Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Sprawiłem żonie Roverka 620SDi 1995r. Od początku przy hamowaniu (podczas wolnego dojeżdżaniu do skrzyżowania) właczał się ABS. Wczoraj mechanik zdiagnozował, że jeden z przegubów przy kole wyglada na partacko wymieniany. Zdjął go i sam przegub okazał się OK. Zdjął też drugi i ku jego zdziwieniu stwierdził, ze na wymienianym jest 49 zębów na koronce ABS, a na starym 45. Stwierdził, ze to jest przyczyną chrobotania ABS przy zatrzymywaniu się. A przegub z 49-ciom zębami musi pochodzić od Acorda i nie pasuje tutaj.
OK Postanowiłem więc wymienić na właściwy i już znalazłem oryginał, ale sprzedający twierdzi, że w R600 zawsze były przeguby z 50-cioma zębami.
O co chodzi? Teraz to juz nie wiem co mam kupić? Czy ktoś wie jak powinno być?
Pozdr
Arek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 18:10, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 05, 2008 17:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawiłem żonie Roverka 620SDi 1995r. Od początku przy hamowaniu (podczas wolnego dojeżdżaniu do skrzyżowania) właczał się ABS. Wczoraj mechanik zdiagnozował, że jeden z przegubów przy kole wyglada na partacko wymieniany. Zdjął go i sam przegub okazał się OK. Zdjął też drugi i ku jego zdziwieniu stwierdził, ze na
O co chodzi? Teraz to juz nie wiem co mam kupić? Czy ktoś wie jak powinno być?
Pozdr
Arek
to chrobotanie jak zwiesz jest raczej normalne u mnie tak jest, u brata w oplu tez tak jest i w innych autach tez tak było i abs działał normalnie
Sprawiłem żonie Roverka 620SDi 1995r. Od początku przy hamowaniu (podczas wolnego dojeżdżaniu do skrzyżowania) właczał się ABS. Wczoraj mechanik zdiagnozował, że jeden z przegubów przy kole wyglada na partacko wymieniany. Zdjął go i sam przegub okazał się OK. Zdjął też drugi i ku jego zdziwieniu stwierdził, ze na
O co chodzi? Teraz to juz nie wiem co mam kupić? Czy ktoś wie jak powinno być?
Pozdr
Arek
to chrobotanie jak zwiesz jest raczej normalne u mnie tak jest, u brata w oplu tez tak jest i w innych autach tez tak było i abs działał normalnie
Nie zgadzam się z tym, że to jest "raczej normalne". Wiem kiedy powinien zadzialac ABS, a na pewno nie na suchej nawierzchni przy 5 km/h.
jak by było z tym zębami tak jak Ci mowi mechanik to by Ci wcale nie działał abs ,wszystkie koła mają kręcic sie tak samo a jak na jednym masz więcej zębów to nie ma prawa działac abs, To jest moje zdanie i tyle i jeszcze jedno moze byś napisał co Ci Tomi powiedział bo inni tez kiedys bedą to czytac i sie napewno przyda
jak by było z tym zębami tak jak Ci mowi mechanik to by Ci wcale nie działał abs ,wszystkie koła mają kręcic sie tak samo a jak na jednym masz więcej zębów to nie ma prawa działac abs, To jest moje zdanie i tyle i jeszcze jedno moze byś napisał co Ci Tomi powiedział bo inni tez kiedys bedą to czytac i sie napewno przyda
Oto odpowiedź Tima:
W Roverach serii 600 występują dwa rodzaje systemu ABS. W wczesnych
odmianach montowano podobny do tego w Roverach 800, gdzie koronka miała 45
zębów. W późniejszych odmianach miała już 49 (albo 50). Dlatego wydaje mi
się, że zamontowano przegób od nowszej wersji.
Trudno trafić przeguby z koronkami do starszych wersji. Na Pana miejscu,
kupiłbym używany przegub od starszej wersji (nawet zużyty) i wymienił samą
koronkę. Wymiary przegubu powinny być identyczne.
Załaożyłem dwa przeguby z 50-cioma zębami (nowe). Niestety nadal jest chrobotanie ABS przy zatrzymywaniu się. Mechanik twierdzi, że:
- te przeguby są do bani bo odleglośc od czujnika ABS jest zbyt duża (ok 1cm)
- muszą być przeguby z 45-cioma zębami (takie jak jeden ze starych, ktory mialem na jednym kole) bo tak jest zaprogramowany komputer ABS.
Spróbuję jeszcze sprawdzić jak się bedzie zachowywal z tym przegubem, który znaleźliście, ale jeśli poraz kolejny wydam kasę i nic to nie pomoże chyba wybiorę się do Gawina.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum