Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Problem z rozładowywaniem akumulatora POMOCY
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Problem z rozładowywaniem akumulatora POMOCY
Autor Wiadomość
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Pon Gru 31, 2007 18:46   [R45] Problem z rozładowywaniem akumulatora POMOCY
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam

Niedawno wymienilem aku na nowy poniewaz myslalem ze stary juz nie trzyma pradu. Przez pewien czas byl spokoj ale problem wrocil. Ladowanie w samochodzie jest sprawne. Dzisiaj jak doladowywalem akumulator prostownikiem stalo sie cos dziwnego, tz. przychodze po godzinie patrze a tu kreci sie wentylator od chlodnicy (silnik zimny). Wymyslilem wiec ze ten wentylator rozladowuje mi aku, odlaczylem go na kostce i zobacze co bedzie rano. Ale to nie jest przeciez rozwiazanie mojego problemu, poniewaz chcialbym miec podlaczony ten wentylator w razie przegrzania bedzie kapa. Co moze byc przyczyna wlaczania sie samoistnie wentylatora nawet gdy silnik jest zimny? Jak wsadzilem kluczyk do stacyjki i przekrecilem wentylator sie wylaczyl. Tak samo jest jak odepne kleme z aku i pozniej zalorze to wentylator sie zalacza, to normalne? Jak przekrece kluczyk wtedy wentylator sie wylacza. Moze to czujnik cieczy chodzacej? W aucie nie mam klimy. Prosze o POMOC. dziekuje i pozdrawiam.
_________________
[R 45 1.8 00r]
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 31, 2007 18:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 01, 2008 14:59   

gdyby to była wina czujnika, to chyba wiatrak by się włączał po włożeniu kluczyka.
Sprawdź przekaźnik od wentylatora (jest on u Ciebie w skrzynce bezpieczników pod maską) możesz go zamienić na któryś ze znajdujących się obok
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Wto Sty 01, 2008 16:55   

sTERYD napisał/a:
gdyby to była wina czujnika, to chyba wiatrak by się włączał po włożeniu kluczyka.
Sprawdź przekaźnik od wentylatora (jest on u Ciebie w skrzynce bezpieczników pod maską) możesz go zamienić na któryś ze znajdujących się obok


Teraz zabserwowalem jeszcze inna rzecz, ze to wlaczanie wentylatora mialo miejsce wtedy jak ladowalem aku bez wyciagania go z auta (obiegu). Dzis wyciagnolem aku i naladowalem go w garazu zalorzylem i wentylator sie wlaczyl tylko jak podpiolem klemy, wylaczyl sie dopiero po przekreceniu kluczyka w stacyjce (niewiem czy tak ma byc ?) Chyba bede musial podjechac do elektryka :( . pozdrawiam
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 01, 2008 23:55   

ale ten przekaznik mozesz sprawdzic ;)
jesli masz blade pojecie o elektryce samochodowej, to mozesz sciiagnac RAVE, posprawdzac schematy i samemu znalezc przyczyne :)
a w ogole to zaczalbym od sprawdzenia pradu pobieranego podczas postoju, czyli amperomierz miedzy styk akumulatora i kleme i szukanie zlodzieja (wyjmowanie bezpiecznikow) ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 16:22   

sTERYD napisał/a:
ale ten przekaznik mozesz sprawdzic ;)
jesli masz blade pojecie o elektryce samochodowej, to mozesz sciiagnac RAVE, posprawdzac schematy i samemu znalezc przyczyne :)
a w ogole to zaczalbym od sprawdzenia pradu pobieranego podczas postoju, czyli amperomierz miedzy styk akumulatora i kleme i szukanie zlodzieja (wyjmowanie bezpiecznikow) ;)


Na elektryce to specjalnie sie nie znam, ale sprobuje to sprawdzic :) .
Mam jeszcze jedno pytanie, czy napiecie produ z alternatora powinno byc stale czy moze sie zmieniac? Bo gdy mierzylem napiecie zaraz po odpaleniu voltomierz pokazywal 14.5V a gdy wrocilem do domu po krotkiej trasie miernik pokazywal juz tylko 13.7
Niewiem czy tak ma byc czy moze pada mi alternator? pozdrawiam
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 02, 2008 16:32   

dziwne masz to zachowanie
moze gdzies masa nie ma styku i dlatego takie glupoty sie dzieja

napiecie na aku moze sie nieznacznie zmieniac, zaleznie od obciazenia

u mnie kiedys w kanciaku gdy padala jedna dioda w alternatorze to rozladowywal mi aku
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 10, 2008 16:05   

snake0908 napisał/a:
czy napiecie produ z alternatora powinno byc stale czy moze sie zmieniac?

Nie ma czegoś takiego jak "napięcie prądu". Może być napięcie (mierzone w woltach) albo natężenie prądu (mierzone w amperach). Prąd nie ma napięcia. :)

snake0908 napisał/a:
Bo gdy mierzylem napiecie zaraz po odpaleniu voltomierz pokazywal 14.5V

Prawdopodobnie odpalony był zimny silnik, ssanie, podwyższone obroty i stąd takie napięcie na zaciskach aku.

snake0908 napisał/a:
a gdy wrocilem do domu po krotkiej trasie miernik pokazywal juz tylko 13.7

Silnik nagrzany, obroty jałowe, włączone światła, radio, dmuchawa i napięcie mniejsze (bo większy prąd pobierają urządzenia dodatkowe).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Problem po wyjęciu akumulatora
Ksionrze Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Lis 21, 2008 11:11
Ksionrze
Brak nowych postów [R45] problem z alarmem po resecie akumulatora
kamilos747 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Pią Sty 08, 2016 12:57
kamilos747
Brak nowych postów [R416] Dziwny problem po naład. akumulatora
krzych1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Gru 16, 2007 19:43
krzych1
Brak nowych postów [R400] Problem z immobilizerem po wymianie akumulatora
knoq Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Sty 30, 2017 13:50
dafa
Brak nowych postów [420 Si Lux]POMOCY - problem z silnikiem
tajger0 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pon Lis 07, 2011 01:07
tajger0



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink