Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z biegami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z biegami
Autor Wiadomość
Micen 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lip 08, 2007 21:59   [R75] Problem z biegami
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam

Problem - nie wchodzą biegi lub bardzo trudno, na siłę.
Pedał sprzęgła luźny na górze, po popuszczeniu 1cm od podłogi - już łapie (auto rusza).

2000 km wstecz wymienione kompletne sprzęgło - docisk i tarcza.

Rozwiązanie - konsultacja z Roadkingiem, przejrzenie forum - odkręcam pokrywkę zbiorniczka - sucho, napełnienie i odpowietrzenie wg procedury opisanej na forum - działa.

Przynajmniej na razie - zobaczymy jak będzie rano.

Pytanie - ile płynu jest w całym układzie?

PS - Pozdr dla Roadkinga, za chęć pomocy również dla PHJOWI.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 01:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 08, 2007 21:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lip 09, 2007 07:03   

Tak jak rozmawialiśmy - to mogła być kwestia nie do końca odpowietrzonego wycisku sprzęgła po wymianie tarcz, ale równie dobrze może to być początek końca wysprzęglika, który zaczyna ciec i to powoduje spływ płynu hydraulicznego, tego płynu jest niewiele (na oko 100 - 200 ml, niewielki wyciek szybko spowoduje podobny efekt co miałeś wcześniej.

napisz jak ci się udało dolać ten płyn - odkręciłeś pompkę (dwie śrubki) i wtedy dolewałeś czy może udało sie odkręcić ten dekielek bez luzowania pompy. No i jaki płyn wlałeś ?? ? DOT 4 czy 5 ?
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
Micen 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Lip 09, 2007 07:23   

Wlałem Dot4 od razu do zbiorniczka strzykawką z rureczką...
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lip 09, 2007 08:04   

A sprawdziłeś jaki płyn był tam wcześniej - to ważne bo jeżeli był tam DOT 5 to za chwilę DOT 4 rozpusci ci wszystkie gómki i bedzie pozamiatane - DOT 5 jest na bazie silikonu i nie miesza się z DOT 4.
Sprawdz koniecznie jaki płyn rekomenduje producent - jeśli DOT 4 to spoko, Jak DOT 5 to jedź od razu do serwisu - niech ci wymyja cały układ bo on może uszkodzić ci nie tylko pompkę ale i wysprzeglik.

Może niepotrzenie cię straszę ale kiedyś wlałem DOT4 do chamulców w motocyklu zamiast DOT5 - musiałem potem wymienić pompę hamulcową bo sie rozpuściły wszystkie gumki.
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
kurtki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 149
Skąd: Lublin/Kraśnik



Wysłany: Pon Lip 09, 2007 08:19   

Miałem podobny problem w moim R600.Bieg pierwszy wrzucałem na wyłaczonym silniku i tak startowałem ,a potem tylko na siłę.
Fachowcy juz chcieli mi wymienioać wszystko i pompke i komplet sprzęgła,ale żaden nie polecił ,żeby dolać płynu do zbiorniczka dopiero na tym forum otrzymałem taką poradę,fakt płynu brakowało.
Wlałem DOT-4 i co dalej było???? a no nic.Przez pierwszy tydzień było bez zmian,może troszkę lepiej,ale po tygodniu juz wszystko pracowało jak nalezy.
Teraz sprawdzam poziom płynu co miesiąc i bywa tak,że trzeba uzupełnić
Myslę,że może tez musisz poczekać aż sie wszystko ulezy po uzupełnieniu płynu.
Pozdrawiam
 
 
Rick 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lip 09, 2007 20:07   

Generalnie po zalaniu i odpowietrzeniu nie ma prawa ubywać płynu. Jeżeli tak sie dzieje to albo pompka przecieka (to łatwo stwierdzić), albo wysprzęglik puszcza (to już o wiele trudniej), albo trzecia możliwość tzn niedokręcony zaworek odpowietrznika (tez łatwo stwierdzić) innych możliwości nie ma bo oryginalny łącznik przewodów pompki i wysprzęglika nie ma prawa cieknąć (to samozaciskowa szybkozłączka).
_________________
R75-Ceed CDRI
 
 
 
Micen 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lip 13, 2007 19:24   

Tydzień minął i nie ubywa.

Gdzie więc podział się tamten ??
_________________
SPRZEDAM MG ZTT CDTI 2003
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Lip 14, 2007 08:18   

Micen napisał/a:
Gdzie więc podział się tamten ??


A masz pewność, że była wlana odpowiednia ilość, żeby wypełnić cały układ? Może był zalany tylko do poziomu na zbiorniczku i nie odpowietrzony, po czym w trakcie użytkowania trochę się ułożył i spłynął niżej.
 
 
Micen 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lip 14, 2007 11:11   

Ale myślisz że ułożył się po 2 kkm dopiero?

Ale najważniejsze, że teraz wszystko działa. :mrgreen:
_________________
SPRZEDAM MG ZTT CDTI 2003
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Lip 16, 2007 15:12   

Micen napisał/a:
Ale myślisz że ułożył się po 2 kkm dopiero?


No wiesz, samo to się tak przecież nie odpowietrzy w układzie zamkniętym. Ale z czasem, kto wie, może jakoś wylazło to powietrze do góry. Myślę, że mogło to tyle trwać. Ważne, że działa, jak napisałeś :) .
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Lip 17, 2007 14:21   

Cytat:
Tydzień minął i nie ubywa.
Gdzie więc podział się tamten ??
Obejrzyj dokładnie pompkę sprzęgła oraz skrzynię biegów od spodu. Płyn potrafi uciekać baaardzo powoli - no chyba, że śruba odpowietrzająca była niedokręcona, to sprawa jest zamknięta.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 01, 2007 00:09   

Mam ten sam problem,tzn.najpierw zaczęły ciężko wchodzić mi biegi a teraz to już w ogóle nie wchodzą na włączonym silniku.Musiałem w drodze powrotnej zgasić silnik,wrzucić dwójkę i dokulać się tak do domu.Planuję wizytę u mechanika,ale po tym co tu wyczytyłam może najpierw sam sprawdzę poziom tego płynu.Tylko nie wiem jak się do tego zabrać,no i jakiego płynu dolać(DOT 4? ten sam co do układu hamulcowego?)
Dodam że sprzegło chodzi normalnie,tak jak powinno,żadnych nieprawidłowości nie zauważyłem.
Pomóżcie proszę
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 01, 2007 08:01   

Ja dolewam DOT3 i takiego radze dolać, na zakrętce od zbiorniczka jest napis że producent taki właśnie zaleca.
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 01, 2007 18:16   

A jak dostać się do tego zbiorniczka? Wyczytałem że gdzieś w oklicach pedała sprzęgła
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 01, 2007 18:28   

Trzeba odkręcić te osłony pod kierownicą, tą kremową i czarną potem na pompie sprzęgła masz zbiorniczek taki czarny z białą zakrętką. Odkręcasz tą zakrętkę, wyjmujesz gumę, która tam jest i najlepiej strzykawką dolewasz płynu.
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 01, 2007 18:35   

A poziom w tym zbiorniczku jak sprawdzę? Jest jakieś okreslenie"min-max"?
Jeszcze jedno,zbiorniczek jest jakiej wielkości,taki jak na płyn hamulcowy,czy mniejszy?
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 01, 2007 18:38   

Słuchaj dolej do pełna, aż się wyleje. Włóż tę gumę i zakręć potem pompuj i powinno być ok.
Acha nie zapomnij żeby jakimś patykiem zaprzeć pedał do podłogi, jak tego nie zrobisz to ci sie układ zapowietrzy.
 
 
 
markwiatek 



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 80
Skąd: Londyn



Wysłany: Sob Gru 01, 2007 22:28   

W ksiazce o naprawie R75 firmy Haynes jest napisane ze do sprzegla i hamulcow jest jeden zbiornik na plyn, do ktorego sie dolewa w razie koniecznosci plyn hamulcowy(chyba ze jest tam jakas pomylka lub zle doczytalem, ksiazka jest po angielsku ;) ). Mam pytanie, jezeli tam jest odpowiedni poziom plynu to czy moze brakowac plynu w pompce od sprzegla?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Gru 02, 2007 09:47   

jest na 100% drugi zbiorniczek przy pedale sprzęgła, możesz zanurkować i sprawdzić,
może chodzi o to, że wlewa sie tam taki sam płyn :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Micen 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Gru 02, 2007 10:25   

Potwierdzam zdanie steryda.
Musisz odkrecic moduł świateł pod kierownica i zobaczysz zbiorniczek.
_________________
SPRZEDAM MG ZTT CDTI 2003
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z biegami
occrew Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Mar 11, 2014 17:06
kalafior
Brak nowych postów [R75] Problem z biegami
Adrian75 Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Sty 22, 2016 18:03
prebenny
Brak nowych postów [ 75 CDT] Problem z biegami
orczyk123 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Sty 19, 2016 22:26
Dominoz
Brak nowych postów [R75] Problem z biegami
grota10 Rover serii 75, MG ZT 21 Sro Paź 12, 2016 19:21
stefano55
Brak nowych postów [R75] Problem z biegami
SAL Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lut 11, 2013 14:11
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink