Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Max 120 km/h
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Max 120 km/h
Autor Wiadomość
yoshi 




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 60
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 00:29   [R400] Max 120 km/h
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam, miesiąc temu kupiłem rovera 420D z 96 roku sprowadzonego z niemiec z freiburga. Autko sprawowało się świetnie aż do dzisiaj kiedy wycięło mi niezły numer. Mianowicie na autostradzie nie mogłem przekroczyć 120 km/h bo strasznie się dławiło. Użyłem opcji szukaj i przeglądałem forum ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Planuje jutro podjechać do mechanika ale nie wiem co zasugerować mu wymienić ażeby nie wziął ode mnie za dużo pieniążków. Proszę o porady!

Ps. Dodam jeszcze że wczoraj dolałem dodatek do paliwa na 3/4 baku wlałem całą butelke (oczywiście dodatek do diesla) co miał niby przeczyścić zawory itp itd. cudo itp itd. Może za dużo go wlałem i to jest powodem zamulania? Jak myślicie jak go dotankuje do pełna problem może zniknąć?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 18:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 24, 2007 00:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 24, 2007 00:34   

Może nie musisz nic wymieniać...

Ja bym zaczął od sprawdzenia przewodów między turbinką, a silnikiem - wystarczy, żeby tam coś się naderwało i cała "para" z turbinki idzie w gwizdek.
Do tego sprawdzenie filtra powietrza i paliwa.
Potem sprawdzenie czy paliwo jest dobrze podawane.

To takie rzeczy na początek.

Czy są jeszcze jakieś objawy?

A może coś ostatnio robiłeś (albo mechanik robił) przy autku?

Bo to dość istotne.

[ Dodano: Pon Gru 24, 2007 00:36 ]
yoshi napisał/a:
Ps. Dodam jeszcze że wczoraj dolałem dodatek do paliwa na 3/4 baku wlałem całą butelke (oczywiście dodatek do diesla) co miał niby przeczyścić zawory itp itd. cudo itp itd. Może za dużo go wlałem i to jest powodem zamulania? Jak myślicie jak go dotankuje do pełna problem może zniknąć?

Raczej małe szanse - jeśli to jakiś preparat renomowanej firmy i postępowałeś zgodnie z instrukcją to nic nie powinno się stać.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
yoshi 




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 60
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 01:03   

No właśnie nie postąpiłem odpowiednio z tym preparatem bo nalałem całe opakowanie na 3/4 baku a powinienem na cały bak. Ale to faktycznie mało prawdopodobne...

Po prostu mam wrażenie tak jakby turbina nie mogła się załączyć bo chyba ją posiadam... jakoś po 2400-3000 obrotów następuje dławienie. Wcześnie mogłem jechać 150-160 bez problemu (nie jeżdżę szybko) a teraz 120 i nie da rady.

Propozycja z wężem od turbiny wydaje sie rozsądna chyba jutro to im zasugeruje. Oby ze mnie zdarli bo chciałem na święta trochę km zrobić.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 09:45   

odepni przepływkę i się przejedz , zobaczysz co będzie, a i sprawdz jeszcze filtr powietrza może się zatkał.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
yoshi 




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 60
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 10:21   

Szukam jakiegoś manuala do tego auta... Może mi się samemu uda odłączyć przepływomierz czy to są jakieś bardziej zaawansowane działania i laik sobie nie poradzi?
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 10:28   

przepływka znajduje się na rurce biegnącej do filtra powietrza, TUŻ obok filtra , wchodzi do niej kostka , użyj płaskiego śrubokręta do podwarzenia wtyczki.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 10:41   

yoshi napisał/a:
Szukam jakiegoś manuala do tego auta...

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
 
 
grz3loo 




Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: ...



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 12:56   

Ja mialem podobne problemy. Dlawil mi sie przy obrotach rzedu 3500 obr/min (max. 170 km/h). Po ustawieniu kata wtrysku dziala poprawnie. Jednak jezeli wczesniej nie miales takich problemow to nie wiem czy powodem usterki w twoim przypadku nie bedzie co innego... Pozdrawiam!!
 
 
yoshi 




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 60
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 13:29   

Czy to jest ta wtyczka od przepływomierza ?

http://aycu23.webshots.co...89983085_rs.jpg

Mnie też dziwi że zaczęło coś się dziać tak nagle i chyba faktycznie ten dodatek do paliwa mógł zaszkodzić...
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 13:34   

tak to ta wtyczka
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
yoshi 




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 60
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 14:14   

Niestety ku mojemu szczęściu i nieszczęściu po odłączeniu tej wtyczki dzieje się to samo. 120 km/h i dusi się. Samochód zaczyna się dusić na 3 biegu. Już ściągam manuala do auta ale zostało jest 9 godzin hehe więc musze tutaj was pomęczyć :) Poradźcie co w następnej kolejności sprawdzić, tak żeby pojechać do mechanika i powiedzieć co konkretnie ma zrobić żeby nie zabrał z mojego portfela za dużo.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 14:38   

Sprawdziłeś ten filtr powietrza i jego dolot?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 14:39   

tzn czy na każdym biegu jest słaby?? czy rozpędza się normalnie a dopiero na 4 i 5 nie ma siły. Sprawdzałeś czy rurka pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym jest cała i szczelna?? Sprawdzałeś filtr powietrza i dolot?? Kiedyś był przypadek, że jakiść liść tak skutecznie zatkał rurę do filtra, że były podobne objawy.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 14:42   

Skoro się dusi to raczej nie orurowanie turbiny. Obadaj ten dolot powietrza na początek.
 
 
yoshi 




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 60
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 15:37   

ZDJĘCIE Z ROZRYSOWANYM CO ZROBIŁEM
http://aycu39.webshots.co...54228964_rs.jpg

No po sprawdzeniu czy wina nie leży po stronie przepływomierza (numer 1 na zdjęciu).

Sprawdziłem czy nie ma żadnego liścia (numer 2 na zdjęciu), były tam dwie pszczoły :P lecz po ich wyciągnięciu nic się nie zmieniło.
ZDJĘCIE DO TEJ AKCJI: http://aycu14.webshots.co...22157946_rs.jpg


Przeszedłem do punktu (3 numer na zdjęciu). Wyciągnąłem ta "gąbkę" i nic w niej nie znalazłem, oczywiście sprawdziłem czy nie ma w niej liści i pszczół czy też innych stworzeń. Nie było.

ZDJĘCIE "COTO" :)
http://aycu14.webshots.co...59652224_rs.jpg

Na zdjęciu zatytułowanym "coto" znalazłem coś w podobieństwie do świeczek, nie wiem dokładnie co to ale może to być uszkodzone bo nie są połączone. Proszę o pomoc :)

ZDJĘCIE CHECK ENGINE
http://aycu09.webshots.co...11228544_rs.jpg

Sprawdzałem auto i dokładnie na 3 tysiącach obrotów na 3,4,5 biegu zaczyna się dusić. Na jałowym, 1,2 nie widze problemu. Jak widać załączył mi się nawet CHECK ENGINE w drodze powrotnej z testu.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 24, 2007 16:51   

No to ja bym teraz szukał przytkanego filtra paliwa (puszcza tylko pewną część, ktora starcza dla niższych biegów, ale dla wyższych już nie) lub pompy paliwa - generalnie typowałbym problem z ciśnieniem w układzie zasilania paliwem.

Ktoś jeszcze kiedyś opisywał problem z zaworkiem zwrotnym paliwa przy pompie w serii L - myślę, że warto przeszukać forum i znaleźć tamten wątek i porównać objawy.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 17:01   

Zaworek zwrotny jest za filtrem paliwa kierując się w strone ściany grodziowej, masz tam gruszke która tłoczy rope do filtra i w gruszcze są dwa zaworki, często się zapychają lub są nie szczelne, ropa nie powinna cofać się do zbiornika w żadnym wpadku ponieważ jest problem przy zapalaniu samochodu...
 
 
 
yoshi 




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 60
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 17:30   

A co to są za świeczki które pokazałem na zdjęciu?

Ps. Mógłby mi ktoś pokazać na zdjęciu gdzie znajde tą gruszkę i te dwa wężyki?
Ostatnio zmieniony przez yoshi Pon Gru 24, 2007 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 17:34   

to "coto" wygląda mi na wysprzęglik, tylko te "świeczki" jakoś dziwnie wyglądają ;) mam wrażenie, że było to kiedyś czymś w rodzaju prowadnicy, ale widocznie się ułamało ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 17:49   

Leć po prawej stronie błotnika stojąc przodem do samochodu, za akumulatorem jest filtr paliwa i wychodzi z niego węzyk w stronę ściany grodziowej(w stronę tyłu samochodu) idź po wężyku i dotrzesz aż do gruszki. Pompując nią ropę do filtra, powinna ona twardnieć aż będzie jak kamień i tak powinno pozostać, ropa nie powinna się cofać do zbiornika...
Foto ;-)

To "coto" ma ułame dwie nóżki od stopy :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400]Osuszacz klimatyzacji R400 - czujnik z góry czy z boku
Bobek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lip 17, 2015 22:08
Kobi84
Brak nowych postów [R400] Opornik dmuchawy do R400 - dostępny z zamiennika
tetryk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Mar 01, 2009 15:00
mcjg
Brak nowych postów [R400] Kupiłem używanego R400. Co wymienić na początek?
bartoszek_m Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Nie Lis 23, 2008 11:46
leszek95b
Brak nowych postów [R400] Światła drogowe - pytanie do posiadaczy R400
des Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Nie Cze 29, 2008 22:10
rybakowy
Brak nowych postów [r400] Czy silnik 1.6 seria K z r45 podejdzie pod r400?
bielawnym Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Nie Sty 24, 2010 10:22
Vesper416



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink