Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Nie Gru 30, 2007 02:37 [r214Si 1.4 97r]Skrzynia biegów, sprzęgło? prosze o porade!
Problem wygląda tak.. nic sie nie działo wszystko ok a tu nagle czasem jadąc sobie ok 60km/h na 3 biegu kiedy chce zredukować na 2 bieg zgrzyta mi w skrzyni... nigdy tego nie byl oa teraz robi sięta kcoraz częściej i czasem z 1 tez przy rozpędzaniu sie ok 60km/h zmieniam na 2 i czasem "zgrzytnie"... Co mam z tym zrobić? linka sprzęgła do naciagniecia skrzynia czy cos innego moze nie drogo da się to zrobić prosze o jakies porady!!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 30, 2007 02:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Nie Gru 30, 2007 13:17
oops no to ładnie nigdy na olej w skrzyni nie patrzylem a to faktycznie przez np brak oleju moze sie tak dziać? ze zgrzyta przy redukcji ale tylko na 2 bieg z1 na 2 lub z 3 na 2 . Gdzie ijak to sprawdzic ten olej?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
a cena naprawy tych synchronizatorow? i gdzie mozna cos takiego dostac? o ile idzie to dostac
Synchronizator kosztuje około 50zł. Naprawa, cóż, wiąże się z rozebraniem skrzyni biegów więc może być kosztowna...
Stan oleju - z boku skrzyni jest śruba imbusowa. Oleju powinno być na równo z otworem.
Aha - simeringi na półosiach (na wejściu do skrzyni) też lubią puszczać. Sprawdź czy nie kapie
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Gru 30, 2007 21:31
Korek znajduje się minimalnie powyżej lewej półosi w skrzyni biegów czyli od strony kierowcy i powinien być na 17 klucz , co do resztyzgadzam się z przedmówcą , obawiam się że bez wymiany synchronizatorów się nie obejdzie (najlepiej pierwszego i drugiego biegu)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Pon Gru 31, 2007 11:12
No zauwazylem ze taka technika ajzdy pomaga i wtedy nei zgrzyta albo poprostu wystarczy zwolnic do tych 40km/h i wtedy redukuje sie bez problemow. Skrzynia rpzeszła napewn ojuz swoje poprzedni wlasciciel brusil roverka ja zreszta jak jakas honda civic sie rpzymierzala do mojego kociaka to tez agresywnie zacynalem jezdzic ale ktoz z nas tak czasem nie ma ze chce pokazac hondzie lub golfowi ze jest cienk(i)a :
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wszystko to jest piękne, ale pamiętaj o jednym...Ta skrzynia nie należy do najmocniejszych (jedną wykończyłem podobną jazdą - posypał się dyferencjał) i regularne kręcenie do odcinki nie wypłynie pozytywnie na jej żywotność
BTW Podwójne wysprzęglanie jest przydatne przy redukowaniu biegu. Przy zmianie na wyższy wystarczy dopasować obroty
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum