Forum Klubu ROVERki.pl :: Sterowanie silnikiem K16 za pomocą SMT6 i problem...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Sterowanie silnikiem K16 za pomocą SMT6 i problem...
Autor Wiadomość
Qrekk 



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 4
Skąd: Wołomin



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 13:09   Sterowanie silnikiem K16 za pomocą SMT6 i problem...

Witam wszystkich.

Poszukuję jakichkolwiek informacji na temat silnika K16 1.4 (z poldolota) i komputera do niego. Oryginalna jednostka sterująca ma oznaczenie "mkc 101610".

Dokładnie chodzi mi o to, czy jest w sprzedaży jakiś komputer (lub inne urządzenie), które umożliwia pełną modyfikację map spalania i parametrów pracy?
Sprzęt potrzebny jest na hamownię silnikową do badań.

Jeśli napisałem coś głupiego to nie bijcie... tylko przetłumaczcie :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Qrekk Sro Lis 21, 2007 21:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 12, 2007 13:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 14:34   

Qrekk napisał/a:
Dokładnie chodzi mi o to, czy jest w sprzedaży jakiś komputer (lub inne urządzenie), które umożliwia pełną modyfikację map spalania i parametrów pracy?
Sprzęt potrzebny jest na hamownię silnikową do badań.



Wystroić silnik można za pomocą SMTP 6 lub 7 ECUmaster itp
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 12, 2007 21:23   

Na goraco polecam dwa komputery

1. Emerald -> http://www.emeraldm3d.com/
2. Lumenition -> http://www.lumenition.com/new/main.php

Niestety są to drogie jak na polską kieszeń podzespoły, ale dają ogromne mozliwosci.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Qrekk 



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 4
Skąd: Wołomin



Wysłany: Sro Paź 17, 2007 19:26   

Z tego co się na razie orientowałem większe możliwości daje chyba Ecu Master niz SMT. Ale jeszcze zobaczę...

Chciałbym jeszcze wiedzieć czy jesteście pewni, że każdy z tych sprzętów można podpiąć do seryjnego kompa?

Bardzo wam chciałem podziękować za sugestie :mrgreen:

Jeśli będę miał jeszcze jakieś pytania to będę odgrzewał temat...
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Paź 19, 2007 10:31   

Mój kolega podpinał SMTP pod seryjne ECU do Forda...bo stroił,jak wałki wkładał
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Qrekk 



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 4
Skąd: Wołomin



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 21:27   

Tak więc ostatecznie stroję przez SMT6, ale mam jeden problem:
Mianowicie wszystko jest pięknie podłączone :mrgreen: ale problem jest z ustawieniem obrotów i zapłonu. Mianowicie w silniku K16 na kole zamachowym są 3 brakujące zęby (wszystkich jest 54) ustawione co 120 stopni, jak znaczek mercedesa... :shock:
Jeśli ktoś stroił SMT z takim wynalazkiem to proszę o podpowiedź jakie ustawienia wprowadzić w komputerze...

Nie jest dla mnie jasne jeszcze jedno... skoro są 3 brakujące zęby ustawione w jednakowych odstępach to skąd sterownik wie w którym momencie dać zapłon na pierwszym cylindrze przy rozruchu... Mam pewne podejrzenia, ale żeby nic nie sugerować chciałbym posłuchać waszych opinii.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lis 22, 2007 00:43   

a moze te 3 punkty to sa punkty dla immo ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Lis 22, 2007 08:36   

Qrekk pewny jestes ze masz tylko 3 dziury. Wydaje mi sie ze powinno byc 4. Dwie do sterowania zaplonem i dwie dla immo
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Qrekk 



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 4
Skąd: Wołomin



Wysłany: Czw Lis 22, 2007 16:59   

Małe sprostowanie... nie wiem jak liczyliśmy dotychczas... ale sa tylko 2 dziury :lol: ustawione co 180 stopni. Nie zmienia to jednak faktu ze SMT głupieje przy jakimkolwiek trybie sterowania zapłonem...
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Lis 22, 2007 20:17   

No wlasnie popelnilem blad we wczesniejszym poscie bo zapomnialem ze masz silnik z poloneza. Oczywiscie musisz miec dwie dziury. Sa one umiejscowione 90 stopni przed najwyzszym martwym punktem z tego co pamietam. Cztery dziury maja kola w roverkach zakodowanych
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 12, 2007 11:04   

Qrekk, udało się to zestroić?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Wołomin



Wysłany: Wto Cze 08, 2010 23:04   

No wlasnie :D udalo sie to wystroic :?: Bo sam nie dlugo bede takie cos robil :D
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Czw Cze 10, 2010 12:27   

jakie można otrzymać zysk mocy na takim silniku jak badałeś dzięki zestrojeniu w tym kompie?
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Wołomin



Wysłany: Czw Cze 10, 2010 21:42   

ja mam 1.8 K16 w swoim Polonezie + pare zmodzonych rzeczy, np. uklad wydechowy, kol. ssacy, i przede wszystkim glowica odpowiednio zrobiona :D i licze na jakies 5 6 Koni wiecej i jakies 15Nm wiecej dzieki SMT6
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 12:59   

Właśnie. Nie mogę się w końcu doczekać aż ktoś załozy świnkę do roverka albo poldoroverka... Ciekaw jestem jaki będzie zysk mocy do ceny w porównaniu z moim zestawem.

Ostatnie pomiary wykazały 122km i 182Nm ale mam zrypany wydech bo zamiast poprawić to pogorszyłem.

Jak na 1,8 N/A z niedłubanym silnikiem to chyba i tak nieźle.
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lip 23, 2010 22:41   

Panowie jesteście w Poldoroverkach widzę obcykani, ja mam na etapie prac pewien pojazd i jest dylemat, 2.0 DOHC ze ścierki i ścierowski dyfer z polosiami, czy poldorowerowski sztywny tylny most.

Sztywny most jest latwy w zamontowaniu i w jezdzie dwardszy.
Jednak mam trzy pytania:
1. Te mosty w polonezach wyją po 100tys. KM podobno wiec czy jest sens na nim cokolwiek stawiać.
2. Jaki najmocniejszy silnik idzie spasować ze skrzynką poldomierza?

3. W którym poldku jest najszerszy sztywny most?

Bardzo przepraszam za offtop ale to w sumie polaczone bo co nie wsadze i tak bedzie stalo na świni:-) a wtedy jak wsadze polonezowskie serce bedzie pierwszy zeświiony poldek.
 
 
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Wołomin



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 11:49   

1. mozesz stawiac jezeli zespawasz most.
2. jak narazie najmocniejszy silnik jaki widzialem to 1.8 16V z rovera i chyba DOHC Fiata.
3. szerokie mosty byly wkladane od 94r. sztywnych fabryka chyba nie robila.

Ja smigam na tylnym zawieszeniu od sierry kombi.
 
 
Foczes 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Kalisz

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 25, 2010 23:52   

a może mi któryś z kolegów powiedzieć gdzie w WLKP mógłbym wystroić swojego RRR tym SMT6 i za jakie pieniążki ? Bo parę modów jest zrobionych a wystrojenie na pewno przyniosłoby jeszcze lepszy rezultat :wink:
_________________
...::: Streetracing Team Kalisz :::...
http://www.e-xtreme.info/index.php
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów problem z silnikiem i glowica
bartek_mg Tuning mechaniczny 8 Nie Lut 06, 2011 09:15
Gość
Brak nowych postów rover 220sd z silnikiem 1.8 vvc
danek_wgw Tuning mechaniczny 49 Nie Sie 29, 2010 11:23
scanikwwo
Brak nowych postów Problem
orris Tuning mechaniczny 1 Pią Paź 06, 2023 00:22
Malignus
Brak nowych postów Tuning SD i problem z rurani do IC
maniu48 Tuning mechaniczny 5 Pią Lut 24, 2012 21:04
Alexi
Brak nowych postów [R416] Swap silnika z 1,4 na 1,8 - Problem .
kondzio508 Tuning mechaniczny 7 Czw Kwi 03, 2014 20:17
polofix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink