Dołączył: 14 Cze 2007 Posty: 18 Skąd: Warszawa - Mokotów
Wysłany: Sro Gru 26, 2007 13:45 [R420] Spaliny...
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
Mam pytanko odnośnie składu spalin, w jaki sposób się to ustawia? Czy w pierwszym lepszym warsztacie posiadającym analizator spalin będą w stanie coś na to poradzić ?
Mój Rover zarówno na benzynie i na gazie wydziela za dużo CO i HC.
Przy 3 tys obrotów CO jest ok 2%. Między gazem a benzyną różnica jest taka że na wolnych obrotach na benzynie jest ok 0,9% a na gazie 0 zaś przy wyższych jest podobnie na gazie i benzynie. Dodatkowo jest za dużo węglowodorów w spalinach.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 01, 2011 23:52, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 26, 2007 13:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hmmm wydaje mi się, że komp tym steruje na podstawie danych z czujników silnika i nic samemu nie wyregulujesz Trzeba chyba posprawdzać stan owych czujników zaczynając od sondy lambda ale niech ktoś bardziej kumaty w benzyniakach się wypowie
tylko ktoś kto się naprawdę na tym zna to zrobi,wiem z autopsji.możliwe że padła sonda i przeszedł w tryb awaryjny dlatego ma bogatą mieszankę tak było u mnie.po wymianie na komputer wyresetować/nie da się przez odłączenie klem/ i modlitwa żeby było ok.u mnie nie.ps.mam identycznego roverka a i sprawdz stan filtra powietrza może ma go za mało.pozdrawiam
Zgaduję, że PHJOWI chodziło o wyzerowanie nastaw silnika krokowego i ponowna adaptacja biegu jałowego.
Moim zdaniem nie zlikwiduje to kiepskich wyników na podwyższonych obrotach.
Sprawdź sondę lambda.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Pon Gru 31, 2007 12:48
piter34 napisał/a:
secio napisał/a:
Na czym polega ta "adaptacja" ?
Zgaduję, że PHJOWI chodziło o wyzerowanie nastaw silnika krokowego i ponowna adaptacja biegu jałowego.
Moim zdaniem nie zlikwiduje to kiepskich wyników na podwyższonych obrotach.
Sprawdź sondę lambda.
To by sie zgadzalo, bo te czytanie bledow mnie nie przekonalo . A czy w Roverku tez mozna zresetowac komputer wciskajac 5 razy przepustnice do konca, tak jak w PoldRoverze ?
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pon Gru 31, 2007 12:56
Cytat:
Na czytaniu bledow w kompie
Adam mylisz się , adaptacja polega na wyczyszczeniu komputer tak aby zmienił swoje dane z czujników i wartości przuczone , powinno się robić takie adaptacje po ingerencji w układ paliwowy , sondy , i tym podobne , a kasowanie błędów jest czymś innym . może ktoś ściemniać że ma kts i może zrobić adaptacje , guzik prawda tylko sprzętem diagnostycznym rovera można wykonywać adaptacje.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Adam mylisz się , adaptacja polega na wyczyszczeniu komputer tak aby zmienił swoje dane z czujników i wartości przuczone , powinno się robić takie adaptacje po ingerencji w układ paliwowy , sondy , i tym podobne , a kasowanie błędów jest czymś innym . może ktoś ściemniać że ma kts i może zrobić adaptacje , guzik prawda tylko sprzętem diagnostycznym rovera można wykonywać adaptacje.
uuups, przepraszam za wprowadzenie w blad
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum