Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pojemność baku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pojemność baku
Autor Wiadomość
lukvw 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 21
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 21:02   [R75] Pojemność baku
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Witam!!!
Będąc na stacji benzynowej nigdy nie mogłem zatankować pełnego zbiornika.
Zamiast 65l wchodziło zawsze 55l.Czytałem posta z dnia wczorajszego w/w tematu.
Wiadomo że mam 2 komory i wychodze z założenia że coś jest nie tak z pompą i przelewem między 1 a 2 komorą ale dlaczego różnica jest 10l.Czyżby jedna komora
miała np. pojemność 55l a druga 10l tego nie wiem.Wskazówka od poziomu paliwa często mi wariuje pokazując różne wartości.Kiedyś jeździłem na pustym baku,komp. pokazywał
że przejadę 0 km i przejechałem jeszcze 20 km aż zaczął przerywać silnik.Pojechałem na
stacje i tylko 55l weszło do baku.O CO CHODZI !! !
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 01:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 03, 2007 21:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zrubo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 80
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 19:11   

No to mamy ten sam problem, jutro bede usuwac tą usterke jak cos dam znac.
 
 
Wolek 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 139
Skąd: Dębica



Wysłany: Nie Gru 09, 2007 20:10   

to chyba norma mi tez wchodzi mniej paliwa .Tak około 58l
_________________
Wolek
 
 
MarcinRad 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 106
Skąd: Lubin



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 09:04   

Nigdy niejeździj na pustym baku a kompowi zaufaj pokazywał zero to trzeba było zatankować a nie próbować ile jeszcze przejedzie.

[ Dodano: Pon Gru 10, 2007 09:05 ]
Lukvw mam pytanie ty masz swego R75 w automacie ?? ?
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 10:00   

Jeżdżenie na oparach może uszkodzić katalizator, tak stoi w instrukcji. A coś slyszałem że flagowa usterka oringu na w pompiepaliwa/filtrze też może być powodowana jeżdżeniem na oparach, poprawcie mnie jak nie mam racji.
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 11:54   

Kris napisał/a:
flagowa usterka oringu na w pompiepaliwa/filtrze
Możesz coś dokładniej o tych usterkach, bo dotychczas nie słyszałem :oops: .

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 12:34   

Marian_K napisał/a:
Kris napisał/a:
flagowa usterka oringu na w pompiepaliwa/filtrze
Możesz coś dokładniej o tych usterkach, bo dotychczas nie słyszałem :oops: .

Pozdrawiam!


tutaj zacytowałem jeden post mariusza, który objaśnia co zrobic jak owy oring się przemieści, ludzie gęsto pompy i filtry wymieniają jak to się stanie a wystarczy tylko:

mariusz418 napisał/a:
WITAM
ROZKRĘCIŁA SIĘ POMPA . TRZEBA ZDJĄĆ SIEDZISKO TYLNIE TAM BĘDZIE POKRYWA NA 4 ŚRUBY NA 10 KLUCZ POTEM ODEPNIJ PRZEWÓD ZASILAJĄCY ZIELONA SPINKA , ODKEĆ NAKRĘTKĘ GŁÓWNĄ PODNIEŚ BIAŁĄ OBUDOWĘ DO GÓRY ZŁAP ZA DOLNĄ CZĘŚĆ POMPY A GÓRNĄ PRZEKĘĆ W LEWO A POTEM PODNIEŚ DO GÓRY ZNAJDZIESZ TAM FILTR PALIWA POPRAW ORING NA OBUDOWIE GÓRNEJ I OPERACJA SPOWROTEM TYLKO USZCZELKĘ ZBIORNIKA ,,USZCZELNIAJĄCĄ ZBIORNIK,, WŁÓŻ PIERWSZĄ WCIŚNIJ OBUDOWĘ POMPY NA SWOJE MIEJSCE I ZAKĘĆ NAKĘTKĄ

OPISYWANA USTERKA WYSTĘPUJE BARDZO CZĘSTO

POZDRAWIAM
MARIUSZ 418 WAWA
ECC BABICE


problem obiawia się tym że auto po prostu nie chce zapalić.
 
 
 
lukvw 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 21
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 20:07   

Info dla MarcinRad
Tak mój 75 jest w automacie
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 02:20   

ps.a nie w tym temacie troszke ale lukvw idealnie przerzyca ci biegi ten automat?
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 08:48   

jeśli był by ten oring to by się zapowietrzał i nie odpalał , jeśli samochód odpala i normalnie jeżdzi ok , te brakujące 10 litrów to zapas paliwa jaki ten samochód ma , aby nie zatrzeć pompki . Poza tym zbiornik ma odpowietrzenie żeby opary mogły gdzieś się wydostać, bo gdyby się nie wydostały by było bum...,..
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
lukvw 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 21
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 20:22   

Tak biegi mi przerzuca według mnie idealnie bez żadnego szarpania.
Na tą chwile mój R75 znajduje się u bardzo dobrego specjalisty (PH JOWI wymieniał rozrząd ) i też stwierdził że jest wszystko dobrze z automatem.A dlaczego pytasz?
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 03:04   

lukvw: bo ja mam z tym wlasnie problem tzn mi szarpie na cieplym silniku jak zmienia z 2 na 3 a odziwo jak jest zimny zmienia dobrze i tak jakby pozniej sprzeglil na tej trojce;/ to jest automat wiec troche ciezko z naprawa, wymienilem poduszki pod silnikiem myslalem ze to cos pomoze ale nic... mam jeszcze cicha nadzieje ze moze to wina sterownika skrzyni, bo jak byl podpiety pod kompa to byl zarejestrowany blad staly pamieci epprom skrzyni biegow ktorego nie dalo sie skasowac...
jest u mnie mechanik od sterownikow typowo ale narazie nie ma czasu...;/
pozdrawiam.
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 09:00   

Na automatach to się zbytnio nie znam, ale z tego co wiem to automat może szarpać od starego oleju. Kumpel tak miał po wymianie było ok.
 
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 14:40   

ja mialem wymieniany olej w skrzyni i nic nie pomoglo...
a najlepsze jest to ze wymienialem w radzionkowie w roverze i tam nie byli zbyt kompetentni ludzie bo wlali mi 3,5l oleju i powiedzial ze wiecej sie nie miesci. nagle komp z auta zacza pokazywac spalanie 15 16/100 co ogolnie zbieglo sie z ta wymiana. jak sie okazalo tzn dowiedzialem sie na tym forum ze wchodzi go tam dokladnie 4,3l , spuscilem sam dolalem dokladna ilosc i bylo dobrze. takze radzil bym uwazac na kopetencje niektorych ludzi bo moja skrzynia pewnie dlugo by tak nie pojezdzila...
pozdrawiam
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
dor-12 



Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 15
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Gru 16, 2007 00:17   

też w temacie czujnika paliwa w moim R75

jeździłem ponad rok i zaobserwowałem dość dziwne zjawisko, tzn. potwierdziła się obserwacja poprzedniego własciciela że w sytuacji kiedy jest paliwa mało czyli poniżej przedostatniej kreski na wskaźniku ale nawet kiedy jeszcze nie świeci się rezerwa należy uważać aby nie zaparkować na podjeździe lub na spadku. Jednym słowem nie należy dopuścić aby samochód był z przodem zadartym do góry lub pochylonym w dół bo nie zapali po ostygnięciu silnika. Może się to udać dopiero wtedy gdy się go przepchnie na równą powierzchnię.Tak też musiałem zrobić.

To jeszcze nic; ostatnio wymieniałem termostat. No, nie sam; robił to mechanik ale jakoś mu to zabrało trzy dni, z różnych względów. Kilka razy montował i demontował cały układ bo ciągle kapała ciecz chłodząca. Aby być pewnym szczelności uruchamiał silnik i trzymał na wolnych obrotach aby być pewnym że jest OK., w ten sposób zużył całe paliwo i musiał dolewać. Tak przynajmnie utrzymuje.

Po odebraniu samochodu zrobiłem dość długą trasę, około 600 km i miałem na trasie dość nieprzyjemną sytuację. Do tej pory było tak, że po zaświeceniu się rezerwy można było jechać jeszcze ok. 100 km bez problemu aż strzałka była prawie pionowo w dół i spokojnie zatankować na CPN-ie i dalej w drogę.

Obecnie rezerwa świeci się zaraz po przekroczeniu tej przedostatniej kreski na dole a po przejechaniu 50 km silnik zaczął się dławić, nie reagował na pedał gazu, zwolnił a zachwilę zgasł. Tyle że miałem trochę czasu aby zatrzymać się na poboczu a nie na środku jezdni.

Teraz najciekawsze: po chwilowym ochłonięciu z szoku, cofnąłem kluczyk do pozycji neutralnej i następnie spróbowałem uruchomić i silnik normalnie zaskoczył. Podjechałem więc do najbliższej stacji benz. ok. 3 km i zatankowałem do pełna, ale po drodze jak trochę przygazowałem znowu zgasł. Według poprzednich wskazań powinno być jeszcze około 15-17 l. paliwa.

Co się mogło wydarzyć w układzie paliwowym, gdzie szukać przyczyny takiego zachowania? Czy mogą być za to odpowiedzialne jakieś błędy kodów w komputerze?


______________________________
R75 2.0 V6 99 Automat
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 17, 2007 12:25   

dor-12, na początek zrób reset OBD (Marian_K to opisywał, ja niestety nie pamiętam szczegółów) i potem obserwuj wskazania komputerka.
A tak poza tym, to powinieneś założyć nowy wątek i tam opisać problem.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pojemność zbiornika paliwa
marsjaningn Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Sie 15, 2010 22:08
gustav.pl
Brak nowych postów [R75] Jaka dokładna pojemność
Potrzebne do naliczania akcyzy. Czy 2.0 CDT to 1999ccm czy 2001 ccm?
kaczmarres Rover serii 75, MG ZT 18 Sro Wrz 10, 2008 06:03
gustav.pl
Brak nowych postów [R75] Jaką pojemność akumulatora wybrać
piotrek250 Rover serii 75, MG ZT 39 Wto Maj 09, 2017 18:37
R75
Brak nowych postów [R75] Pompa w baku - jak sprawdzić
dawidd Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Gru 27, 2012 14:19
jar_son
Brak nowych postów [R75] Ile rezerwy jest w baku
witia24 Rover serii 75, MG ZT 53 Nie Lut 07, 2010 17:14
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink