Wysłany: Nie Gru 02, 2007 20:55 [MG ZT] Okresowo nie pracują wszystkie cylindry
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie
MG ZT 2.5v6 nie pracuje 1i3 cylinder obd wykazuje blad P0300 zaniki iskry na cylindrach swiece sprawdzalem cewki dzialaja ,cisnienie w cylindrach ok, wtryski dzialaja.silnik ladnie wchodzi w obroty ale cylindry nie pracuja slychac jak mieszanka spala sie w katalizatorze .Swiece po wykreceniu mokre od paliwa ,po podlaczeniu na zewnatrz silnika daja iskre.czy moze jest przesuniety momet zaplonu?mysle ze nie. Co moze byc jeszcze przyczyna? Prosze o pomoc. Dziekuje z gory.
[ Komentarz dodany przez: thef: Nie Gru 02, 2007 21:08 ] Poprosimy następnym razem jeszcze nawiasy do tematu (patrz zasady kącika) . Dodatkowo po scaleniu mały retusz tematu.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 03, 2010 01:06, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 02, 2007 20:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja bym spróbował wymienić te świece. Miałem kiedyś taki przypadek, że wykręcone świece dawały iskrę ale po wkręceniu w głowicę kompresja powodowała że iskra zanikała lub nie pojawiała się między elektrodami lecz z boku świecy .
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Gru 02, 2007 21:10
Powiedz z którymi cylindrami jest problem (domyślam się że z tylnymi-od strony ściany grodziowej)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Komputer pokazuje mi blad p0300 wypadanie zaplonu ,sprawdzalem chyba wszystko nie wiem co jest grane.Silnik slychac ze nie pracowal na wszystkich cylindrach ,teraz mam wrazenie ze jest ok .ale blad sie pojawia + teraz sonda lambda( slaby sygnal w wersji angielskiej )po polsku co innego p0331 tlumaczony niby na czujnik spalania stukowego.Najwazniejsze to to wypadanie zaplonu .Jakie sa przyczyny? Prosze o pomoc .Dzieki
[ Komentarz dodany przez: thef: Wto Gru 04, 2007 17:20 ] Proszę kontynuować w już zaczętym wątku, łatwiej będzie pomóc, bo czytający będą mieli pełen przegląd sytuacji. Zresztą to wszystko podpada chyba pod jeden wątek - zatem scalam.
Ostatnio zmieniony przez Ryszard1205 Wto Gru 04, 2007 19:51, w całości zmieniany 2 razy
Ryszard1205, proszę przeczytaj swojego posta i powiedz na ilu wdechach to zrobiłeś...
Staraj się używać kropek i przecinków, bo nie robiąc tego lekceważysz osoby, które chciałyby Tobie pomóc w rozwiązaniu problemu.
Ryszard1205 napisał/a:
Komputer pokazuje mi blad p0300 wypadanie zaplonu sprawdzalem chyba wszystko nie wiem co jest grane.
Podmieniałeś cewki?
Ryszard1205 napisał/a:
p0331
To jest "P0331 Continuous Knock Fault Bank B" wynikający oczywiście z P0300, czyli wypadania zapłonu (Random/Multiple Cylinder Misfire Detected)
Co do P0300 to możliwe przyczyny wg AutoDaty: świece, przewody WN, wtryskiwacze, cewki, słaba kompresja silnika, okablowanie
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Gru 04, 2007 19:05
Ja myślę że to cewki zapłonowe , najlepiej podmienić i sprawdzić
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
cewki podmienialem,swiece tez ,wtryskiwacze pracuja ,przewody tez podmienialem, sprawdzalem swiece podpiete daja iskre, 1 i 3 cylinder wydaje mi sie nie pracowac bo swiece sa lekko mokre ,pozostale zas okopcone .Kompresja byla bo sprawdzalem ,teraz sam nie wiem co jest grane
Na jakieś z innego auta, czy zamieniałeś bankami po prostu? Może jak zamieniłeś bankami, to inne cylindry nie dopalały, nie było zmiany w kulturze pracy silnika i Ciebie to zmyliło?
Ryszard1205 napisał/a:
teraz sam nie wiem co jest grane
Moim zdaniem do dupy są albo przewody WN albo cewki.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
sprobuje jeszcze raz ,wymienie przewody i moze nowe swiece .Cewki zamienialem i sprawdzlem ,chyba powinny byc ok .Daja silna iskre, nawet jak trzymam wyjety kabel WN w odleglosci okolo 1 cm od cewki ,to iskra przeskakuje do niego i widac ze jest pozadna.
Mam dalej problem z wypadaniem zaplonow. Sprawdzalem ostatnio opornosc cewek sa jednakowe.wtryski tez pracuja.Mam wrazenie ze na 1 i 3 cylindrze nie pokrywaja sie zaplony.Po odpieciu wtryskiwacza 1 cylindra nie ma zadnej reakcji ,po odpieciu wtryskiwacza 3 cylindra, przestaja byc slyszalne strzaly w wydechu (niespalonej mieszanki paliwa).Czujniki walka rozrzadu i na kole zamachowym sa dobre.Co moze byc jeszcze nie tak?
To dziwne bo sprawdzilem wszystkie cewki ,daja iskre i maja taka sama rezystancje,cisnienie jest jednakowe dla wszystkich cylindrow.Zamienilem nawet cewki miejscami i nadal 1 i 3 cylinder nie pracuje. Po ich odlaczeniu nie ma zmian w pracy silnika.W 3 napewno jest podawana dawka paliwa albo za pozno ,albo za wczesnie lub zaplon jest nie w tym momencie.Cos jest nie tak bo paliwo spalane jest w katalizatorze(slychac strzelanie,po odlaczeniu 3 wtrysku przestaje)Czy moze trzeba zrobic jakies ustawienia komputerowe?Dziekuje za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum