystko i zabrałem sie do rozkręcania góry silnika ponieważto chyba przez ten zawór albo przez pierścienie tak kopci, po zdjęciu pierwszej pokrywy jest następna nad wałkiem rozrządu której nie mogę odłączyć od głowicy nie wiem co ją tak trzyma, śróby od osłon rozrządu podkręcałem i wszystkie te co są na klucz 10, a Torxów nie ruszałem bo one trzymaja cała głowice, jak to się zdejmuje Panowie? I jak ustawić rozrząd, gdzie są znaki? Na kole widać a na obudowie nie...
I najważniejsze pytanie jakie powinno być cisnienie w każdym cylindrze? Coś około 20? A wtryskiwaczy? I jeszcze pytanie, czy pierwszy wtryskiwacz steruje dawke do pompy a potem na inne cylindry? Ma to coś związanego z kątem wtrysku? jak go sprawdzić?
P.S. Same problemy, jak się zdenerwuje to kupię anglika 2.0 Sdi i przerzuce sobię silnik... tylko nie mogę znależć żadnego do 3000zł-4000zł... W przekładce to tylko serwo, drążek kierowniczy i komputer tak?
Jak widać nikt nie znał odpowiedzi na moje pytania a więc odpowiedziałem sobie sam i zamieszczam informacje dla tych którzy by kiedyś szukali rozwiązania problemu takiego jak mój.
Roverek po odpaleniu mi strasznie kopcił tak jak pisałem a wieć zbulwersowałem sie tym i stałem przy silniku, jak się okazało kaszle niebieskim dymkiem przez kolektor ssący, zawór mi się zawieszał i już wiem że kaplica i głowica będzie zdejmowana na 100%, palę go dalej i nie chce odpalic, zawór zwrotny mi strzelił - wracało się paliwo do zbiornika, wymieniłem zaworek w międzyczasie i wziąłem sie za mierzenie ciśnienia spręzania miało coś ponad 16 do 20, dobry diesel powinnien mieć około 30, szlak mnie trafił, sprawdziłem wtryski miały 190-200 czyli prawidłowo.
Zaznaczyłem sobie rozrząd(paski i zęby na kole) zdjąłem koła rozrządu, sa na tzw. klin czyli na cycek dzięki czemu położenie koła nie zmieni się względem wałka czyli wystarczy zaznaczyc sobie dobrze pasek z zębami koła a potem założyć na to samo miejsce i rozrząd sie nie przestawi. Zdejmuę głowicę i co widać? TŁOKI SĄ WYPALONE!!! Szlak mnnie trafił!!! Pierwszy ma wypalona kopułkę, drugi wypalony ma uszczerbiony bok, trzeci ma luzy a czwarty jest w miarę dobry. Całe szczęście że cylindry nie mają rantów ale pomodliłem się że naprawa jest tania, poleciałem na komputer i patrze po częściach że komplet 4 pierścieni wynisie mnie około 600zł nie licza tłoków, obmysłałem sprawę że częsci to około 1000zł tydzień czasu stracony na robotę a więc postanowiłem że szukam Angola lub rozbitka 2.0 SDi czy to 600 czy 400 do 4000zł i takowego właśnie zakupiłem... a dokładnie rudawego 600 2.0 SDi 97r RHD
Takiakiej usterki to tu sie nikt nie spodziewal. Troche przykra sprawa , ale dobrze, ze sie wyjasnilo.
Prawidlowo tez zrobiles bawiac sie w inny silnik, bo naprawa starego jest droga i tez niewiadomo jak on bedzie chodzil
Pozdrawiam i wesolych swiat
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Samochodzik w trakcie SWAP'A jak narazie wszystko układa się ok...
Mam pytanie odnośnie poduszek? W moim 96r. mam dwie poduszki które były wystrzelone i chce je wymienić, jedną kierowcy mam z 97r. od angola z którego obecnie wyciągam silnik a pasażera kupie od Civica, co oprócz poduszek potrzeba mi do ich podłaczenia? Taśmy są przy poduszkach, a jakieś czujniki, napinacze? Czy to też trzeba wymieniać i gdzie to sie znajduje?
Miałem napisać że SWAP sie udał ale co ja będe sie chwalił Teraz naprawiam błedy mechaników poprzedniego właściciela typu uszczelki drzwi i inne pierdoły a co do SWAP'A to w wolnym czasie w pracy zrobię krótki opis co i jak dla tych którzy będą czynić taki ruch jak ja w przyszłości Ja SWAP'a zrobiłem sam w 2 dni dokładniej po pracy Denerwuje mnie tylko alarm i poduchy, na temat SRS napisałem wyżej o alarmie też tylko mam pytanie czy do alarmu trzeba zmieniać tylko centralke z bagażnika czy komputer też z kokpitu z pod nóg? Za cholere nie moge sprawdzić teraz błędów kompa, podłaczam pod wtyczke pod kolumną kierowniczą i pod ta niebieską koło nóg pasażera próbowałem i d...
Wymieniłem poduszkę kierowcy, teraz została mi pasażera którą musze kupić... Od Angola chyba nie będzie pasować ale od Civica tak, prawda? Taśmę kierowcy oraz sensor też musze wymieniać? Co jeszcze mam wymienić abym miał sprawne poduchy? Napinaczy chyba nie ma w R600 zgadza się...?!
Naprawiłem alarm a mianowicie była źle podłączona przez blacharzy wtyczka przy zamku maski przedniej, a dokładniej wtyczka od halogenów a nie od mikrostyku (są takie same) alarm uzbraja mi się tylko kluczykiem lecz mam kolejny problem w stylu że nie miga mi dioda od drzwi kierowcy, nie idzie prąd na kablu... gdzie te kable sie schodzą w kokpicie i z czego to bierze impuls?
Mam gotowe wtyczki do halogenów, i halogeny zakupiłem wraz z przełącznikiem, czy w kokpicie mam juz gotową instalacje pod tą wtyczkję czy musze ciągnąc kabel?
Wskazówka paliwa przy wyłączonym zapłonie stoi mi na 1/4 wskaźnika czy to normalne? Nie wiem czy wskaźnik jest sprawny... W każdym innym samochodzie przy wyłączonym zapłonie spada na 0...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum