Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Przegub?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Przegub?
Autor Wiadomość
majnus 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 42
Skąd: Irlandia



Wysłany: Nie Gru 09, 2007 17:37   [R600] Przegub?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1997

Ostatnio zauwazylem ze moj Rover podczas skrecania w prawo wydaje dziwne, pukajace odglosy. Podejrzewam ze moze to byc przegub, ale nie jestem pewien

1. Ile moge przejechac na takim "sypiacym" sie przegubie?
2. Co sie moze stac jak calkiem padnie?
3. Czy wymiana jest trudna, czy mozna to zrobic pod domem?


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 18:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 09, 2007 17:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Gru 09, 2007 17:55   

Cytat:
1. Ile moge przejechac na takim "sypiacym" sie przegubie?

zależy od tego jak jest padnięty :(
może 1000 km, a może jesli masz szczęscie nie dożyjesz ;)
majnus napisał/a:
2. Co sie moze stac jak calkiem padnie?

jeśli się urwie całkiem, to stajesz w miejscu, poprostu półoś się bedzie kręciła, a koło nie.
majnus napisał/a:
3. Czy wymiana jest trudna, czy mozna to zrobic pod domem?

da się, bo wymaga tylko podlewarowania, oczywiście przydałoby się sprzęcicho do wybijania stożków, ale bez niego też da się ;) poza tym to zwykłe klucze, kombinerki i śrubokręt :cool:
i coś pod tyłek, coby wilka nie dostać ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
majnus 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 42
Skąd: Irlandia



Wysłany: Nie Gru 09, 2007 18:03   

sTERYD napisał/a:

zależy od tego jak jest padnięty :(


stuka dopiero od 3 dni

sTERYD napisał/a:

jeśli się urwie całkiem, to stajesz w miejscu, poprostu półoś się bedzie kręciła, a koło nie.


ktos mi cos mowil ze zdarza sie ze moze przy okazji uszkodzic skrzynie biegow. Prawda to?

sTERYD napisał/a:

da się, bo wymaga tylko podlewarowania, oczywiście przydałoby się sprzęcicho do wybijania stożków, ale bez niego też da się ;) poza tym to zwykłe klucze, kombinerki i śrubokręt :cool:
i coś pod tyłek, coby wilka nie dostać ;)


no to kupic trzeba i dzialac :D
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 09, 2007 19:10   

JA na stukającym przejeździłem 2 lata, ale ostrożnie na zakrętach przy zawracaniu itp.. Z przegubami różnie bywa jak pisze sTERYD. CZasem pada od razu, a czasem na stukającym da się trochę pojeździć. ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
majnus 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 42
Skąd: Irlandia



Wysłany: Pią Gru 21, 2007 21:58   

kupilem przegub, ale niestety nie zdazylem w pore odstawic auta do warsztatu gdyz przed swietami wszystko zamkneli o 13.00, i otworza dopiero po nowym roku. W niedziele mam wyprawe na 400km, wiec przegub chce miec wymieniony, nie chcialbym zeby padl w trasie, czyli musze to zrobic samemu pod domem :(

Macie moze instrukcje z obrazkami jak to zrobic? :grin:

Dzieki :>
 
 
 
decostal 



Dołączył: 02 Maj 2007
Posty: 30
Skąd: Stargard Szczeciński



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 18:52   

Ja cos o tym wiem, poniewaz zmieniałem osłone przegubu, a zeby to zrobic trzebabylo go wypiac. Nie jest to trudne jesli sruby stozkowe w przegubach nie sa mocno zabite.
Nalezy poluzowac sruby w kole, podlewarowac auto i zdjac kolo. Nastepnie odbezpieczyc zabezpieczenie sruby przegubu i kluczem nasadowym nr 36 odkrecic srube na przegubie.
Nie bedzie łatwo, lepiej uzyc przedluzki w rodzaju rury poniewaz te sruby sa do konca zakrecane i bedzie ciezko. Podstawa to klucz nasadowy nr 36. Jak go mamy to polowa sukcesu.
Po odkreceniu tej sruby odkrecamy dwie srubeczki od wachacza, jedna na dole druga z boku (klucz 12 lub 13). Łatwo znalezc, nastepnie dobrze podlewarowac jescze cala tarcze hamulcowa wraz z zaciskami do gory, bo opada na dol i bedzie nam nie wygodnie. wybijamy 2 sruby od wachacza ale ostroznie zeby nie uszkodzic gwintow, jescze lepiej jak ktos ma sciagacz. Nastepnie wybijamy przegub do srodka tak, aby wyskoczyl nam z tego czegos gdzie sa zaciski i tarcza hamulcowa, jak wyskoczy odchylamy go na bok. Zdejmujemy opaski zaciskowe na oslonie przegubu, odchylamy gume, a nastepnie energicznym szarpnieciem do siebie wybijamy przegub z polosi. Na koncu polosi znajduje sie zabezpieczenie w formie pierscienia i trzeba dobrze szarpnac lub wybic w swoja strone przegub mlotkiem. Jak juz to nam sie uda to mozna go nawet rozebrac na czesci :)
Jest toche meczarni ale da sie zrobic :)
Zycze milej zabawy :)
_________________
Chris
 
 
Tomekk 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 31
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Gru 23, 2007 00:36   

Kurde molek już tyle razy podsyłam ten poradnik może zostanie w końcu zamieszczony tu na forum :
Krok po kroku ze zdjęciami http://www.honda.gda.pl/s...ic,21714.0.html na przykładzie Rover 200 ale wszystko robi się tak samo
_________________
http://i27.photobucket.co...36c5946c038.jpg
 
 
majnus 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 42
Skąd: Irlandia



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 10:37   

W koncu przegub wymienilem :)
ALE... Nadal jest stukanie, juz nie tak glosne jak bylo, bardzo ciche, ale wczesniej tego nie bylo, i wystepuje podczas jazdy prosto, kiedy naciskam gaz, i im szybciej jade tym szybciej stuka :/ Brzmi jak przegub, ale przeciez dopiero wymienilem....

Co to moze byc?

Pozdro
 
 
 
grib 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 91
Skąd: wołomin



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 11:49   

stuka teraz wewnętrzny.wymieniłeś ten z zewnątrz.
 
 
majnus 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 42
Skąd: Irlandia



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 12:24   

Cytat:
stuka teraz wewnętrzny.wymieniłeś ten z zewnątrz.


?? ?
wymienilem caly lewy przegub z polosia
 
 
 
grib 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 91
Skąd: wołomin



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 12:34   

z tego co pamiętam na lewej półosi jest łożysko taka podpora,może to ono bije,u mnie tak było,podobne objawy tylko przy jeżdzie na wprost i przy zmianach przyspieszenia
 
 
majnus 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 42
Skąd: Irlandia



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 12:37   

grib napisał/a:
z tego co pamiętam na lewej półosi jest łożysko taka podpora,może to ono bije,u mnie tak było,podobne objawy tylko przy jeżdzie na wprost i przy zmianach przyspieszenia


ja mam kierownice z prawej, mam angola, wiec mi chodzilo o moj lewy przegub, o tym piszesz?
 
 
 
grib 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 91
Skąd: wołomin



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 14:02   

tego nie wiem to ta od strony kierowcy w wersji z lądu
_________________
grib420si.99r.lpg
 
 
m_lpa 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 20
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 20:27   

Ja miałem pękniętą osłonę przegubu, ale nie przejąłem się tym. W końcu dostała się tam woda i piach i zaczęło stukać. Wtedy dopiero pojechałem do warsztatu żeby mi wymienili osłonę, ale nadal stuka. Jeżdżę tak już z rok i na razie się nie rozwala ale niedługo mnie czeka wymiana. Jak zrobi się ciepło to wezmę kumpla i wymienimy cały przegub.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 10, 2008 16:39   

Tomekk napisał/a:
Kurde molek już tyle razy podsyłam ten poradnik może zostanie w końcu zamieszczony tu na forum :
Krok po kroku ze zdjęciami http://www.honda.gda.pl/s...ic,21714.0.html na przykładzie Rover 200 ale wszystko robi się tak samo

Ja bym to widział raczej na stronie klubowej, a nie na forum.
A tak poza tym, to co za problem przekleić kod z tamtego forum tutaj do nowego wątku? :)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 10, 2008 22:04   

Cytat:
Ja bym to widział raczej na stronie klubowej, a nie na forum.

Ja też to widze na klubowej, tylko nei mam kiedy przerobić na arta :(
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Przegub
Czy są te same we wszystkich wersjach silnikowych i czy są wymienne z Accordem? Jakie ceny?
Mayson Rover serii 600, Honda Accord 17 Wto Wrz 02, 2008 16:13
Mayson
Brak nowych postów [R600] Prawy przegub napędowy
szukam porady...
pawciu87 Rover serii 600, Honda Accord 9 Pią Sie 31, 2007 10:30
paff
Brak nowych postów [620 Sdi] przegub wewnętrzny
Staniol Rover serii 600, Honda Accord 0 Pią Lis 28, 2014 22:36
Staniol
Brak nowych postów [R620] Przegub
muflon31 Rover serii 600, Honda Accord 14 Wto Sty 15, 2008 10:34
Brt
Brak nowych postów [Accord 2.0 TDI] przegub wew.
natsu9 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Mar 31, 2017 00:21
Kam971



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink