Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie
Nie nacieszyłem sie dlugo moim roverkiem. Mam go od dwoch tygodni i juz nabralem wielkiej ochoty zeby sie go pozbyc Myslalem, ze roverki to lepsze samochody. Problem jest nastepujacy:
niezaleznie od tego czy silnik jest cieply, czy zimny silnik reaguje wyraznymi szarpnieciami na mocniejsze dodanie gazu, szarpie tez jak stoi na biegu jalowym, a nawet potrafi zgasnac. Jest to zwlasza odczuwalne przy ruszaniu i na niskich obrotach (pomiedzy 1000 a 3000), choc na wyzszych problem czasami tez wystepuje. Nawet na luzie jak wcisne mocno gaz to sie dlawi i szarpie. Strasznie mnie to denerwuje, zwlasza przy wyprzedzaniu. Przy spokojnym wciskaniu gazu spokojnie wchodzi na najwyzsze obroty nawet na V biegu. Wkurzylem sie i pojechalem na komputer, ale w pamieci byl tylko 1 blad i dotyczyl czujnika temperatury, ale po wykasowaniu juz sie nie pojawil, wiec mozna sie spodziewac, ze tylko zostal przez kogos odlaczony na chwile i z powrotrm podlaczony(w takiej sytuacji wyskoczy blad). Diagnosta powiedzial tez, ze prawdopodobnie uszkodzony jest potencjometr przepustnicy bo nie otwiera czegos tam (nie znam sie na tym za bardzo) i ze komputer mysli ze silnik pracuje na biegu jalowym (zapomnialem o co mu dokladnie chodzilo).
Czy ktos moze mi dokladnie wytlumaczyc o co moglo mu chodzic?
A jeżeli to nie to, co moze byc jeszcze przyczyna tego szarpania poza filtrami, swiecami, przewodami WN?
Aha i jeszcze jedno: jak dodaje mocno gazu to slychac charakterystyczne syczenie, jakby sie powietrze rozprezalo, gdzies w okolicy kolektora, pomiedzy kabina, a silnikiem. Czy to jest normalne?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 13:53, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 20:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
z tym potencjometrem, to pewnie chodziło o czujnik otwarcia przepustnicy, może i to, ale najpierw bym wymienił oprócz przewodów i świec kopułkę i palec rozdzielacza
syczenie może oznaczać nieszczelny dolot, lub wężyk do czujnika podciśnienia (chociaż jakby on syczał to już nie byłoby po nim co zbierać ) a to też może powodować nierówną pracę....
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
No własnie chodzilo o czujnik otwarcia przepustnicy. Czy jezeli to jest uszkodzone, to roverek moglby tak szarpac. Jezeli tak, to ile kosztowalaby ewentualna naprawa?
jeśli szarpie na niskich obrotach to może być czujnik przepustnicy
niestety nie jest tani, ani zbyt prosty do zdobycia
sprawdź najpierw kopułkę i palec rozdzielacza, to tanio wymienisz
a jeśli jednak nie to, to skontaktuj się z Tomim albo PHJOWI może znajdzie się coś w rozsądnej cenie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
przeczytaj sobie móje temat tematy na ten temat tez miałem takie problemy nadal mam ale już wiem ze to koniec. Mam pytanie jakim komputerem robiłeś test jeśli nie w serwisie Rovera to zapomnij ze ten test był dobrze wykonany. Też w swoim robiłem testy na komputerach ale nic nie wykazywało. jak cos to pisz na gg 1858319
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 16:48
Extreme jak będziesz miał problem z potencjometrem przepustnicy to odezwij się mam takowe nie ma problemu- lub sprawdzimy twój
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum