Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Auto nie odpala i kilka innych problemów...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Auto nie odpala i kilka innych problemów...

OD A DO Z... Rover 620 SDI 1996r.
Autor Wiadomość
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 09:37   

Mam jeszcze takie pytanko, gdzie mogę kupić pompę oleju (nową lub używaną) w dobrej cenie i czy pasuje od Accorda, jeśli tak to z jakimi slinikami? To samo dotyczy panewek, czy są dorabiane u nas w Polsce i czy pasują od Accorda, bo cena nowych z TomaTeam jest kosmiczna... I gdzie w Rave mam znaleźć opis pompy oleju i jak ją wymontować ale do Diesla a nie do benzyniaka, mógłby ktoś mnie naprowadzić?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 25, 2007 09:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 13:44   

po kolei:
pompa pasuje od accorda 2,0 TDi , czyli diesla, bo tam montowali te same silniki,
Jeśli szukasz taniej niż u Tomiego, to nie dam głowy czy znajdziesz, chyba, że używkę, ale tutaj to bym uważał :???:
w rave to jest : R600->R600Repair manual - vol1 - 2nd edition->Engine lubrication->Repairs->OIL PUMP ->Removal/inspection/instalation
bardzo ładnie narysowane :cool:

ciekawe, ze pompa jest rozmontowywalna :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 13:55   

Napisalem wyraznie ze od benzyniaka to ja sobie zanalazlem instrukcje jak sie dostac do pompy, w benzyniaku smok idzie wprost do p[ompy a w dieslu przez kanal w bloku silnika... Ja wchodze przez R600>Repair Manual Supplements>Rover 620 Diesel> i dalej nei wiem co bo nigdzie nie ma opisu pompy...

Pompa oleju to koszt 150zł na Allegro... A panewki skąd? Pasują od Hondy Accord?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 14:01   

przeprasam nie bij :cry:
faktycznie iedopatrzyłem że jest suplement do diesli :oops:
to tak:
R600->Repair manual suplements-> R600 1996 -4th edition suplement->Engine -"L" series->Repairs->OIL PUMP
NEOSSS napisał/a:
A panewki skąd? Pasują od Hondy Accord?

od diesla powinny pasować :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 14:12   

Nie bój sie... :) i tak du.. nie mogę sie nic dopatrzeć z tych rysowanych rysunków a tym bardziej prztłumaczyć sobie angielskiego bo żadne słowniki nie chodzą w necie... Mógłby mi ktoś pomóc fotograficznie lub słownie?
Jeżeli będą pasować od Accorda to jestem uratowany, jestem ciekawy czy dorabiają u nas w Polsce. Gdzie mam suzkać panewek od Rovera lub od Hondy bo nigdzie nie mogę znależć

[ Dodano: Nie Gru 09, 2007 12:01 ]
Pompe oleju naprawiłem... Były nie lada wygibasy żeby ją zdjąć ale się udało... Panewki wymieniłem... 300zł komplet głównych nowych - taniej niż u Tomiego :) ciśnienie oleju jest, silnik pali, samochód jeździ lecz........ kolejny problem to taki iż nie chodzi mi alternator - ładowanie. Szczotki rozebrałem i przeczyściłem, prąd do alternatora dochodzi a alternator nie ładuje, i co robić? Wczoraj jadąc samochodem usłyszałem pisk z pod maski zatrzymałem samochód a pasek wielorowkowy - klinowy zacisnął mi sie na alternatorze(nie ładował już wcześniej) i na napinaczu ponieważ koło pasowe pod alternatorem od (bodajże) wspomagania się zablokowało, pompa wspomagania staneła (nie dolewałem oleju), a więc dolałem oleju i powinno wszystko chodzić ale jeszcze nie sprawdzałem, wiem że koło pasowe od (bodajże) wspomagania zaczeło sie powoli obrać pod wpływem mojej ręki :) Razem z piskiem paska klinowego przestał mi chodzić obrotomierz, czy on jest napędzany tym paskiem? Jak on działa w ogóle? Jakaś linka? Gdzie ona idzie?
I czy mógłbym prosić kogoś o zdjęcie jak ma podłaczoną chłodnice, wiatraki itd. w silniki 2.0 SDI wersją z klimatyzacją, alternator na samej górze...?
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



  Wysłany: Wto Gru 11, 2007 09:36   [R620 SDi] Ciśnienie sprężania i wtryskiwaczy...

Ehhh ten Rover... Zacząłem juz tutaj ale jakby nikt nie pomógł >>> http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=19886
Po odpalaniu autka występuje problem w postaci niebieskiej chmury spalin, świata nie widać jak się nim jedzie... a jak turbina sie załączy to czubków dachów w domach wypatrzeć nie można :-) Po odpalaniu słychać jak podwiesza się któryś zawór i silnik "oddycha-kaszle" przez kolektor ssący... Myślałem że tak kopci przez olej który poszedł mi na tłoki ale już go przerzucił w intercooler przez kolektor ssący, wyczyściłem wszystko i zabrałem sie do rozkręcania góry silnika ponieważto chyba przez ten zawór albo przez pierścienie tak kopci, po zdjęciu pierwszej pokrywy jest następna nad wałkiem rozrządu której nie mogę odłączyć od głowicy nie wiem co ją tak trzyma, śróby od osłon rozrządu podkręcałem i wszystkie te co są na klucz 10, a Torxów nie ruszałem bo one trzymaja cała głowice, jak to się zdejmuje Panowie? I jak ustawić rozrząd, gdzie są znaki? Na kole widać a na obudowie nie...

I najważniejsze pytanie jakie powinno być cisnienie w każdym cylindrze? Coś około 20? A wtryskiwaczy? I jeszcze pytanie, czy pierwszy wtryskiwacz steruje dawke do pompy a potem na inne cylindry? Ma to coś związanego z kątem wtrysku? jak go sprawdzić?

P.S. Same problemy, jak się zdenerwuje to kupię anglika 2.0 Sdi i przerzuce sobię silnik... tylko nie mogę znależć żadnego do 3000zł-4000zł... W przekładce to tylko serwo, drążek kierowniczy i komputer tak?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 11, 2007 16:50   

NEOSSS napisał/a:
Ehhh ten Rover... Zacząłem juz tutaj ale jakby nikt nie pomógł >>> http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=19886

Scaliłem wątki.
Nie pisz, że nikt nie pomógł, bo widać, że ruch w wątku był spory. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 21:02   

Jak widać nikt nie znał odpowiedzi na moje pytania a więc odpowiedziałem sobie sam i zamieszczam informacje dla tych którzy by kiedyś szukali rozwiązania problemu takiego jak mój.

Roverek po odpaleniu mi strasznie kopcił tak jak pisałem a wieć zbulwersowałem sie tym i stałem przy silniku, jak się okazało kaszle niebieskim dymkiem przez kolektor ssący, zawór mi się zawieszał i już wiem że kaplica i głowica będzie zdejmowana na 100%, palę go dalej i nie chce odpalic, zawór zwrotny mi strzelił - wracało się paliwo do zbiornika, wymieniłem zaworek w międzyczasie i wziąłem sie za mierzenie ciśnienia spręzania miało coś ponad 16 do 20, dobry diesel powinnien mieć około 30, szlak mnie trafił, sprawdziłem wtryski miały 190-200 czyli prawidłowo.
Zaznaczyłem sobie rozrząd(paski i zęby na kole) zdjąłem koła rozrządu, sa na tzw. klin czyli na cycek dzięki czemu położenie koła nie zmieni się względem wałka czyli wystarczy zaznaczyc sobie dobrze pasek z zębami koła a potem założyć na to samo miejsce i rozrząd sie nie przestawi. Zdejmuę głowicę i co widać? TŁOKI SĄ WYPALONE!!! Szlak mnnie trafił!!! Pierwszy ma wypalona kopułkę, drugi wypalony ma uszczerbiony bok, trzeci ma luzy a czwarty jest w miarę dobry. Całe szczęście że cylindry nie mają rantów ale pomodliłem się że naprawa jest tania, poleciałem na komputer i patrze po częściach że komplet 4 pierścieni wynisie mnie około 600zł nie licza tłoków, obmysłałem sprawę że częsci to około 1000zł tydzień czasu stracony na robotę a więc postanowiłem że szukam Angola lub rozbitka 2.0 SDi czy to 600 czy 400 do 4000zł i takowego właśnie zakupiłem... a dokładnie rudawego :-D 600 2.0 SDi 97r RHD ;-)
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 22:11   

Takiakiej usterki to tu sie nikt nie spodziewal. Troche przykra sprawa , ale dobrze, ze sie wyjasnilo.
Prawidlowo tez zrobiles bawiac sie w inny silnik, bo naprawa starego jest droga i tez niewiadomo jak on bedzie chodzil

Pozdrawiam i wesolych swiat :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 20:59   

Samochodzik w trakcie SWAP'A ;-) jak narazie wszystko układa się ok...
Mam pytanie odnośnie poduszek? W moim 96r. mam dwie poduszki które były wystrzelone i chce je wymienić, jedną kierowcy mam z 97r. od angola z którego obecnie wyciągam silnik a pasażera kupie od Civica, co oprócz poduszek potrzeba mi do ich podłaczenia? Taśmy są przy poduszkach, a jakieś czujniki, napinacze? Czy to też trzeba wymieniać i gdzie to sie znajduje?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 15, 2008 15:30   

NEOSSS napisał/a:
Samochodzik w trakcie SWAP'A ;-) jak narazie wszystko układa się ok...

Jak tam postępy?

NEOSSS napisał/a:
Szlak mnnie trafił!!!

Raczej "szlag" (z niemieckiego "schlag" = piorun) ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Sty 15, 2008 17:21   

Miałem napisać że SWAP sie udał ale co ja będe sie chwalił :P Teraz naprawiam błedy mechaników poprzedniego właściciela typu uszczelki drzwi i inne pierdoły a co do SWAP'A to w wolnym czasie w pracy zrobię krótki opis co i jak dla tych którzy będą czynić taki ruch jak ja w przyszłości ;-) Ja SWAP'a zrobiłem sam w 2 dni dokładniej po pracy ;-) Denerwuje mnie tylko alarm i poduchy, na temat SRS napisałem wyżej o alarmie też tylko mam pytanie czy do alarmu trzeba zmieniać tylko centralke z bagażnika czy komputer też z kokpitu z pod nóg? Za cholere nie moge sprawdzić teraz błędów kompa, podłaczam pod wtyczke pod kolumną kierowniczą i pod ta niebieską koło nóg pasażera próbowałem i d...
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 10:38   

Wymieniłem poduszkę kierowcy, teraz została mi pasażera którą musze kupić... Od Angola chyba nie będzie pasować ale od Civica tak, prawda? Taśmę kierowcy oraz sensor też musze wymieniać? Co jeszcze mam wymienić abym miał sprawne poduchy? Napinaczy chyba nie ma w R600 zgadza się...?!

Naprawiłem alarm a mianowicie była źle podłączona przez blacharzy wtyczka przy zamku maski przedniej, a dokładniej wtyczka od halogenów a nie od mikrostyku (są takie same) alarm uzbraja mi się tylko kluczykiem lecz mam kolejny problem w stylu że nie miga mi dioda od drzwi kierowcy, nie idzie prąd na kablu... :/ gdzie te kable sie schodzą w kokpicie i z czego to bierze impuls?
Mam gotowe wtyczki do halogenów, i halogeny zakupiłem wraz z przełącznikiem, czy w kokpicie mam juz gotową instalacje pod tą wtyczkję czy musze ciągnąc kabel?

Wskazówka paliwa przy wyłączonym zapłonie stoi mi na 1/4 wskaźnika czy to normalne? Nie wiem czy wskaźnik jest sprawny... W każdym innym samochodzie przy wyłączonym zapłonie spada na 0...
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 15:28   

NEOSSS napisał/a:
Wskazówka paliwa przy wyłączonym zapłonie stoi mi na 1/4 wskaźnika czy to normalne?
Jeżeli tylko masz tyle w baku to jest ok ;) . W roverach wskazuje on poziom cały czas.
NEOSSS napisał/a:
W każdym innym samochodzie przy wyłączonym zapłonie spada na 0
W fordzie K np. jest tak jak w roverku ;)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 08:14   

To oznacza że w Angolu mam calutki bak :mrgreen:
Czy pomoże mi ktoś z innymi moimi problemami?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Kilka problemów ....
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Wrz 20, 2009 21:58
filo
Brak nowych postów [R620] Kilka problemów (HGF (?), stukanie, turbina)
rtoip24 Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Mar 10, 2009 23:24
rtoip24
Brak nowych postów [620 DI] Wymiana pompki sprzęgła i kilka innych pytań
kataklysm Rover serii 600, Honda Accord 7 Pią Mar 07, 2014 00:44
kataklysm
Brak nowych postów [R600] Kilka drobnych problemów
Radio, zegarek, podświetlenie włączników, wentylator, ham. ręczny
Zientas Rover serii 600, Honda Accord 24 Pią Wrz 28, 2007 23:35
ADAM1
Brak nowych postów [R600] - Kilka problemow technicznych
Vader Rover serii 600, Honda Accord 7 Sob Gru 04, 2010 00:31
rami1000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink