Wysłany: Sob Gru 08, 2007 18:46 [Freelander] Wyciek płynu chłodniczego
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Mam taki problem:
Co jakiś czas ( dwa razy w tygodniu) muszę dolać płynu chłodniczego. Nie mogę znaleźć przyczyny, sprawdzałem dywaniki są suche więc to nie nagrzewnica, wycieków nie widać pod samochodem. Przede mną długa podróż więc bardzo mi zależy aby znaleźć przyczynę. Dziękuję i pozdrawiam.
[ Komentarz dodany przez: thef: Sob Gru 08, 2007 20:35 ] Proszę przeczytać zasady kącika i dostosować do nich temat.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 18:13, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 08, 2007 18:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Są różne przyczyny. Może to być wina uszczelki pod głowicą. Jak pękła między kanałem olejowym, a wodnym to woda idzie do oleju. Będzie widać na bagnecie kakao. Jeśli nie idzie do oleju, to może pękła uszczelka między kanałem wodnym, a cylindrem i idzie na tłok i w rurę wydechową.
Dziękuję serdecznie za szybką odpowiedź. Jednak to ani uszczelka pod głowicą ani uszczelka pod kolektor sprawdzałem. Nie wiem to chyba jakiś wyjątkowy przypadek. Trudno będę dalej szukał. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam.
Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Łódź - okolice
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 00:15
Witam.
Miałem podobny problem. Szukałem, radziłem się mechaników i...nic. Pomysłów było tyle ilu radzących. Tym bardziej, że nie było wycieku, w oleju nie było płynu chłodzącego, a w zbiorniku wyrównawczym nie było oleju. W momencie wymiany rozrządu wymieniłem uszczelkę pod głowicą i ... problem się skończył. Jak mi wyjaśniono płyn uciekał do komory spalania.
Więc stawiam na uszczelkę pod głowicą.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 39 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 13:45
kogutor napisał/a:
Dziękuję serdecznie za szybką odpowiedź. Jednak to ani uszczelka pod głowicą ani uszczelka pod kolektor sprawdzałem. Nie wiem to chyba jakiś wyjątkowy przypadek. Trudno będę dalej szukał. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam.
A tak z ciekawości to jak to sprawdziłeś?
Ja miałem ten sam objaw i niestety skończyło się HGF, dopiero po ok pół roku uciekania płynu padło na amen.
Byłem u kilku mechaników i żaden nie był w stanie powiedzieć, ze to napewno NIE uszczelka...
Jak mi wyjaśniono płyn uciekał do komory spalania.
w takim razie cisnienie ktore w cylindrze jest duzo wyzsze niz w ukladzie chlodzenia, powinno powodowac problemy z ukladem chlodzenia
ja mam podobnie i nie wiem jak to wytlumaczyc, dodatkowo u mnie silnik po dlygim postoju pracuje np. na 2 lub 3 cylindry
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum