Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam.
Od 2 tygodni jestem posiadaczem Roverka. W motoryzacji jestem kompletnym laikiem,a auto traktuje jako narzędzie pracy [ma po prostu jeżdzić ]
Czeka mnie wymiana rozrządu. Byłem u mechanika w Szczecinie w warsztacie poleconym przez użytkowników tego forum. Powiedziano mi, że będzie mnie to kosztować 730zł.
Chciałem się dowiedzieć czy to faktycznie jest aż tak droga impreza w tym modelu.
Dodatkowo powiedział mi, że konieczna jest wymiana pompy wodnej, bo nie wytrzymuje ona drugiej wymiany paska oraz ze na nowym rozrządzie mogę przejechać do 160tyś.
Mam jeszcze problem z kontrolką otwartych drzwi [ chyba brakuje czujnika ] czy ktoś się orientuje gdzie można coś takiego dostać?
Brt: tak ma wyglądć temat
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 17:30, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 16, 2007 21:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odnośnie częstotliwości wymian szczegóły znajdziesz tu:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#18
Co do kosztów, to wydaje mi się, że powinny być niższe. Zależy co dokładnie mechanik chce wymienić. Jeśli pasek, napinacz, pompę wody i wszystkie uszczelniacze to może ta cena nie jest taka zła. Na forum były rozpisane koszty wymiany rozrządu. Skorzystaj z szukajki.
Czujnik drzwi zazwyczaj wystarczy wyczyścić, żeby działał.
jeśli to ten warsztat co myślę to koszty nie będą niższe , nawet jeśli uda Ci się taniej części kupić to za robotę skasują 350-400
ostatnio reez coś mówił że swojego naprawia w jakimś ITM, ale nie wiem co ten skrót oznacza i gdzie to jest, może spróbuj sie z nim skontakcić
oczywiście pompę wody na pewno warto wymienić
a z czujnikiem, to jest tak, ze jeśli brakuje to kontrolka nie powinna sie świecić, więc jeśli się świeci, a czujnika nie ma to trzeba przejrzeć kabel, a jeśli się nie świeci to nówka jakieś 20 pln od civica
chyba, że czujnik jest to wystarczy jak napisał Brt przeczyścić
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
To jest warsztat na Pocztowej AL-EX. Gość bardzo przyjemny, doradził i w ogóle. Tylko naprawdę mnie zaskoczył.Z tego co dojrzałem jak liczy to części w granicy 400, więc reszta to wymiana.Jak na moje wiadomości to trochę drogo.Z drugiej strony to nie chciałbym oddać swojego Roverka do jakiegoś papraka,a w Szczecinie to masa naciągaczy, zwłaszcza jak widzi obcą rejestracje. Wspomniał coś o ewentualnie wymianie uszczelniaczy ale to ponoć groszowe sprawy
tak właśnie o tym pisałem swego czasu było miło i ok, jak swojego zaprowadziłem na remont sprzęgła to ok wszystko ładnie najpierw wysprzęglanie potem sprzęgło i pięknie się zrobiło, potem oddałem żeby zrobić rozrząd (przy czym jako początkujący użytkownik samochodu z silnikiem serii K poprosiłem o wymianę wszelkiech elementów bez względu na koszty), po pół roku zaczął ciec olej przez uszczelniacze wałków, oczywiście po rozmowie telefonicznej ustaliliśmy, że skoro nie prosiłem o wymianę uszczelniaczy i pompy wodnej to nie została wykonana, (niemniej po oddaniu samochodu do ponownej naprawy Pan Eugeniusz się reklamował, że zawsze zaleca wymianę w/w elementów), po tej rozmowie kupiłem od Tomiego komplet uszczelniaczy i pompę i pasek (bo już miał 20k) i poprosiłem o wymianę (oczywiście za opłatą 360pln z rabatem ) z tym że w związku z tym że mam ręce i po stronie aparatu nic nie ciekło, poprosiłem o wymianę uszczelniaczy tylko od strony rozrządu, choć wszystkie 4 sztuki leżały na siedzeniu i jeszcze 5 litrów petrygo na dolewkę bo wiadomo, że jak się spuszcza to nigdy po zlaniu nie będzie tyle samo, spowrotem dostałem sam samochód, bez powyższych drobiazgów, co mnie śmieszy bo 5 litrów petrygo kosztuje 15-20 plnów, a uszczelniacze wałków ok 30 plnów za sztukę u Tomiego
Mam tylko nadzieję że tam gdzie zostały wkręcone posłużą godnie
to była ostatnia moja tam wizyta
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Wg moich wiadomości to b. dużo. Miesiąc temu wymieniałem rozrząd w moim roverku i cena wszystkich części wyniosła 303pln bez pompy wody, z pompą byłoby 430. Ja chciałem z pompą, ale mechanik zapewniał, że jest w idealnym stanie i nie ma potrzeby wymiany. Pasek Conti 84pln, napinacz Ruville 91pln, 4 uszczelniacze na wałki 4x13pln i 2 paski klinowe Gates 22 i 55pln. Koszt wymiany 150pln. A wymieniałem w b. ASO Rovera, więc bez problemu wiedzieli co i jak. U mnie całkowity koszt wymiany rozrządu i pasków klinowych wyniósł 453pln. Ale wcześniej wykonałem kilka telefonów, bo ceny naprawdę znacząco się od siebie różniły.
Dzięki netek
Więc będę musiał sie rozejrzeć. W Szczecinie raczej nie ma ASO Rovera,wiec wychodzi na to, ze będę musiał go oddać do jakiegoś innego warsztatu . Dla mnie to też było dużo.
Nic, pożyjemy zobaczymy. Zabieram się do szukania części i porównywania cen
Tak a propos auto naprawy AL-EX to okazało się, że Pan właściciel bardzo miło i sympatycznie przedstawił mi szczegółową wycenę naprawy auta (max. ok. 1600zł). Przy odbiorze okazało się, że to są ceny netto!!! O czym ani słowem nie wspomniał, a wyraźnie pytałem o całkowity! koszt naprawy. Cena brutto wynosiła ok.2100zł!!! Po dość burzliwej negocjacji zapłaciłem ok.1900zł, ale Pan odmówił wystawienia faktury. Po remoncie okazało się, że cieknie olej i nie wszystko jest zrobione tak jak być powinno za tą cenę.
Szczerze odradzam!!!
Ray0579 jak już dokonasz wymiany rozrządu to napisz gdzie został zrobiony i jaki był koszt wymiany.
Dodam jedynie, że byłem na sprawdzeniu turbiny w AUTO ARS, który również zajmuje się serwisem ROVERA i myślę, że jest godny polecenia. Miła i fachowa obsługa. Niestety nie znam ceny wymiany rozrządu.
P.s. Radzę nie przyznawać się mechanikowi, że jest się laikiem w temacie motoryzacji, gdyż może to wpłynąć na cenę naprawy auta
Pozdrawiam i życzę powodzenia w poszukiwaniu warsztatu
No to już tłumaczę. To normalna cena. Ja też szykuję się do kompletnego remontu/wymiany rozrządu tj.
1. pompa wody 111 zl
2. napinacz rolka pasek 219 zł
3. uszczelniacze 2x od wałków rozrządu 1x wał korbowy (to naprawdę warto wymienić ) 170
robocizna 200 zł
Koszt w moim przypadku z robocizną ok 700 - 750 zł tak więc podobnie.
Wiesz to nie jest aż tak dużo za taką naprawę. A jest różnica jak ktoś paski wymienia same to wiadomo że będzie taniej.
Pozdrawiam.
PS. Dobra rada
Tysio napisał/a:
Radzę nie przyznawać się mechanikowi, że jest się laikiem w temacie motoryzacji, gdyż może to wpłynąć na cenę naprawy auta
do tego może dojść że niewymienią ci tego co chcesz lub zrobią na odwal.
Również jak wyżej napisał Lechos uważam, że to stanowczo za wysoka cena. Ja o swoich cenach napisałem wcześniej i wysoka cena naprawdę nie znaczy wysoka jakośc, a nawet rzadko tak bywa.
Po prostu trzeba wcześniej podzwonic i popytac, poswięcic pół godzinki i znalezc warsztat, gdzie wykonają usługę w optymalnej cenie. Koszt wymiany nie powinien przekraczac 150pln
zgodze sie ze warto wymienic ale koszt tych uszczelniaczy to gora 40zł
Tak uszczelniacz wałka rozrządu 40 x 2 no i do tego uszczelniacz wałka korbowego w zależności od firmy (preferowane przez serwisy nawet do 140 zł - inne montowane w różnych autach od 40-50 do około 100) wybierasz sam.
Sam tych cen nie wymyślam. Jestem po rozmowach z trzema sklepami no i konsultacji z www.tomateam.pl i tak to wychodzi niestety.
A oto przykłady z powyższej strony
Rolkę wziąłem jakąś pierwszą z brzegu. Tak to wygląda. Ja znalazłem te same części tzn o tych samych kodach trochę taniej ( zmieściłem się w kwocie 500 zł dokładnie czterysta siedemdziesiąt coś tam szczególnie ten uszczelniacz korbowego wziąłem z niższej półki za 44 zł ) ale to tylko moje skromne gdybanie
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Wto Lis 20, 2007 09:02
co do serwisow to juz tu bylo wiele pisane o ich fachowosci i cenach z kosmosu, a co do sklepow to wiadomo, ze kazdy sprzedawca wciska drozsze -co nie znaczy ze lepsze
Popytałem, pojeździłem i niestety większość odpowiedziało mi, że koszt całkowity z pompą będzie wynosił około 750zł [łącznie z uszczelniaczami]. Może go tylko obniżyć pominiecie wymiany pompy wodnej, jeśli ta będzie w dobrym stanie. Tylko nie wiem czy obojętnie na stan wymieniać czy nie.
W sumie zdecydowałem się na wymianę w Auto Ars w Szczecinie na Krakowskiej.
Czy ktoś już tam coś naprawiał?
w al-ex zdaje sie ze ceny poszly w gore w dosc krotkim czasie. z tego co pamietam to Steryd zmienial rozrzad kilka miesiecy po mnie i juz placil wiecej. ja natomiast chcialem wymienic tam cukierki, jednak ceny ich juz byly dosc duze (porownujac do tej jakie placil Steryd za wymiane wszystkich tuleji kilka m-cy wczesniej), wiec pojechalem do polmozbytowego 'twoj auto serwis'
Czyli kupiłeś dwie rolki napinające (jedna w zestawie, a druga luzem)?
Hehe nie to taki zonk wyszedł rolka napinająca jest tylko jedna a w sklepie wciskali mi jeszcze że jest i rolka napinająca i prowadząca czy coś takiego. Kupiłem tylko jeden napinacz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum