Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Przepływka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Przepływka
Autor Wiadomość
emilio_600 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 21
Skąd: Londyn



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 21:34   [R600] Przepływka
Typ: LD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam.
ROVERek 2.0 1998 diesel.
Dziś sprawdzłem błęy komputera i znalazłem dwa błędy:
28-Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM
29-Przepływomierz powietrza (MAF ) – bardzo prawdopodobne uszkodzenie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM, uszkodzony dolot powietrza.
Co jest dziwne samochód dobrze ciągnie powyżej 2500 obr/min.
Po odłączeniu przepływki jest podobnie.Czy to znaczy ze jest ona do wymiany?
Mój problem jest taki że podczas jazdy po wrzuceniu na luz silnik spada poniżej swoich obrotów za każdym razem.Wykręciłem kolektor dolotu znalazłem tam duże ilości "błota olejowego" od kolektora dolotowego odchodzi pewna rura metalowa łączy sie z turbiną i ktoś ją zaślepił niewiem w jakim celu.Czy ktoś z Was się spotkał z czymś takim? Dodam jeszcze że filtr powietrza jest suchy a przepływka była wilgotna jak by w oleju.
Proszę Was o jakie kolwiek porady co mogę z tym zrobić.

Pozdrawiam emilio 600.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 12:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 08, 2007 21:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 21:55   

Wyświetlenie błędu nie oznacza uszkodzenia elementu. Skoro auto jedzie dobrze, to jeździć :cool: Chyba, że masz możliwość podmiany na 100% sprawną dla porównania lub odczytu parametrów gdzieś w serwisie, wtedy można na podstawie parametrów określić sprawnosć przepływomierza.
Przepływka nie ma nic wspólnego z wolnymi obrotami.
Niestety nie wiem, czy i gdzie można je (wolne obroty) wyregulować. Jeśli już, to moze w pompie wtryskowej. Niech ktoś mądrzejszy się wypowie. W dolocie po pewnym czasie użytkowania będzie trochę "błota olejowego". Wyczyścić i jeździć. Problem jest wtedy, gdy silnik zaczyna brać olej.
Ta metalowa rura to część układu recyrkulacji spalin (EGR). Może być zaślepiony. Ja bym nie ruszał tej zaślepki.
Przepływka często jest wilgotna od oleju. Normalne w tych silnikach. Można ją spróbować wyczyscić przy pomocy środka do czyszczenia styków. Link do opisu był chyba wczoraj na forum.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 22:00   

Ja bym jeździł na razie. Tak na marginesie czy wyczyściłeś Brt swój EGR
_________________
DEBEC
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 22:03   

:niee: :( czeka na swoją kolej :// narazie tylko odpiąłem, bo istniało podejrzenie, że mi czasem dławi silnik :| ale jednak to nie on. Obecnie problem zniknął, ale czuję w mopczu, że wróci latem, jak się zrobi ciepło.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 22:53   

A czy przed sprawdzeniem błędów jeździłeś na odpiętej przepływce? Bo jeżeli tak, to komputer to zapamiętał jako błąd. Błędy przepływki nie ujawniają się podczas jazdy (check się nie świeci) a jedynie zapisują w pamięci komputera.
 
 
emilio_600 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 21
Skąd: Londyn



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 23:14   

thef napisał/a:
A czy przed sprawdzeniem błędów jeździłeś na odpiętej przepływce? Bo jeżeli tak, to komputer to zapamiętał jako błąd. Błędy przepływki nie ujawniają się podczas jazdy (check się nie świeci) a jedynie zapisują w pamięci komputera.

No to o tym nie wiedziałem i jezdziłem,a czy masz coś na te obroty? Czy Ty wiesz co mojemu ROVERkowi dolega . Gdzie szukać problemu?

emilio 600 :roll:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Gru 09, 2007 16:45   

Takie zbyt głębokie opadanie obrotów po wciśnięciu sprzęgła to imho częsty przypadek w naszych silnikach. Mnie też się tak czasami zdarza. Myślę, że dopóki nie gaśnie przy czymś takim to nie ma się co za bardzo przejmować. Czy poza tym autko normalnie jeździ? Nie krztusi się czy coś w tym stylu? Możesz spróbować poczyścić cały dolot powietrza, sprawdzić jak wygląda rura zasysająca powietrze do filtra, czy coś nie blokuje dolotu (ewentualnie wymienić filtr), a także odpowietrzyć (ewentualnie wymienić) filtr paliwa. Możesz też dolać do paliwa środek do czyszczenia wtrysków.
 
 
emilio_600 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 21
Skąd: Londyn



Wysłany: Nie Gru 09, 2007 18:00   

thef napisał/a:
Czy poza tym autko normalnie jeździ?

Jezdzi normalnie tak mi się wydaje mam go od 14 dni.Tylko niewim czy to normalne że pali mi 8,5 litra na 75km przy bardzo delikatnej jezdzie.
thef napisał/a:
Możesz spróbować poczyścić cały dolot powietrza, sprawdzić jak wygląda rura zasysająca powietrze do filtra,

Uklad dolotu od turbiny do kolektora wszystko w oleju.U mnie nie znalazłem rury zasysającej powietrze do filtra jest tylko rura do turbiny z przepływką.Troszkę kopci na niebiesko ale czasami wydaje mi się że to przez ten olej w dolocie.
thef napisał/a:
Możesz też dolać do paliwa środek do czyszczenia wtrysków.

Myślałem o tym tylko nie byłem pewny czy to podziała no ale jutro napewno wleje.
Dzięki thef.

emilio 600 :grin:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 09, 2007 19:23   

nie powinien mimo tego oleju kopcić na niebiesko :| ZObacz jakie masz zużycie oleju na 1000km. Jesli tego szlamu i oleju jest dużo, to może oznaczać padanie turbiny.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Przepływka
jaka oporność
PHJOWI Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Maj 29, 2007 18:57
Gość
Brak nowych postów [R600] Pokrętła Nawiewu R600 Pilnie potrzebne info
Matbia Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Sie 19, 2011 22:03
Matbia
Brak nowych postów [R600] AUTOMATYCZNA skrzynia biegów w R600 i Hondach Accord
czy te same w każdej wersji silnikowej?
Mayson Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Sie 11, 2008 14:05
NEOSSS
Brak nowych postów [R600] Jak działa włącznik elektrycznych szyb R600
kwiatekt11 Rover serii 600, Honda Accord 8 Wto Kwi 17, 2007 14:58
kwiatekt11
Brak nowych postów [R600] Pływak a wskazowka od paliwa R600
Gość Rover serii 600, Honda Accord 14 Czw Sie 06, 2009 12:00
zuber84cool



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink