Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Sty 06, 2008 17:08
argail napisał/a:
Gdy sprawdzałem OBC aku podaje mi wartości 121 (12,1v) na postoju i 142 (14,2V) po uruchomieniu silnika
a nie uważacie ze ladowanie jest za wysokie juz 14.0V jest ogolnie przyjete za wysokie, a co dopiero 14.2V ja mam na uruchomionym 13.7V czyli książkowo ale ja jestem po wymianie regulaora napiecia bo ostatniej wiosny mi padł
a co do cykania to ja juz dwa razy sobie tak sprawilem... zawsze webastem wlaczylem i zapomnialem. piewszym razem pocykal i odpalil za trzecim razem a wczoraj juz nie odpalil i kuzyn mnie pradami poratowal
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Sty 07, 2008 18:53
"napięcie ładowania akumulatora nie może być inne niż od 13,8 (przy włączonych światłach mijania) do 14,4V"
szukalem problemu u kolegi a znalazlem u siebie... dlaczego ja mam 13.7V na (chyba) wylaczonych światłach heh... bede musial sie posilic jednak tradycyjnym miernikiem
Akumulator w 100% naładowany ma napięcie 16,5V. w warunkach "samochodowych" jest to nie możliwe (napięcie ładowania alternatora: 14,xxV) i niebezpieczne.
Dlatego producenci akumulatorów zalecają raz na jakiś czas WYCIĄGNĄC (tylko tu nie przesadzajmy ) akumulator i doładowac PROSTOWNIKIEM w dobrze wentylowanym pomieszczeniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum