Wysłany: Nie Gru 16, 2007 03:06 [R400] Uszczelka kolektora ssącego:(
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam wszystkich bardzo serdecznie.Stało się.....strzeliła mi uszczelka pod kolektorem ssącym.Objawia sie to dosc mocnym wyciekiem w czasie pracy auta.Cieknie sobie elegancko po bloku silnika,po prawej stronie.....Bardzo bym prosił wszystkich z was którzy mieli juz z tym stycznośc o wskazówki,na co zwracac uwage przy wymianie.Jakie sa koszta takiej uszczelki.Czy przy okazji wymiany,nalezy wykonac cos wiecej.Kazda rada jest na wage złota.Jestem laikiem w tym temacie i szczerze mówiac nie bardzo wiem z czym to sie je....
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 01, 2011 19:41, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 16, 2007 03:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
uszczelka kosztuje niedużo:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=436
na co zwrócić uwagę - dokładnie usunąć resztki starej i oczyścić przylgnię
no i ładnie, równo dokręcić odpowiednim momentem w odpowiedniej kolejności
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Jakie mogą być konsekwencje skręcania kolektora po wymianie uszczelki bez odpowiedniego przyrządu i nie zachowując kolejności wkręcania śrub???
Mam R214Si i mechanik wymieniał tę uszczelkę, ale nie zauważyłam, żeby skręcał kolektor w jakiejś specjalnej kolejności, a już na pewno nie robił tego jakimś przyrządem i po tej naprawie zimny silnik jakichś dziwnych wibracji dostaje, aż w środku wszystkim telepie.
żadnego specjalnego przyrządu nie trzeba stosować
ostatecznie klucz dynamometryczny, nie tyle żeby uzyskać odpowiedni moment, co żeby wszystkie śruby dokręcić równo i nie za mocno:) (zamiast klucza dynamometrycznego wystarczą wprawne ręce )
A jeśli chodzi o kolejność, to wszystkie uszczelki dociskane wieloma śrubami przykręca sie od środka do zewnątrz, i nie sądzę żeby Twój mechanik o tym nie wiedział
Jeśli się źle dokręci to może być albo nieszczelne, albo można połamać kolektor jeśli się przesadzi w drugą stronę
Jeśli chodzi o telepanie to obawiam się że może mieć inną przyczynę
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Słuchajcie,a czy jeżdzenie z takim wyciekiem moze niesc za sobą jakies wieksze konsekfencje??? Cały czas staram sie pilnowac ubywającego płynu....
[ Dodano: Nie Gru 16, 2007 13:17 ]
Acha jeszcze jedno.Napewno rozbawi was to pytanie do łez.Czy uszczelka kolektora dolotowego i uszczelka kolektora ssącego to to samo?? W jednej z waszych odpowiedzi dostałem namiar do Tomka z Tomateam zeby ukupic uszczelke dolotowego......Przypominam ze jestem zielony w temacie,stąd takie "fachowe" pytanie;)
Tak to to samo A pytanie jak najbardziej na miejscu, nie każdy przecież musi to wiedzieć, a forum po to jest zeby pytać byle temat poprawnie zatytułować
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum