Wysłany: Sob Gru 01, 2007 18:54 [R620] Problem z ABS
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
witam jaka powinna być oporność czujników abs (u mnie z przodu 1.6 kohm z tyłu 0.6 kohm) problem polega na tym,że kontrolka abs-u gaśnie po uruchomieniu silnika ale po przejechaniu 5-10 metrow zapala się.proszę jeszcze o pokierowanie mnie jak dokładnie odczytać błędy posługując się samodiagnostyką (odwiedziłem stronę hondy dot. samodiagnostyki)znalazłem złącze ale nie miga mi żadna kontrolka(gdzie ona się znajduje?).Pierścienie całe, czyste bez pęknięć, kable całe.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 17:10, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 01, 2007 18:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
Wodeczka jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji w swoim pierwszym poście) ...
... a wystarczyło przeczytać TO
--------------------------------------------------
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Dziękuję za uwagę, już się poprawiłem. I odczytałem kod usterki (chyba prawidłowo). Wychodzi mi 42... i dalej nic nie wiem. Będę wdzięczny za każdą pomoc, choć wiem, że temat ABS był poruszany wielokrotnie, ale mimo starannej lektury proszę o radę.
oki,ale dlaczego pomierzone wartości oporności na obu przednich czujnikach są takie same,czyli 1.6 kohm?Zrobiłem pewne doświadczenie (nie mam pojęcia czy to ma jakieś znaczenie).Podnosiłem kolejno na lewarku każde koło z osobna i obracałem . Najpierw przednie potem tylne. Podczas kręcenia przednimi błąd nie wskakiwał natomiast jak obracałem tylim lewym lub prawym to kontrolka ABSu zapalała się po chwili Miał ktoś podobne przypadki?Ja już zglupiałem i nie mam pojęcia co z tym fantem robić dalej.
oki,ale dlaczego pomierzone wartości oporności na obu przednich czujnikach są takie same,czyli 1.6 kohm?
Może uszkodzona jest wiązka idąca do niego. Czasami pomaga dokładne oczyszczenie czujnika.
Wodeczka napisał/a:
Zrobiłem pewne doświadczenie (nie mam pojęcia czy to ma jakieś znaczenie).Podnosiłem kolejno na lewarku każde koło z osobna i obracałem . Najpierw przednie potem tylne. Podczas kręcenia przednimi błąd nie wskakiwał natomiast jak obracałem tylim lewym lub prawym to kontrolka ABSu zapalała się po chwili Miał ktoś podobne przypadki?Ja już zglupiałem i nie mam pojęcia co z tym fantem robić dalej.
Tutaj nie mam bladego pojęcia.
Ale tak jak pisałem, sprawdź całą kabelkologie od czujników.
No właśnie. Może masz sprawne czujniki, ale coś po drodze nie teges. W którym miejscu mierzyłeś te czujniki?? Na złączce przy kole, czy na złączu przy pompie ABSu??
Mierzyłem w złączce znajdującej się nad błotnikiem koła. W trakcie jazdy, przy prędkości 80 km/h, przy wyłączeniu stacyjki i ponownym załączeniu zapłonu ABS działa poprawnie do momentu zatrzymania. Po zatrzymaniu problem się powtarza. Przy uruchomieniu samochodu kontrolka ABS gaśnie, słychać wyraźną chwilową pracę pompy. Ale po przejechaniu kilku metrów kontrolka się zapala. Problem dalej nierozwiązany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum