Przede wszystkim mandat! 1cm to może jeszcze przymkną oko, jeśli więcej mandacik i zabranie dowodu rejestracyjnego...
Dokładnie - zabranie dowodu i mandat, a do tego jeszcze możesz mieć np. na sumieniu rowerzystę, któremu chlapniesz błotem w twarz i zatoczy się pod jadącego za Tobą TIR'a.
Dlaczego w Polsce ciągle są ludzie, którzy do spraw bezpieczeństwa podchodzą tak lekkomyślnie, a raczej bezmyślnie.
Te przepisy dotyczące warunków technicznych dopuszczenia pojazdów do ruchu nie są po to, żeby utrudniać ludzim życie, tylko żeby je zabezpieczać i ratować. Są ustawaniane przez ECE UN i są podobne na całym świecie - po coś to jest...
No i kiedy wreszcie ludzie zrozumieją, że biednych nie stać na tuning - co najwyżej na tjunink.
Jeśli już chcesz mieć koniecznie szersze opony, to zmodyfikuj w fachowym warsztacie również błotniki i nadkola, bo oprócz wspomnianego już rowerzysty zauważ, że sam możesz sobie, swoim pasażerom i autu zrobić krzywdę.
Np. taki scenariusz - wybój lub dziura w drodzę, Twoja super-hiper fantastyczna szeroka opona zawadza o brzeg błotnika i pęka, tracisz przyczepność, kontrolę nad autem (jechałeś np. 90 km/h np. trasą katowicką - zgodnie z innymi przepisami, ale było trochę wilgotno), strzelasz bączka i lądujesz drzwiami pasażera na drzewie...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Jeśli już chcesz mieć koniecznie szersze opony, to zmodyfikuj w fachowym warsztacie również błotniki i nadkola, bo oprócz wspomnianego już rowerzysty zauważ, że sam możesz sobie, swoim pasażerom i autu zrobić krzywdę.
Co racja to racja. Miałem taki przypadek w jednej 114GTi, ktr miała założone 15cali do MGF'a i wystawały za błotnik. Oddałem alufelgi do stoczenia powierzchni przylegającej do piasty. Zapłaciłem 50zł za komplet ale miałem od razu spokój i mniej śladów po kamieniach na drzwiach
To już nawet pominąłem, bo sam aspekt bezpieczeństwa zawsze mnie uderza w takich sytuacjach bardziej niż aspekt praktyczno-estetyczny takiej modyfikacji, ale zgadzam się - ani to praktyczne, ani ładne - rozumiem większe obręcze do R600 - 17 cali pawcia87 wygląda bardzo fanie, ale po co wystawać na boki?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
przeciez za stan techniczny pojazdu nie ma mandatow zabiera sie od razu dowod rejestracyjny (albo sie myle?)
ZTCP to Policja ma prawo zatrzymać Ci dowód i skierować na "badanie kontrolne" jeśli ma uzasadnione podejrzenie, że coś jest nie tak - wystające opony to więcej niż "uzasadnione podejrzenie".
Mogę się mylić - trzebaby przejrzeć Prawo o Ruchu Drogowym, ale pamiętam, że gdzieś na początku lat 90 mojemu ojcu zatrzymali dowód, bo chyba stwierdzili, że ma za mało bieżnika na oponach.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Mandaciki również sadzą, tak samo jak np. za zamalowane lampy czyli tani tjunink. Tak jak za przyciemnione szyby nie spełniające wymogów czyli np. odbijające światło lub przepuszczające mniej światła niż 70%. Tak jak za np. wymienienie zarówek swiateł postojowych na diody LED niebieskie... I wiele wiele innych
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Miłośnikom tjuninku polecamy lekturę Prawa o Ruchu Drogowym i Regulaminów ECE.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
pytalem kumpla (pracuje w drogowce) za stan techniczny pojazdu nie ma mandatow
Poszukałem i rzeczywiście - w Polsce nie można dostać takiego mandatu, ale w niektórych krajach europejskich (np. Belgia) już tak.
Natomiast jeśli policjant się uprze, to uzna, że stan techniczny pojazdu zagraża bezpieczeństwu ruchu (możliwość chlapnięcia w oczy rowerzyście lub przebicia opony o błotnik) i zastosuje Art. 130a pkt. 2.2 Kodeksu Drogowego mówiący:
2. Pojazd może być usunięty z drogi na koszt właściciela, jeżeli nie ma możliwości
zabezpieczenia go w inny sposób, w przypadku gdy:
2) jego stan techniczny zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego,
powoduje uszkodzenie drogi albo narusza wymagania ochrony środowiska.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
A tak swoją drogą, to policjanci mogą "tylko" wysłać na badanie kontrolne - znacznie więcej mogą towarzystwa ubezpieczeniowe w razie jakiegoś zdarzenia i jak paru właścicieli takich auto dostanie finansowo po tyłku, to może ludzie zacznął myśleć.
Otóż nawet po drobnej stłuczce, jeśli rzeczoznawca zauważy taką pseudomodyfikację - auto zostaje uznane za niedopuszczone do ruchu (bo nie spełania odpowiednich norm i przepisów), a przez to AC przepada, a OC (jeśli wypadek był z winy tak "zmodyfikowanego" auta) zostaje wypłacone, bo musi zostać, ale potem ubezpieczyciel ma otwartą drogę do dochodzenia pieniędzy od sprawcy...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
A tak swoją drogą, to policjanci mogą "tylko" wysłać na badanie kontrolne
napisz to duzymi literami jeszcze 10 razy to moze wszyscy zrozumieja
maciej napisał/a:
jeśli wypadek był z winy tak "zmodyfikowanego" auta) zostaje wypłacone, bo musi zostać, ale potem ubezpieczyciel ma otwartą drogę do dochodzenia pieniędzy od sprawcy...
ok ale jesli bezposrednia przyczyna wypadku jest ta wlasnie modyfikacja a nie na przyklad przejechanie na czerwonym swietle
wydaje mi sie ze zaklad ubezpieczen musi udowodnic przed sadem ze dana modyfikacja spowodowala wypadek
ok ale jesli bezposrednia przyczyna wypadku jest ta wlasnie modyfikacja a nie na przyklad przejechanie na czerwonym swietle
wydaje mi sie ze zaklad ubezpieczen musi udowodnic przed sadem ze dana modyfikacja spowodowala wypadek
Tak, ale w przypadku poszeżonych kół lub przyciemnionych szyb takie udowodnienie może sprowadzić się do odpowiedniej opinii biegłego - "opony nie zgodne z projektem pojazdu spowodowały utratę przyczepności", a szyby to już wogóle "miał tak ciemno, że nie zauważył"...
Poza tym to wątek zaczął się od R600 i tu napiszę to co zwykle jak ktoś pisze o takim tjununku R600 - jak mały japoński inżynier coś zaprojektował na swoim wielkim japońskim komputerze, to się tego w garażu nie poprawi - jeśli osiągnie się poprawę jednego parametru to zepsuje się inny.
To nie panzerwagen, gdzie, jeśli wierzyć specom od tjuninku TDI, niemiecki inżynier wyrzucił w błoto 80 KM i 100 Nm momentu.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Najwidoczniej nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, ja wiem że nie mogą dać ale DAJĄ bo chciał mi dać ale sie udało bo mu uświadomiłem że nie wystają bo nie wystają są na styk
ps. taka mała sugestia bez obrazy Ciufcia, polskie znaki takie jak ą, ę, ł, ó, itp mile widziane, przyjemniej się czyta
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum