Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i 98] ładowanie, a kontrolka akumulatora...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i 98] ładowanie, a kontrolka akumulatora...

probelmy z zasilaniem
Autor Wiadomość
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

  Wysłany: Pią Gru 14, 2007 09:13   [R214i 98] ładowanie, a kontrolka akumulatora...

Witam

Po tygodniowym postoju roverka odpaliłem bydle za drugim razem, ale.... ale ale -> świeci się kontrolka akumulatora. Pasek jest i nawet się kręci (nie piszczy, naciągnięty), napięcia ładowania nie byłem wstanie srpawdzić, ale stwierdziłem za to że nic to - jade. Przejechałem 20km po warszawie z włączonymi światłami, radiem, ogrzewaniem i kontrolka dalej swoje. Auto zapala bez problemu (chyba tak by nie było podczas gdyby nie było ładowania - a test zrobiłem po 20km) - wiecie może co to za przypadek?

PS. czasami na chwilę przygasa, trudno to skojarzyć z jakąś czynnością
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 14, 2007 09:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 09:18   

Hm... Pewnie koniec szczotek!
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 09:48   

Sprawdź koniecznie to ładowanie, bo kontrolka świeci się nie tylko gdy jest za małe, ale i za duże, a ten drugi przypadek może mieć gorsze konsekwencje. Przyczyną może być regulator napięcia. Standardowo "oblookaj" wszystkie kabelki alternatora.
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 14, 2007 10:30   

dziwne - samo się stało, przez postój? wcześniej było ok.

PS. Jak i co sprawdzić - czyli gdzie przyłożyć miernik :mrgreen: :mrgreen: ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 11:38   

Na początek sprawdź te kabelki alternatora. Potem ustaw multimetr na zakres 20V i zmierz napicie na cyckach akumulatora na wyłączonym silniku (czerwony kabelek miernika do + czarny do -, choć tutaj to akurat znaczenia nie będzie miało ;) ), potem zmierz dokładnie tak samo na włączonym silniku. Pierwszy pomiar powinien dac około 12,5V (12-13), drugi jakieś 14, 14,5 V. A tak w ogóle to sprawdź też stan klem i cycków i jak coś to oczyść, dokręć porządnie klemy i popsikaj smarem silikonowym albo zabezpiecz wazeliną techniczną.
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 14, 2007 15:47   

sprawdziłem - na akumualtorrze jest 12-13 - przy włączonym silniku (zimny) - również 12-13.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 15:51   

No to nie masz ładowania... Albo tak jak pisałem wcześniej szczotki (i na to stawiam bo pisałeś, że czasem przygasała kontrolka) albo regulator.
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 15, 2007 08:21   

no dobra, teraz tylko pytanie - chciałbym nowy alternator sobie sprawić - a jako że u Tommiego nie ma :( - może sypniecie mi czy np taki wynalazek jak Varta z intercarsu to dno czy może coś innego polecacie?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 08:31   

Valander_wwa napisał/a:
no dobra, teraz tylko pytanie - chciałbym nowy alternator sobie sprawić - a jako że u Tommiego nie ma :( - może sypniecie mi czy np taki wynalazek jak Varta z intercarsu to dno czy może coś innego polecacie?

Intercars nie ma w ofercie alternatorów Varty :/ ... (jedynie Lucas i Magneti Marelli)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 15, 2007 19:07   

faktycznie - źle spojrzałem - w takim bądź razie najlepszy z nich to magneti? Muszę coś wybrać na szybko żeby auto uruchomić :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 19:09   

Nie rozumiem... Masz za dużo kasy czy co? Po co chcesz zmieniać cały alternator?
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 19:52   

Valander_wwa napisał/a:
Muszę coś wybrać na szybko żeby auto uruchomić

Ja polecam kumatego elektryka :twisted: Za stosunkowo niewielkie pieniądze będziesz miał "prawie nówkę". A Magneti M. ... to szrot od urodzenia :( (tak mówią :P )
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 20:35   

paul święte słowa :) magneti i valeo i wszystko co jest made by italy
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 15, 2007 20:39   

PHJOWI, i tak chyba zrobie, bo 1k za magneti to szczere przegięcie. Byleby dojechać do warsztatu w poniedziałek... <to bedzie trudne> - 10km .... miejmy nadzieje że się uda.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 21:42   

10km bez ładowania spokojnie powinieneś cyknąć na samym aku. Tylko powyłaczaj wszystko co niepotrzebne ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
sad200 



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 41
Skąd: chrosna



Wysłany: Nie Gru 16, 2007 10:32   

Sad 200 Roverek 200 14 16v 98 kolego wykręć altrrnator i go rozkręć najpewniej to regulator napięcia który sam morzesz wymienić orginalne Magnetti Marelli w Wa- wie w czerwcu tego roku kosztował od120 do 150 pl ja kupiłem w Otwocku regulator od punto i jest ok.tylko musisz wziąść ten stary na wzór koszt 80pl.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Gru 16, 2007 13:01   

Valdek, ja zmienilem na Bosha. Moj padl jak Twoj, podczas jazdy nagle.
Niesetty okazalo sie ze plytka regulatora sie rozpuscila, bo jakis debil umyl mi wczesniej silnik plynem do felg i niestety rozpuscil sie druk :)

Zmienilem alternator na Bosha od 25. Podpasowal, jeden kabelek za duzo sie ostal, ale nie jest ona b. wazny ;)

Pozdrawiam,

Ps.
Kupilem w Zielonce za 150 zl.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Gru 16, 2007 20:35   

to są właśnie skutki jak się roverkja na boczny tor odstawi :twisted: zrobie pewnie tak jak marecki mówił :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 17, 2007 13:58   

MaReK napisał/a:
Zmienilem alternator na Bosha od 25.

Przestań z tym Boshem. Jakieś podróbki zakładasz. Trzeba było BOSCHA założyć. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 17, 2007 18:05   

PHJOWI napisał/a:
magneti i valeo i wszystko co jest made by italy


jak rozbieralem roverka po kolizj,i to jeszcze made in france trafilo sie na kierunkowskazie, co ciekawe hologram rover tez byl :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r214i 96] Swieci się kontrolka akumulatora i cięzko skręca
Joshua121 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Wrz 20, 2010 09:10
gorgoroth80
Brak nowych postów [R200 1,4Si 97r] ładowanie akumulatora
Tigernp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Czw Lis 13, 2008 09:31
mcjg
Brak nowych postów [R200 97] świecące kontrolki ładowanie akumulatora i srs ?
agathas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Lis 23, 2007 21:36
giewu
Brak nowych postów [r214i 8V 97r.] Słabe ładowanie aku
strala1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Czw Lis 05, 2009 13:46
darek_wp
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R214i 97r 1.4 8V] Słabe ładowanie - rezytor dmuchawy?
strala1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lis 04, 2009 22:44
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink