Wysłany: Sro Gru 05, 2007 21:32 [R827] Jak mam zresetować komputer w tym aucie???
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1997
Chciałbym przy Waszej pomocy zresetować komputer w swoim aucie jeżeli ktoś ma doświadczenia z tym związane( pozytywne zaznaczam ) to niech sie podzieli jakąś dobrą poradą. Dziękuje za ewentualną pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 01:14, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 05, 2007 21:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zadawaj, zadawaj o to tu chodzi.
W 827 jest wtrysk Hondy PGM-FI - wystarczy odłączyć odpowiedni bezpiecznik na chyba 15 sek. i już.
Niestety nie pamiętam który...
Ale jest inna metoda - odłączyć aku.
Tylko po podłączeniu spowrotem trzeba go jeszcze "dostroić" - odpalić i zostawić nie dotykając wogóle gazu, na luzie tak długo aż się nagrzeje i zacznie działać wentylator (tylko nie zapomnij wyłączyć klimy, bo z klimą wentylator włącza się wcześniej).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Tak wogóle Piotr miło mi. Pozwolę sobie po imieniu . Maciej skad ja mam wiedzieć ze klima działa , tam jest tyle klawiszy jak na fortepianie i zeby to opanowac potrzeba na to czasu licze ze w półtora tyg opanuje w stopniu zadowalającym, a wracając do RESETOWANIA to na zimnym silniku czy ciepłym odłączyć tą klemę i czy są szanse ze wróci wszystko do normy ? a szyby tez,że zapytam?a propos wentylatora trzymałem go naprawde długo i połowy wskaźnika temeratury nie przekroczył i wogóle nie załączył wentylatora. Bezpieczniki w aucie czy pod maską ?
Resetować dowolnie, ale pierwsze odpalenie po resecie kompa ma być na kompletnie zimnym silniku.
Klima ma przycisk OFF - jak go naciśniesz to gaśnie ekranik z ustawieniem temperatury - wtedy klima jest wyłączona.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
dobrze Maciej, a sciągnąć plus czy minus czy obydwa, głupie być może to pytanie, ale może ważne pytam, bo kto pyta... a dalej juz znasz... Jutro rano robie RESET, a i konieczne jest aby wentylator sie włączył TAK ? a na długo go bez prądu zostawić????
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sro Gru 05, 2007 23:10
a może mi ktoś wyjaśnić skąd potrzeba resetowania komputera w tym samochodzie? dosyć często rozłączam akumulator ale żadnych zmian nie zaobserwowałem. rover1977 pali ci sie kontrolka pgmfi na tablicy??
a może mi ktoś wyjaśnić skąd potrzeba resetowania komputera w tym samochodzie?
W zasadzie to się przydaje tylko jak masz źle ustawioną instalację gazową - taki reset powoduje rozpoczęcie od nowa procesu autoadaptacji map wtrysku.
blue827 napisał/a:
dosyć często rozłączam akumulator ale żadnych zmian nie zaobserwowałem.
Rzeczywiście w tym aucie to bardzo rzadkie - PGM-FI jest bardzo "idiotoodporny".
blue827 napisał/a:
rover1977 pali ci sie kontrolka pgmfi na tablicy??
Na to reset nie pomoże - trzeba znaleźć przyczynę, bo PGM-Fi ZTCP za każdym razem sprawdza wszystko od nowa.
Przynajmniej tak mi się kojarzy.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
a może mi ktoś wyjaśnić skąd potrzeba resetowania komputera w tym samochodzie?
W zasadzie to się przydaje tylko jak masz źle ustawioną instalację gazową - taki reset powoduje rozpoczęcie od nowa procesu autoadaptacji map wtrysku.
blue827 napisał/a:
dosyć często rozłączam akumulator ale żadnych zmian nie zaobserwowałem.
Rzeczywiście w tym aucie to bardzo rzadkie - PGM-FI jest bardzo "idiotoodporny".
blue827 napisał/a:
rover1977 pali ci sie kontrolka pgmfi na tablicy??
Na to reset nie pomoże - trzeba znaleźć przyczynę, bo PGM-Fi ZTCP za każdym razem sprawdza wszystko od nowa.
Przynajmniej tak mi się kojarzy.
NIE chłopaki ta kontrolka sie nie świeci natomiast świruje otwieranie szyb i SRS mi miga lewe drzwi tylne świrują najbardziej tzn. jak w tym swoim sterowniku przełącze ten dolny suwak szyba sie opuszcza ale niezawsze podciąga kurcze nie wiem co jest grane gdzie szukac przyczyny
natomiast świruje otwieranie szyb i SRS mi miga lewe drzwi tylne świrują najbardziej tzn. jak w tym swoim sterowniku przełącze ten dolny suwak szyba sie opuszcza ale niezawsze podciąga kurcze nie wiem co jest grane gdzie szukac przyczyny
Na to reset kompa nie pomoże, bo w R800 jest 6 kompów i każdy steruje czym innym.
Ale poszukaj, bo większość kompów w R800 ma tryb autodiagnostyki (na pewno PGM-FI i ABS, SRS chyba też) - zwiera się w odpowiednim miejscu i wtedy ilość mignięć kontrolki to kod błędu.
W SRSie zacząłbym od sprawdzenia połączenia poduszki kierowcy w kierownicy (najbardziej narażony na zużycie element).
Co do szyb to zacząłbym od najprostszego - sprawdzenia prowadnic i nasmarowania - może coś trze i są za duże opory (ZTCP szyby w R800 mają czujniki na pobór mocy - służą do zatrzymywania szyby na górze i na dole).
Drugi znany mi powód problemów z elektryką w R800 to zużycie samych przycisków (styków pod nimi).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Maciej a ten PDF który jest do ściągnięcia(650mb) ma opisane te komputery i wtyczki gdzie co ma być zeby robić to zgodnie z instrukcjami a nie na hop siup.????
Maciej a ten PDF który jest do ściągnięcia(650mb) ma opisane te komputery i wtyczki gdzie co ma być zeby robić to zgodnie z instrukcjami a nie na hop siup.????
Który PDF 650MB?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
super cd2 tak sie to nazywa, chyba ze masz może coś bardziej szczegółowego i pewnego co mógłbym wykorzystać do uzdrowienia Roverka
To sobie pobierz tak czy inaczej. Na pewno się przyda... a co tam jest w środku to nie wiem, bo nigdy nie otwierałem (nie mam R800). Podejrzewam jednak, że jest tam "wszystko"
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Hmmm... Ja to nie wiem o którym CD mowa.
Ale tu znajdziesz opisy ABSu i PGM-FI: http://web.ukonline.co.uk/r800v6/
Ściągnij Rave - opis co i jak w Technicznym FAQ na naszej stronie - jest co prawda do R800 po '96, ale zmiany ZTCP nie były duże.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie było już m.in. PGM-Fi i silników Hondy, bo wprowadzono silnik KV6 ROVERkowy.
Myślałem akurat o elektrycznych szybach, bo problemów z silnikiem w tym wątku nie ma , ale to w sumie też się mogło zmienić...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
swietnie pościągam to co jest, ale dopiero po pracy teraz siedze i ślencze nad papierami dzięki za pomoc na chwile obecną jak zaczne dłubać to sie odezwę wiec panowie tymczasem
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Gru 06, 2007 22:02
Maciej dzieki za wyjaśnienia odnośnie tego resetu kompa.
Rover1977 , na tym kompakcie 650MB jest m.in plik Mk2 Electrical.pdf i rzeczywiscie jest to biblia elektryczna, mozna znalesc kazdą najmniejszą wtyczkę. Ale w praktyce okazuje się że już bardzo trudno jest to zlokalizować w samochodzie.
Najpierw odłączasz wszystkie wtyczki, trzba mieć zwinne palce bo na każdej wtyczce trzeba wcisnąć taki prztyczek bo jest jakby zablokowana.
Skrzynka jest przykręcona na dwie śrubki M10, ta z lewej strony to uważaj bo jak spadnie to wleci w profil zamknięty. Musisz mieć nasadowy klucz 10tkę na przedłużce aby wykręcić te śruby.
Jak już wyjmiesz skrzynkę to zdejmujesz tylną ściankę i żmudna robota z lutownicą. Nie można przegrzać, bo druciki mogą ci wpaść na drugą stronę, chodzi o samo poprawienie lutów. I trzeba lecieć po kolei aby żadnego nie ominąć.
u mnie po przelutowaniu płytki w drzwiach ożyło prawe lusterko, no może nie odrazu ale na następny dzień. I wszędzie na forach ludzie piszą że w tym modelu jak dzieją się jakieś cyrki z oknami, lusterkami itp. to trzeba poprawić luty. Więc od tego trzeba zacząć, a później rzeźbić dalej.
Komp od lusterek i okien jest jakby zintegrowany z kompem od skrzyni i jest pod fotelem pasażera, natomiast nic przy tym nie robiłem (odpukać) narazie.
[ Dodano: Pią Kwi 17, 2009 21:03 ]
Errata autora: Uwaga, w poście powyżej są błędne informacje, naprawdę komp pgmfi jest pod fotelem pasażera a skrzyni pod kierowcy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum