Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią Lis 23, 2007 20:44 [R420] Świece żarowe - wymiana - raz jeszcze
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
Właśnie wróciłem od mechanika.
1. Przewód od wpomagania nie cieknie - więc problem rozwiązany
2. Mając problemy z odpaleniem odkąd zrobiło się chłodniej, postanowiłem sprawdzić świece.
Mechanik się do nich zabrał, pomierzył i okazało się że wszystkie 4 NIE ŻYJĄ
Zabraliśmy się do wykręcania - strasznie opornie szło, bo okazało się że świece nie były czymś tam posmarowane przy montażu (co wskazywałoby że od nowości nie były wymieniane bo podobno w fabryce nie smarują - a każdy szanujący się mechanik owszem). Wszystkie świece poluźniliśmy żeby jutro wymienić na nowe.
Oczywiście nie obyło się bez "Telefonu do Przyjaciela" DZIĘKI BRT !!
Ale moje pytanie jest następującej treści - bo mój mechanik ruszył tą świecę za pompą - i upiera się że będzie próbował ją jutro wyciągnąc - CZY MU SIĘ UDA??
W jaki sposób robi to np. ASO, czy też ci ludzie, którzy się znają na R?
Bo nie wiem czy da radę czy nie. Jeśli da (w co powątpiewam - ale będę mu patrzył na ręce) to OK. Czy tą świece da się wyciągnąć bez jakiegoś majstrowania - bo póki co to wydaje się że akurat jak się ją całkowicie odkręci, to zmieści się pod ten moduł sterujący na pompie (ten czarny, na cztery śrubki, od strony świecy). Tyle że czy da radę bokiem wyciągnąć, czy nie jest za długa?
Pozdrawiam serdecznie i liczę na szybciuchną odpowiedź - bo jutro "Operacja 4 Świece Żarowe NGK" wprowadzana jest w fazę realizacji
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 18:14, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 23, 2007 20:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 17:44
Niestety operacja odłożona do jutrzejszego popołudnia. Na razie jest popuszczona na gwincie (więc odkręcić już nie będzie problemu) i odłączony kabel. Jeśli mechanik nie będzie miał nic przeciwko - może wezmę aparat i porobię zdjęcia z operacji także trzeba się uzbroić w cierpliwość.
Oczywiście przemo285 zaoferował się z telefoniczną radą - jak wrazie czego zblokować pompę w celu odchylenia - więc być może będę go jutro bombardował telefonem
Póki co to lecę zobaczyć na fotki z dzisiejszego spotu - właśnie się zrzucają
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
W mojej 200 Di wychodzą wszystkie więc u ciebie też powinna wyjść czwarta. Projektując silnik nikt normalny nie powinien stwarzać problemów z tak błachymi rzeczami jak wymiana świec.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 19:42
Mylisz się chudson to nie jest tak prosto jak myślisz
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 20:04
chudson - pewnie masz silnik z trzeba świecami żarowymi. Ja mam z czterema - i jest problem właśnie z tą czwartą umiejscowioną pomiędzy blokiem silnika a pompą.
Czasami zastanawiam się czy tego typu myśl inżynierska nie spowodowała faktu że Brytyjczycy są Wyspiarzami
Pozdrówka
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 20:08
Dobre i trafne stwierdzenie String
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Podobnie jest w naszych kontynentalnych, ale zawsze czwarta świeca jest wymienialna bez demontażu pompy. Spotkałem kilka do których trzeba było wykonać jakiś specjalny przyrząd. Ale w 420 nie wymieniałem może jest inaczej.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 20:21
Mój mechanik żeby ją wykręcić także ciął i spawał klucz. Na razie jesteśmy na etapie że udało nam się ją ruszyć i wykręcić - jednak nie podejmowaliśmy się jeszcze próby wyjęcia.
Zobaczymy - może wejdzie pod moduł sterowania i jakoś bokiem (ginekologicznie ) ją wyciągniemy - jak wyciągniemy, to pewnie wsadzimy nową Ale jeśli nie wyciągniemy, to będę dzwonił do Przemo285 jako do Wujka Dobra Rada po pomoc ze zblokowaniem pompy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 20:25
Czekam String na twoją opinię na ten temat z ciekawością jak dacie radę wyjąć to jesteście wielcy (opisz jak to zrobiłeś)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 20:33
Przemo285 a co ja się tam znam Będę kibicował i pomagał jak mogę mechanikowi - a jak nie damy rady to przyjadę do Ciebie poważnie
Choć ja także jestem nastawiony pesymistycznie - więc zobaczymy jutro.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 20:37
Grunt to optymizm nie przesadzaj
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 20:58
Na raziemam w sobie optymizm że jutro go odpalę
Dobra nie ma sensu mnożyć czczych postów - napiszę co i jak po jutrzejszej "Mission ImposibRover - part 4: Glow Plug"
A jesli Przemo285 Twój telefon zadzwoni to będę ja - także po 17 uważaj na nisko przelatujące komórki
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 21:05
Czekam na twoje wrażenia i opinie (może ktoś znajdzie sposób na wymianę)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon Lis 26, 2007 20:39
Ok wróciłem od mechanika - i czas podsumować.
Więc tak jak większość się domyślała nie udało się wymienić 4 świecy.
Miła, krótka pogawędka z Przemo285 - spowodowała - że odwiodłem mojego niedoświadczonego jeśli chodzi o Roverki mechanika, żeby schował ambicje do kieszeni i wymienił pozostałe. Tak też się stało. Teraz przynajmniej wszystkie świece są posmarowane jakimś tam smarem ceramicznym, więc następnym razem nie będzie problemu ich wykręcić Tylko odpalanko będzie z 3 świec żarowych - do czasu gdy zawitam u jakiego szpeca który mi wymieni czwartą
Pozdrówka
Przemo285 wielkie dzięki - faktycznie Twoja wskazówka zapaliła mojego mechanika - ale jednak wolałem go hmmm..... wyhamować
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
String i Przemo285 możecie się podzielić "Wskazówką" bo z stego co się dowiedziałem to aby wyciągnąć 4 świece wiąże się to właśnie z demontażem tejże pompy i przy okazji trzeba ruszyć rozrząd a chciałbym to wszystko ominąć. Będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Lis 28, 2007 11:28
hmm... niestety innej możliwości nie ma. Trzeba ruszyć pompę. Próbowaliśmy nawet ściąć kawałek gwintu z tej zamontowanej starej świecy - ale i to nic nie pomogło- nie chciała wyjść pod kątem.
Jak na razie mam czwartą świecę w schowku - i może jak podjadę pod pompiarza na ustawienie kątów wtrysku, to może wtedy On mi jakoś pomoże. I póki co odpalam na 3 świece - czwarta odłączona.
pozdrawiam
========ciach
I jeszcze jedno:
Dzisiaj rano po przekręceniu stacyjki, zgaśnięciu kontrolki od świec żarowych i check engine - auto nawet nie cyknęło (nie odpaliło) - dopiero za 3 razem zaczął silnik kręcić - z racji tej że był odłączany w poniedziałek akumulator - czy przyczyną może być poluźniona klema od masy ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez String Sro Lis 28, 2007 11:41, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum