Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] CDT a CDTI - Różnice
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Sro Mar 30, 2011 08:44
[R75] CDT a CDTI - Różnice
Autor Wiadomość
tomcy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 52
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 13:15   [R75] CDT a CDTI - Różnice
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

jak w temacie
czym jest to spowodowane (ten wzrost mocy)
BMW z tym silnikiem ma 150KM

szwagier moj ma 75 (116KM) i zastanawia sie czy jej nie zchipowac - bo dla niego jest troche za "mulasta" - po przeszukaniu hamowni w kraku i kwot 1,5-1,8k chyba mu sie odechcialo - zwieksza moc o 20-30% podlanczajac sie przez gniazdo dianostyczne i po przez specjalny program mieszaja w kompie samochodu i juz :shock:

czytalem gdzies (srednio pamietam) - jesli sie myle to niech ktos naprostuje - BMW ma te 150 kucykow - bo ma inna turbosprezarke i listwe wtryskiwaczy

wiec ida ta mysla stwierdzilem ze moze lepiej kupic inna turbosprezarke i wtedy uzyskac propawe osiagow (mi osobiscie wydaje sie to lepszym rozwiazaniem) tylko czy gdzies mu to zloza w calosc

jak macie jakies pomysly to piszcie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Cze 20, 2011 09:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 13:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Irek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 201
Skąd: polska



Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 13:55   Re: [R75] wersja CDT ma 116KM - a wersja CDTI 130KM

tomcy napisał/a:
jak w temacie
czym jest to spowodowane (ten wzrost mocy)


zdaje sie, ze jedynie oprogramowaniem na kompie, tzn. innymi mapami :)

pozdr
irek
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 14:02   

Irek napisał/a:
zdaje sie, ze jedynie oprogramowaniem na kompie, tzn. innymi mapami

Oj, wydaje mi się, że ktoś pisał, że nie tylko - jakieś 2 miesiące temu był wątek na ten temat.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 14:03   

Zgadza sie jest tak jak mówi Irek.
 
 
 
Irek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 201
Skąd: polska



Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 14:13   

Rowan napisał/a:
Zgadza sie jest tak jak mówi Irek.


w kazdym badz razie jak w Polsce jeszcze byla siec sprzedazy Pol-Mot to oferowano jako opcje "wzmocniony" silnik 2.0 diesel w Roverze 75. Wzmocnienie polegalo na przeprogramowaniu, przy czym to fabryka przysylala stosowny soft...

pozdr
irek
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 14:22   

Bo widzisz z tego co wiem to silniki CDT i CDTI są identyczne tylko mają inaczej zaprogramowane komputery sterujące. Ktoś kiedyś właśnie mówił mi że do CDT zakładał turbinę od 320d tego 130km i pasowała, nie wiem czy to prawda ale...
 
 
 
tomcy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 52
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 14:32   

patrzac na stronce detech.pl w opcji chipingu wersje 116KM robia 150KM i 330 NM
w wersji 130KM brak podanych parametrow - ciekawe ile z tego marketiingu a ile prawdy 30% wzrost mocy - przestawieniem czegos w kompie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 15:13   

Irek napisał/a:
przy czym to fabryka przysylala stosowny soft...
, na angielskim Forum doczytałem się - przy porównywaniu ceny i parametrów osiąganych przy pomocy tzw. box'ów - że istniało do 75-tki coś nazywające się "Rover power pack". Co to było nie opisywali.
I właśnie wspomniałem o alternatywnym w stosunku do zmiany map paliwowych rozwiązaniu zwiększenia mocy, czyli wpięciu box'a.
Niedawno o tym była mowa i podane były linki do firm polskich, które to robią i opisują co robią.
O boxach najwięcej znalazłem przy angielskim forum użytkowników R.
Niektórzy zamieszczają wykresy z hamowni.
Uwaga: sądząc z komentarzy, które wyglądają poważnie, nawet gdyby to było możliwe, to wstawienie silnika o mocy 200KM do R75, z tymi podzespołami, które on ma fabrycznie, raczej mogłoby się skończyć źle dla samochodu, który do takiej mocy nie jest fabrycznie przystosowany. Co innego wzrost o 20-30% - podobno można to zrobić bez szkody dla samochodu. Mam na myśli seryjne auta a nie projekty sportowe.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 13, 2007 15:24   

Poszukałem na szybko w EPC i tam pompa wtryskowa jest taka sama zawsze, podobnie wtryski i turbina.
Różnica w ECU występuje od końcówki VIN 4D310720 w przypadku skrzyni manualnej oraz od 4D310726 w przypadku skrzyni automatycznej.

[ Dodano: 13 Wrz 2007 04:25 ]
Fajnie gdyby posiadacze CDT oraz CDTi mogli potwierdzić VIN.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 106
Skąd: opolskie



Wysłany: Czw Wrz 13, 2007 21:55   

piter34 napisał/a:
Poszukałem na szybko w EPC i tam pompa wtryskowa jest taka sama zawsze, podobnie wtryski i turbina


Wobec powyższego, różnica w KM silnika jest spowodowana tylko oprogramowaniem sterownika?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Wrz 14, 2007 10:36   

Tak :mrgreen:
 
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 106
Skąd: opolskie



Wysłany: Pią Wrz 14, 2007 22:00   

Kiedyś zadzwoniłem z czystej ciekawości do jednej z firm zajmującej się chip tuningiem i powiedziano mi, że silniki R75 CDT po modyfikacji mocno kopcą, natomiast te w BWM daja się spokojnie kręcić o 30 KM bez żadnego problemu. Wtedy właśnie napomknął coś o tym, że silniki niby te same, ale różnią się listwą wtrysków, turbiną i czymś tam jeszcze. Nie wiem co o tym sądzić. Może nie chciał się bawić z roverkiem, czy może z jakiegoś innego powodu nie polecał prób z podnoszeniem mocy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Wrz 15, 2007 06:51   

Przestraszył się :mrgreen: :lol:
Może kopcić gdy ma za mało powietrza w stosunku do paliwa. Możliwe że za duża dawka została ustawiona.
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pią Sty 11, 2008 17:35   [R75] Różnice CDT - CDTi.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Na zdjęciu widać ten czujnik w CDTi, którego nie ma w CDT!
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 15:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sob Sty 12, 2008 15:09   

A co powie nasz roverowy guru na temat tego czujnika? Co to jest? Do czego służy? Dlaczego nie ma go w wersji 116KM?
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Sty 13, 2008 17:45   

przemo i phjowi! Czekam na wyjaśnienia w sprawie tajemniczego czujnika! Jeden z was twierdził, że oba silniki są identyczne a różnią sie wyłącznie softem. Czas sprawę potwierdzić albo obalić mit...
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Sty 13, 2008 18:00   

narazie nic nie będe potwierdzał , ani zaprzeczał , według EPC nie ma różnicy w budowie silnika sprawdzałem po numerach vin wersji cdti i cdt ,żadnej różnicy nie zobaczyłem . W najbliższych tygodniach zobaczę jak silnik cdti wygląda od środka porobie fotki i się wypowiem :)
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Sty 13, 2008 18:10   

No a EPC coś mówi o zmianach w osprzęcie? Skoro jest nowy czujnik to na bank jest także zmiana w okablowaniu.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Sty 13, 2008 18:17   

W samej budowie trzeba szukać różnić a nie w osprzęcie ponieważ nawet osprzęt się zmieniał z roku na rok , nawet w cdt . Przejrzałem też angielskie fora i tam też nie widzą różnicy . W salonie można było sobie zwiększyć moc do 135 km, też powinna być jakaś zmiana w osprzęcie ?. Nie ma żadnych zmian silnik jest obliczony na większą moc i tłoki nie mają podziału na cdt i cdti . Będe wszystko wiedział dokładanie jak rozbiorę silnik cdti.

A co do tego czujnika jutro powiem.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Sty 13, 2008 18:34   

czujnik ustalony jest to czujnik temperatury powietrza symbol rovera nnk 000050 stosowany od numeru nadwozia 310720
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] CDT vs. CDTi różnice i podobieństwa
mkowals5 Rover serii 75, MG ZT 25 Pią Mar 20, 2015 18:58
borsuk88
Brak nowych postów [R75]cdti Przegrzany silnik cdti
zaku4 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 02, 2016 00:02
longer86
Brak nowych postów [R75] różnice 1,8 a 1,8T
sebeks Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Paź 26, 2014 11:15
sebeks
Brak nowych postów [R75] Różnice pomiędzy 2.0 a 2.5 V6
scareface Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Paź 01, 2014 20:56
Markzo
Brak nowych postów [R75] Różnice w lusterkach EU a UK
Maciej23 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Lis 20, 2015 19:06
Maciej23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink