ps. W UK ten samochod naprawde jest uznawany za "pensioners' car" podobnie jak ostatni hit emeryta: Honda Jazz.
W UK to i kierownice mają po prawej, wydają kasę na darmozjadów Windsorów, mają poczucie chumoru tak flegmatyczne jak sami są więc nie dziwi że robią z Hondy samochód dla dziadków, na szczęście nie muszę tam siedzieć.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 07, 2007 20:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
mt, teraz to sie z Toba nie zgodze. Angole maja swiadomosc ze silniki K maja bolaczki z padem uszczelki, ale jednoczensnie sa dumni z tego silnika. Swiadczy o tym wlasnie wiele zastosowan tej jednostki LR rzeczywiscie podjal sie poprawy tego co zostalo spartolone i chwala im za to. Dlaczego tego nie zrobiono wczesniej? - nie mam pojecia.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Dlaczego tego nie zrobiono wczesniej? - nie mam pojecia.
Dlaczego my cały czas ignorujemy te dane z wykresu, gdzie widać jak drastycznie spadła liczba przypadków HFG w roku 2000...?
Fakt, spadla. Chociaz '99 r to i tak duzo za pozno.
Poza tym jak widac rowniez i po moim przypadku dalej zdarza sie to za czesto. I to o zgrozo w samochodzie o przebiegu 60 000 z 2002 roku.
Wg. mnie to ciagle slabo. Nie do przyjecia jest rowniez, ze w samochodzie z 2000 r. montowany jest drugi lub trzeci silnik. A takie przypadki byly rowniez na tej grupie.
To wszystko sprawia ze jednak R ma przyklejona latke samochodu psujacego sie. Chocby nie wiem co mowily statystyki (ze psuje sie nie wiecej niz inne samochody itp.)
Widac tak juz jest z tymi anglikami. Jaguar i Land Rover tez lada dzien ida na sprzedaz. Zobaczymy co wymysli SAIC i NAC jak juz sie polacza. Ja czekam na nowego MG TF.
Pozdrawiam,
_________________ Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
Fakt, spadla. Chociaz '99 r to i tak duzo za pozno.
Prawda, prawda...
mt napisał/a:
Poza tym jak widac rowniez i po moim przypadku dalej zdarza sie to za czesto. I to o zgrozo w samochodzie o przebiegu 60 000 z 2002 roku.
Wg. mnie to ciagle slabo. Nie do przyjecia jest rowniez, ze w samochodzie z 2000 r. montowany jest drugi lub trzeci silnik. A takie przypadki byly rowniez na tej grupie.
Ja akurat takich przypadków na tym forum/grupie nie pamiętam.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Fakt, spadla. Chociaz '99 r to i tak duzo za pozno.
Prawda, prawda...
mt napisał/a:
Poza tym jak widac rowniez i po moim przypadku dalej zdarza sie to za czesto. I to o zgrozo w samochodzie o przebiegu 60 000 z 2002 roku.
Wg. mnie to ciagle slabo. Nie do przyjecia jest rowniez, ze w samochodzie z 2000 r. montowany jest drugi lub trzeci silnik. A takie przypadki byly rowniez na tej grupie.
Ja akurat takich przypadków na tym forum/grupie nie pamiętam.
To wstyd. Bo byly sa i beda
Pozdr,
[ Dodano: Pon Gru 10, 2007 12:37 ]
henryk_w napisał/a:
mt napisał/a:
ze w samochodzie z 2000 r. montowany jest drugi lub trzeci silnik.
- ale ten drugi/trzeci nie jest raczej nowy
Racja. I jest od Rovera.
_________________ Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
Wskaż mi te przypadki na naszym forum/grupach, to zacznę się wstydzić.
witam,
soulz wymienil silnik. Rover 75, rocznik 2000 (drugi silnik).
ostatnio byl jakis kolega tez z R75, trzeci silnik.
Moze niech sie przypomni bo nie pamietam nicka.
wszystko w archiwum. Wystarczy skorzystac z opcji "szukaj".
pozdrawiam,
_________________ Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
ostatnio byl jakis kolega tez z R75, trzeci silnik.
Kolega Piotrass (dokładnie w tym wątku, w którym ciągle piszemy ), ale jak sam napisał, silnik nr 2 wstawiony jako "nowy" po rozebraniu wcale się nowym nie okazał, a silnik nr 3 również nowym nie jest.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Zgadza sie. Przeciez mowa o drugim/trzecim silniku a nie o drugiej trzeciej wymianie.
Cytat:
mt napisał/a:
ostatnio byl jakis kolega tez z R75, trzeci silnik.
Kolega Piotrass (dokładnie w tym wątku, w którym ciągle piszemy ), ale jak sam napisał, silnik nr 2 wstawiony jako "nowy" po rozebraniu wcale się nowym nie okazał, a silnik nr 3 również nowym nie jest.
Jak juz napisalem to czy nowy czy stary nie ma znaczenia.
Nie w przypadku Rovera.
Pozdrawiam,
_________________ Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
Zgadza sie. Przeciez mowa o drugim/trzecim silniku a nie o drugiej trzeciej wymianie.
Hmm...
Napisałeś, że to "nie do przyjęcia"...
To ja dam trochę kontrprzykładów - mój kolega właśnie ma problem z prawie niezniszczalnym pseudoludowozem Astrą - po 180 kkm prawdopodobnie pękł blok - w zasadzie bez przyczyny - chłodzenie działało, auto przez ostanie 50 kkm (od zakupu przez niego) nie przegrzane, a blok pękł ostatnio...
Nie bronię konstrukcji silnika K, ale z tego co kojarzę to każda firma, która wypuszcza "ambitniejsze silniki" miewa wpadki.
Żeby nie szukać daleko Honda i H23A3 - silnik skądinąd bardzo udany , tylko z jednym drobnym felerem - w razie nawet najmniejszej awarii chłodzenia pęka głowica...
Identyczną wpadkę jak H23A3 zaliczyło również kultowe dla niektórych BMW - nie pamiętam w tej chwili o który silnik chodzi.
Problemy z uszczelkami pod głowicą miały chyba swego czasu Audi i Fordy (musiałbym poszukać).
W przypadku Hondy - jak przyznał chyba sam rzecznik prasowy koncernu - awaryjność H23A3 to wypadek przy pracy, ale w porównaniu z ilością udanych silników jest wybaczalny, w przypadku Rovera honoru mogą bronić jedynie seria L i T, więc ten problem jest dużo bradziej zauważalny.
Oczywiście, że to "nie do przyjęcia", ale wszystkim się zdarza.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Zgadza sie. Przeciez mowa o drugim/trzecim silniku a nie o drugiej trzeciej wymianie.
Hmm...
Napisałeś, że to "nie do przyjęcia"...
To ja dam trochę kontrprzykładów - mój kolega właśnie ma problem z prawie niezniszczalnym pseudoludowozem Astrą - po 180 kkm prawdopodobnie pękł blok - w zasadzie bez przyczyny - chłodzenie działało, auto przez ostanie 50 kkm (od zakupu przez niego) nie przegrzane, a blok pękł ostatnio...
Jak widac przebieg sluszny. To poniekad usprawiedliwia wymiane.
Nie usprawiedliwia jej wg. mnie przebieg 50-60 tysiecy kilometrow.
Cytat:
W przypadku Hondy - jak przyznał chyba sam rzecznik prasowy koncernu - awaryjność H23A3 to wypadek przy pracy, ale w porównaniu z ilością udanych silników jest wybaczalny, w przypadku Rovera honoru mogą bronić jedynie seria L i T, więc ten problem jest dużo bradziej zauważalny.
Oczywiście, że to "nie do przyjęcia", ale wszystkim się zdarza.
Pelna zgoda co do tego. Nalezy tu jednak dodac ze jednym czesciej/wczesniej drugim rzadziej/pozniej.
Pozdrawiam,
_________________ Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
Jak widac przebieg sluszny. To poniekad usprawiedliwia wymiane.
Nie usprawiedliwia jej wg. mnie przebieg 50-60 tysiecy kilometrow.
Tu się nie zgodzę - pęknięcie bloku? 180 kkm to słuszny przebieg? Chyba dla dużego fiata...
Zawsze wydawało mi się, że nowoczesne silniki są tworzone na około 300 kkm i zwykle to nie blok się kończy.
Jasne, że 50-60 kkm to bardzo zły wynik, tylko pytanie o przyczyny takich wymian - może były nie słuszne, bo wystarczyło wymienić uszczelkę lub głowicę, a nie cały silnik, a może użytkownik nie dopilnował, bo jak sam napisałeś nie jest tak, że każdy HGF kwalifikuje silnik, a nawet samą głowicę do wymiany, ale jak się za długo z HGF pojeździ (bo kto by się przejmował strzałką na czerwonym albo zaglądał pod maskę), to można zdemolować dużo więcej i wtedy wymiana jest nieunikniona.
Jestem pewnie, że jakby poszukać to można znaleźć sporo przykładów wymiany silnika po 50-60 kkm nawet wśród tak niezawodnych statystycznie aut jak Toyoty (zwłaszcza służbowe).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie usprawiedliwia jej wg. mnie przebieg 50-60 tysiecy kilometrow.
Ja nie rozumiem z jakich powodów się wymienia tę serię K po takim przebiegu...
Chyba żadne konkrety nie padły, bo przecież HGF nie kwalifikuje silnika do wymiany.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum