Forum Klubu ROVERki.pl :: [wszystkie] HID opinie + prowokacja modów ;)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 11:37
[wszystkie] HID opinie + prowokacja modów ;)
Autor Wiadomość
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



  Wysłany: Wto Gru 04, 2007 14:39   [wszystkie] HID opinie + prowokacja modów ;)

http://moto.allegro.pl/se...=4140&country=1

Jak to widzicie?
Ostatnio zmieniony przez maciej Wto Gru 04, 2007 17:39, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 04, 2007 14:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 04, 2007 14:56   

Khmm .. o ile mnie pamięć nie myli, to nie wolno instalować Xenonów do świateł bez automatycznego pozycjonowania i bez spryskiwaczy ....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 04, 2007 15:19   

Przeczytaj to:
http://www.roverki.pl/for...1&highlight=ece
Będziesz mniej więcej wiedział o co pytać sprzedawcę (Regulamin ECE nr 45 i 48).

walkie coś ostatnio pisała, że widziała uzasadnienie, że w starszych autach można, ale nie podała źródła.

Kwiestią jest czy to źródło światła jest homologowane jako zgodne z H4 i czy ma mniej niż 2000 lumenów (to chyba R45 ECE).
Jeśli tak to ok.

Wg mojej wiedzy to:
- jeśli źródło światła nie jest zgodnie z H4 to nie możesz tego zainstalować, bo Twój przegląd techniczny traci ważność (zmiana niezgodna z warunkami homologacji = utracie ważności przeglądu - ta jakbyś jeździł na 2 różnych oponach).
- jeśli źródło jest zgodne z H4, ale ma więcej niż 2000 lumenów to musisz mieć oczyszcanie i samopoziomomowanie.

Ale to takie laickie podejście do tematu - warto spytać prawnika od tych spraw.

[ Dodano: Wto Gru 04, 2007 15:22 ]
W opisie pierwszej aukcji:
"Bezpieczniejsza jazda - instalacja HID zapewnia blisko 3-krotnie więcej światła (ok. 3000 lumenów) w porównaniu do żarówki halogenowej (ok. 1200 lumenów). Więcej światła to lepsza widoczność - dalej i szerzej."
Czyli wg Regulaminu ECE nr 45 i 48, który Polska przyjęła decyzją Prezesa Rady Ministrów konieczny jest system samopoziomowania i oczyszczania szkieł.
A jeśli jeszcze nie są homologowane na H4 to powinienneś wymienić też reflektory, bo reflektor jest homologowany z konkretnym źródłem światła, żeby dać przykład - jeśli żarówka będzie miała 5 mm dłuższy cokół, to już zupełnie inaczej będzie się światło rozkładać, bo pod innym kątem padnie na lustro.

Kris, popraw temat.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 15:47   

maciej napisał/a:
Przeczytaj to:
http://www.roverki.pl/for...1&highlight=ece
Będziesz mniej więcej wiedział o co pytać sprzedawcę (Regulamin ECE nr 45 i 48).

walkie coś ostatnio pisała, że widziała uzasadnienie, że w starszych autach można, ale nie podała źródła.

Kwiestią jest czy to źródło światła jest homologowane jako zgodne z H4 i czy ma mniej niż 2000 lumenów (to chyba R45 ECE).
Jeśli tak to ok.

Wg mojej wiedzy......................... etc


Ja się tak czysto teoretycznie zastanawiam nad tym, nie to że chcę montować..
W r75 światła się poziomują niezależnie od rodzaju instalacji świetlnej to chyba ten jeden przepis można by obejść, zastanawia mnie spryskiwacz reflektora, w zasadzie dlaczego w xenonowych jest wymagany - ktos wie?

BTW: Oglądałem ostatnio "Car dealers" czy jakos tak, zamontowali do starego lexusa taki zestaw mając w tylnej części wszelkie poziomowania i spryskiwacze :D fakt że dzialo sie to w UK o ile pamiętam :P
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 04, 2007 16:04   

Kris napisał/a:
zasadzie dlaczego w xenonowych jest wymagany - ktos wie?

Bo z powodu większej mocy świateł każde odbicie na zanieczyszczeniu na szkle może spowodować oślepienie jadących z przeciwka.
Kris napisał/a:
Oglądałem ostatnio "Car dealers" czy jakos tak, zamontowali do starego lexusa taki zestaw mając w tylnej części wszelkie poziomowania i spryskiwacze fakt że dzialo sie to w UK o ile pamiętam

A pokazali jak to auto przeszło potem badania techniczne?
Bo u nas też dużo ludzi montujących "ksenony" do starych aut ma "w tylnej części" przepisy, tylko potem wkurzasz się, że Cię ktoś "ksenonami" na drodze oślepia...

[ Dodano: Wto Gru 04, 2007 16:06 ]
Kris napisał/a:
Ja się tak czysto teoretycznie zastanawiam nad tym, nie to że chcę montować..

No to czysto teoretycznie wystarczyło użyć opcji "szukaj" i dostałbyś czysto teoretyczną odpowiedź.

Jeszcze raz proszę grzecznie - popraw temat.
Kris, kto jak kto, ale Ty wiesz jak się komputerem posługiwać...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 16:08   

Kris, do jasnej Anielki, popraw ten temat, stary wyjadacz z Ciebie na forum, a zły przykład dajesz innym ;)
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 16:21   

maciej napisał/a:

No to czysto teoretycznie wystarczyło użyć opcji "szukaj" i dostałbyś czysto teoretyczną odpowiedź.

Jeszcze raz proszę grzecznie - popraw temat.
Kris, kto jak kto, ale Ty wiesz jak się komputerem posługiwać...


wasza zachłanność w moderowaniu tego forum jest godna podziwu ;) Jak by tak zebrac do kupy wszystkie upomnienia było by tego pewnie z 10 % wszystkich wypowiedzi :D :grin: :o :lol: :cool: :smile: :roll: :twisted: :oops: :razz: :neutral: :lol: :/ :shock: :???:
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 04, 2007 16:42   

Kris, możesz nam pomóc. :D
Poza tym Twój upór w tym wątku był wybitny - w końcu i tak zmieniłem kolejność zgodnie z zasadami.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 17:13   

maciej napisał/a:
Kris, możesz nam pomóc. :D
Poza tym Twój upór w tym wątku był wybitny - w końcu i tak zmieniłem kolejność zgodnie z zasadami.


dzięki maciej :)
co do pomocy, to masz na myśli poprawne pisanie postów przeze mnie? czy może o pomoc w moderowaniu? :D
Jeśli to drugie, to uważam że forum jest zorganizowane troche pokrętnie stąd wasze rozpaczliwe wołania o poprawianie tematów... itp itd, wystarczy że boardy byłby założone oddzielne dla każdego modelu plus board dla wszystkich modeli, a juz mielibyście 95% roboty mniej, do tego przeszukiwanie byłoby szybsze :P owszem przyznam że to nie przyczynia sie do integracji forumowiczów, ale jak ktoś chce się integrować ze wszystkimi modelami/userami może skakać po każdym boardzie :) ale to tylko moje zdanie... i ja tu nie zawiaduję :) (bo gdyby tak było od razu bym to zmienił ;) )
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 04, 2007 17:17   

Kris napisał/a:
Jeśli to drugie, to uważam że forum jest zorganizowane troche pokrętnie stąd wasze rozpaczliwe wołania o poprawianie tematów... itp itd, wystarczy że boardy byłby założone oddzielne dla każdego modelu plus board dla wszystkich modeli, a juz mielibyście 95% roboty mniej,

I w takich boardach dla danego modelu to co?
Też wypadałoby wpisywać model ROVERka w temacie, bo może przecież być 420 benzyna lub diesel. Rocznik 97 to nie to samo co 94, itp., itd.

A potem użytkownik 220GSi kanciaka by biedaczek nie wiedział, że taki sam problem miał kolega posiadacz 420Si, piszący w sąsiednim kąciku...
Przykłady można mnożyć. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 17:20   

cóż zawsze są plusy pozytywne i negatywne ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 17:25   

Kris napisał/a:
wasza zachłanność w moderowaniu tego forum jest godna podziwu ;)
Wszystko dla Waszej wygody :mrgreen:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 17:30   

wypadałoby jeszcze dla każdej serii silników zrobić osobne kąciki i wtedy zamiast próśb o poprawny temat byłyby prośby lub zrypki za umieszczenie tematu nie tam gdzie trzeba ;) jakby nie patrezć i tak :dupa: z tyłu :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 17:36   

piter34 napisał/a:

A potem użytkownik 220GSi kanciaka by biedaczek nie wiedział, że taki sam problem miał kolega posiadacz 420Si, piszący w sąsiednim kąciku...
Przykłady można mnożyć. :lol:


Niom tak by może i było, ale teraz też jest identycznie :P koleś co pisze o 420Si nie będzie patrzył do topicu o 220GSi (bo to dwa różne auta i silniki piter :D :D :D :D ) no ale wiem o co Ci chodziło, co nie zmienia faktu że mam rację :P
Popatrzyłbym może w topic "[r45 1.8] coś tam z silnikiem" - zanim zadałbym topic "[r75 1.8] cos tam z silnikiem" ale tylko i wyłącznie wtedy gdy miałbym go na stronie w momencie tworzenia posta, co sie trafić może raz na tysiąc razy :P szukałbym (co wątpliwe i przyznaje się do tego) raczej także po frazie zawierającej "R75 1.8" - zapewne większość szybkich i wścieklych forumowiczów robi tak samo, choć się do tego teraz nie przyzna :P
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 04, 2007 22:54   

Kris, szkoda że nie odniosłeś się do moich słów

Cytat:
I w takich boardach dla danego modelu to co?
Też wypadałoby wpisywać model ROVERka w temacie, bo może przecież być 420 benzyna lub diesel. Rocznik 97 to nie to samo co 94, itp., itd.


...pewnie dlatego, że one całkowicie pozbawiają sensu robienie dodatkowych "boardów" (gdyż głównym tego kryterium było 95% roboty mniej). :lol: :wink:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 08:29   

Kris napisał/a:
czy może o pomoc w moderowaniu?

Oczywiście, że w moderowaniu.
Kris napisał/a:
koleś co pisze o 420Si nie będzie patrzył do topicu o 220GSi (bo to dwa różne auta i silniki piter)

W kanciaczku to ten sam silniki. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 10:24   

maciej napisał/a:
W kanciaczku to ten sam silniki. ;)

W kanciaku 200 i okrągłym 400 to też jest ten sam silnik. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 10:47   

piter34 napisał/a:
maciej napisał/a:
W kanciaczku to ten sam silniki. ;)

W kanciaku 200 i okrągłym 400 to też jest ten sam silnik. :lol:


no nie będę stał przy swoim bo i tak świata nie zmienię, tak czy tak - zawsze znajdzie się jakiś Kris który twierdzi że coś mogłoby być inaczej :P
Trochę zasugerowałem się innymi forami, miedzy innymi na mg-rover.org, gdzie ruch jest masakrycznie większy niż u nas, ludzi jest też o wiele więcej i nie widziałem tam na oczy jakiegoś komentarza od moda :P
PS. boardy maja właśnie tak jak pisałem wyżej


Co do moderowania, Macieju miły... toż ja bym byl najbardziej lubianym modem na forum :) niewidocznym wręcz :) :) :) za pobłażliwy jestem na to.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 11:45   

Cytat:
Trochę zasugerowałem się innymi forami, miedzy innymi na mg-rover.org, gdzie ruch jest masakrycznie większy niż u nas, ludzi jest też o wiele więcej i nie widziałem tam na oczy jakiegoś komentarza od moda

I to o czym świadczy wg Ciebie?
...bo czuję, że to jakiś argument jest. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 12:25   

Kris napisał/a:
Trochę zasugerowałem się innymi forami, miedzy innymi na mg-rover.org, gdzie ruch jest masakrycznie większy niż u nas, ludzi jest też o wiele więcej i nie widziałem tam na oczy jakiegoś komentarza od moda

No jak jest większy to trzeba bardziej dzielić, a do tego modzi giną w masie postów. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [wszystkie roverki] OBD II
ktoś używa i może podzielić sie doświadczeniami ?
andyzpl Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Sro Mar 26, 2008 14:12
piter34
Brak nowych postów [Wszystkie] Opony.
Krzysi3k Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 160 Wto Paź 30, 2012 20:41
kangaroo69
Brak nowych postów [Wszystkie R] Co to za część
kovalek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Czw Mar 13, 2008 10:33
piter34
Brak nowych postów [MG i R wszystkie] rozmiar kół a ABS
jaka maksymalna dopuszczalna róźnica obwodu kół
spider666 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 14 Pią Sty 30, 2009 09:03
spider666
Brak nowych postów [wszystkie] T4 testbook ?
plemaster Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Czw Lip 07, 2011 20:17
des



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink