Wysłany: Czw Gru 13, 2007 18:50 [r216 16v 1997r] jakie spalanie gazu r 216 Si?
czy ktoś wie na jakim poziomie powinno sie kształtować spalanie gazu w roverze 216 Si 97r. zapłaciłem 2000zł za sekwencje i albo pali mi 11-12 l gazu na setke albo brakuje mu mocy. prosze o podzielenie sie doswiadczeniami
Ostatnio zmieniony przez Klema Pon Gru 17, 2007 17:22, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 13, 2007 18:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wiesz, najlepiej by było no ale przed założeniem instalacji mowa była o spalaniu na poziomie 10 l gazu. a te 11-12 to jest przy naprawde spokojnej jeźdxie do max 3000obr/min
beznyna ok 8l/100km. a co do instalacji kosztowała dokładnie 2300zł i była najdroższa i podobno na najlepszych czesciach jakimi dysponował zakład. a jest to spory zakład. wiec chyba nie to. po załozeniu instalacji spalał ok 13-14 pojechałem wiec na regulacje i poprawili mi do tego stopnia ze samochód gasł gdy spadały obroty. po ponownej regulacji przy spokojnej jeździe pali jakieś 12 conajmniej. nie jest to wiec wynik który mnie satysfakcjonuje
No nie wiem ile 1.6 pali gazu normalnie ale po mojemu to trochę dużo. Ja jezdze tak do 4 tys obr albo katuję do 7 i spala średnio 9L a w mieście max jaki udało mi się przepalić to 11 ale to byłpierwszy śnieg, szaleństwa i całość po mieście - spodziewałem się więcej.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 163 Skąd: chorzow
Wysłany: Czw Gru 13, 2007 22:07
witam
mój-też-1.6 16v, r400 w sekwencji za 2500 pali 8,5-9.
Styl jazdy różny.
Prędkość max LPG 185, poszedlby może i więcej ale droga za krotka.
Na pb 200 przekroczy.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 219 Skąd: Kraków/Lublin
Wysłany: Pią Gru 14, 2007 11:23
Mój pali 8.2 trasa (ostatnio, przy wolnej jeździe, bo mkiepskie warunki były) oraz 10.5 miasto. Mam instal. BRC i kosztowała 2900zł. Jednal ciągle mam problem z szarpaniem (zbyt uboga mieszanka), wymienili sterownik i dalej nic. Być może dobrze ustawiony spalałby więcej.
_________________ Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
Jednal ciągle mam problem z szarpaniem (zbyt uboga mieszanka), wymienili sterownik i dalej nic. Być może dobrze ustawiony spalałby więcej.
Nie do końca tak może być, mój fader w berlingo ma spalanie ok 10 L i czy ma ubogą mieszankę czy ustawienia takie ze ma kopa lepszego niz na benzynie to cały czas pali tyle samo czyli 10L (czasami mniej <1.5L> czasami wiecej<1L>)
A w jakim zakładzie w siedlcach kolego zakładałeś tą instalacje?
Zapewne na ul. Targowej sądząc po aukcjach allegro.
Klema, popraw temat wątku!
[ Dodano: Pią Gru 14, 2007 17:41 ]
Kozik napisał/a:
a brakuje mu mocy może dlatego że oszczędziłeś na szybszych wtryskach, lepszym parowniku itd
Od razu zaznaczam MOŻE
Nieodpowiedni dobór wtrysków, czy reduktora to już wina montażysty, a nie klienta.
Podzespoły muszą być takie, aby auto jeździło na LPG tak jak na benzynie.
W przypadku takiej mocy jak ma kolega (120KM) dobre będą każde wtryski (oprócz tych, które mają zbyt długi minimalny czas otwarcia, bo może być kiszka na wolnych obrotach).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Ok PITER ale valteci mają słabą charakterystykę liniową i przy krótkich czasach wtrysku nie wyrabiają się nawet zółte, dużo lepsze są magic jet i mają liniową charakterystykę pracy, oprócz tego kosztują prawie tyle samo co zółte valtec a żywotnością je biją na głowe. Mnie nikt nie przekona do valteców. Dopier na magicach chodzi moje auto, na tych wtryskiwaczach możesz nawet startować z mnożnikiem 0.8 bez żadnych problemów
stanislaw_ksies [Usunięty]
Wysłany: Sob Gru 15, 2007 23:09
morris napisał/a:
Mój pali 8.2 trasa (ostatnio, przy wolnej jeździe, bo mkiepskie warunki były) oraz 10.5 miasto. Mam instal. BRC i kosztowała 2900zł. Jednal ciągle mam problem z szarpaniem (zbyt uboga mieszanka), wymienili sterownik i dalej nic. Być może dobrze ustawiony spalałby więcej.
Witaj morris!
A w którym warsztacie w Lublinie montowałeś LPG? Też zamierzam i szukam dobrego.
Nie znam sie dokładnie ale na homologacji jest tak:
reduktor-KME
zawór-AKME
wielozawór-TOMASETTO
obudowa wielozaworu-BORMECH
elektronika-AKME
wtrysk gazu-DIEGO
montowana w Auto Champion na ul. Brzeskiej w Siedlcach
Do tego ostatnio lekko zaczyna tarpać jak gdyby brakowało mu gazu, pomimo spalania nadal 12l.
Pomógł: 33 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 371 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Nie Gru 16, 2007 15:52 Re: [r216 16v 1997r] spalanie gazu 216 Si
Klema napisał/a:
czy ktoś wie na jakim poziomie powinno sie kształtować spalanie gazu w roverze 216 Si 97r. zapłaciłem 2000zł za sekwencje i albo pali mi 11-12 l gazu na setke albo brakuje mu mocy. prosze o podzielenie sie doswiadczeniami
Moim zdaniem to duzo ci pali, moj roverek przy spokojnej jezdzie (3000 obr/min) pali jakies 8.5-9l/100km a silnik mam wiekszy. A co do mocy to wydaje sie podobna jak na benzynie. Instalacja mam na STAG-300 a reduktor zavolli i czerwone volteki. pozdrawiam
Wysłany: Nie Gru 16, 2007 17:22 Re: [r216 16v 1997r] spalanie gazu 216 Si
snake0908 napisał/a:
Moim zdaniem to duzo ci pali, moj roverek przy spokojnej jezdzie (3000 obr/min) pali jakies 8.5-9l/100km a silnik mam wiekszy. A co do mocy to wydaje sie podobna jak na benzynie. Instalacja mam na STAG-300 a reduktor zavolli i czerwone volteki. pozdrawiam
No też tak myśle, ale koleś który regulował go twierdzi ze silnik 1.6 pali wiecej niż 1.8. Nie bardzo w to wierze. Poza tym 12 to naprawde za duzo, ewentualnie właczenie klimy i spalanie już wynosi 13.
[ Dodano: Pon Gru 17, 2007 12:45 ]
Jeszcze chciałem zapytać jak ma sie okres zimowy do spalana gazu? Czy naprawde więcej pali wtedy?
Ok PITER ale valteci mają słabą charakterystykę liniową i przy krótkich czasach wtrysku nie wyrabiają się nawet zółte,
Ja nie piszę, że trzeba Valteki zakładać, choć twierdzę, że one dadzą radę (czas wtrysku dla 1.4 serii K na wolnych to ok. 3ms)
A co do liniowości, to po co jest ustawiany mnożnik, aby zniwelować niedoskonałość w ch-ce wtryskiwacza.
bartko100 napisał/a:
dużo lepsze są magic jet i mają liniową charakterystykę pracy, oprócz tego kosztują prawie tyle samo co zółte valtec a żywotnością je biją na głowe. Mnie nikt nie przekona do valteców.
Ja mam żółte Valteki (chyba każdy to teraz zakłada, co oczywiście nie świadczy, ze jest to dobre) i jest OK. Czas wtrysku na wolnych obrotach ok. 3ms, mnożnik ok. 1,1-1,2.
Poza tym kolega snake0908 ma czerwone Valteki w 1.8 serii K i też chodzi...
snake0908 napisał/a:
Moim zdaniem to duzo ci pali, moj roverek przy spokojnej jezdzie (3000 obr/min) pali jakies 8.5-9l/100km a silnik mam wiekszy.
Tyle gazu to rozumiem, że w jakimś trybie mieszanym z przewagą trasy pali, tak?
Klema napisał/a:
Do tego ostatnio lekko zaczyna tarpać jak gdyby brakowało mu gazu, pomimo spalania nadal 12l.
KME to instalacja "taka sobie". Ma wiele minusów w porównaniu do Staga300.
W jakim stanie masz świece, palec, kopułkę, przewody WN?
To pierwsze elementy, na które będą marudzić gazownicy jeżeli coś będzie się działo na LPG.
Jeżeli tutaj masz wszystko OK, to muszą poprawiać/regulować.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum