Wysłany: Czw Lis 29, 2007 19:36 [R75] Problem z biegami
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witajcie.Mam problem z biegami w moim 75.Jedynka i dwójka ciężko wchodzą,trzeba wręcz użyć siły,nie jest tak zawsze ale zdarza się często.Dodam że na wyłączonym silniku też.Co może być tego przyczyną?
[ Dodano: Pią Lis 30, 2007 12:41 ]
Dzisiaj rano totalna porazka,zaden bieg nie szło wrzucić!Myślałem że urwe gałke zanim wrzucilem jedynke.Ale udalo sie ruszyć,potem dwójka jakoś weszła.Po drodze jakoś się rozeszło(do pracy mam 10 km),choć czasami dalej ciężko wchodzą.Co radzicie?Zacząć od wymiany oleju w skrzyni?Czy po wymianie trzeba coś odpowietrzać lub coś w tym stylu?Oczywiście kupie 1,6 litra oleju 75W80 i pojade z tym do mechanika,ale chciałbym wiedzieć czy mam mu coś jeszcze delikatnie zasugerować.Pomóżcie proszę
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Cze 09, 2011 09:00, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 19:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No i teraz w drodze powrotnej z pracy,wszystko się"rypło",stanąłem na światłach i nie mogłem żadnego biegu wrzucić.Zadzwoniłem do znajomego,powiedział mi żebym wyłączył silnik wrzucił dwójkę,zapalił i jechał.Tak też zrobiłem,dokulałem się na dwójce,trzydziestką do domu.
No i teraz powiedzcie mi co to się stało?Bo wina oleju to na pewno nie jest.
Więc co?Help.
[ Dodano: Pią Lis 30, 2007 17:44 ]
Dodam jeszcze że przy wyłączonym silniku biegi wchodzą normalnie
[ Dodano: Pią Lis 30, 2007 17:45 ]
Aha,pompowanie sprzęgłem nic nie daje
Jak masz już na biegu to jak przycisniesz sprzeglo to bieg nie ciagnie?Jak tak jest to sprzeglo oki.Pewno trzeba będzie rozebrac skrzynie.Czekaj na inne opinie jest tu kilku niezlych speców na pewno wpadna co to jest .Pozdrawiam
Jak masz już na biegu to jak przycisniesz sprzeglo to bieg nie ciagnie?Jak tak jest to sprzeglo oki.Pewno trzeba będzie rozebrac skrzynie.Czekaj na inne opinie jest tu kilku niezlych speców na pewno wpadna co to jest .Pozdrawiam
Jak mam już na biegu i przycisnę sprzęgło to bieg nie ciągnie
Olej jest najprawdopodobniej nie wymieniany od nowości,a jeżeli chodzi o poziom,to nawet nie wiem gdzie to sprawdzić.
Ale czy zła jakośc oleju lub jego stan powiedziemy po minimum,może objawić się tym że nie można wrzucić biegu na włączonym silniku a na wyłączonym wchodzą?
Który masz rocznik, jaki przebieg?
Sprawdzi Ci każdy mechanik. Jak masz RAVE, to znajdź rysunki skrzyni i będziesz mógł sam to zrobić.
Wymiana na odpowiedni olej jeszcze żadnej skrzyni nie zaszkodziła a niejednej pomogła
Który masz rocznik, jaki przebieg?
Sprawdzi Ci każdy mechanik. Jak masz RAVE, to znajdź rysunki skrzyni i będziesz mógł sam to zrobić.
Wymiana na odpowiedni olej jeszcze żadnej skrzyni nie zaszkodziła a niejednej pomogła
Rocznik 2000,przebieg 150 tyś.
Dzisiaj podjechałem(dokulałem się) do mechanika na"oględziny"i ten oglądnął i stwierdził że może to być wina oleju lub jego niedostatecznej ilości,powiedział że to jest silnik BMW a właśnie w BMW często się coś takiego zdarza.
Dodatkowo powiedział że coś mu się nie podoba pedał sprzęgła,wygląda jakby było zapowietrzone.Mam podjechać w poniedziałek popołudniu lub wtorek rano.
Powiedzcie mi gdzie jest ten odpowietrznik?
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Sob Gru 01, 2007 18:47
IMHO to walnięty wysprzęglik albo pompa sprzęgła. Opisane objawy wskazują na niepełne wysprzęglanie. Oczywiście możliwa jest też awaria łożyska oporowego (tak było w 400ce mojej żony) ale to się wiąże z efektami akustyczno-dymowo-zapachowymi
Oby to był powód tej usterki,byłoby super.Ale dlaczego zrobiłby się ubytek,tak sam od siebie?
Powiedz mi jeszcze(bo piszesz że na zakrętce zalecają DOT 3),czy mogę dolać DOT 4?Kupiłem ostatnio buteleczkę DOT 4,żeby dolac do zbiorniczka układu hamulcowego.
IMHO to walnięty wysprzęglik albo pompa sprzęgła. Opisane objawy wskazują na niepełne wysprzęglanie...
zgadzam się z kolegą w 100% ...
nie wydaje mi się, by powodem braku możliwości wrzucenia biegów był złej jakości olej w skrzyni lub jego mała ilość (wtedy raczej by biegi wchodziły ze zgrzytem, poza tym jeszcze taka skrzynie powinna hałasować)
[ Dodano: Sob Gru 01, 2007 19:46 ]
jedyna napisał/a:
...Powiedz mi jeszcze(bo piszesz że na zakrętce zalecają DOT 3),czy mogę dolać DOT 4?Kupiłem ostatnio buteleczkę DOT 4,żeby dolac do zbiorniczka układu hamulcowego.
możesz śmiało dolewać DOT4
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Nie wiem czy można to porównywać ale w R400 miałem identyczne objawy tj. sprzęgło chodziło normalnie, w czasie jazdy żaden biegł nie chciał wejść, tak jak i przy uruchomionym silniku, przy wyłączonym silniku wchodziły wszystkie. Poszło słoneczko i zdecydowałem się na wymianę kompletnego sprzęgła.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum