Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si, 96r] WYMIANA SILNIKA
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214Si, 96r] WYMIANA SILNIKA
Autor Wiadomość
ziurek 



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 19
Skąd: Miechów



  Wysłany: Sro Sty 09, 2008 20:23   [R214Si, 96r] WYMIANA SILNIKA

Witam
Zastanawiałem sie kiedyś czy jest realne wymienić silnik w R200.
I nie chodzi mi o wymianę z silnika 1,4 z R200 na silnik z R25. Chodzi mi tu o coś bardzie ekstremalnego.
Kiedyś kumpel myślał nad wymianą silnika na VW 1,9TDi 150Km naprawde fajny silnik i do tego ekonomiczny. No ale to sie pojawiło podstawowe pytanie: czy to jest realne?
A może ma ktoś już jakieś doświadczenie w tym?
pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 09, 2008 20:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sty 09, 2008 20:31   

ziurek napisał/a:
pytanie: czy to jest realne?


Oczywiście że tak. Wystarczy poczytać tematy w tym dziale

Jedna z bardziej extremalnych przekładek wykonana przez stanley200 opisana jest w tym:

http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=15249

Jeśli masz ochotę to możesz go kupić bo chyba aktualnie jest na sprzedaż
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Sty 09, 2008 20:40   

Ogólnie VW same w sobie mnie wkur*** i ni trawie tej marki tak bardzo jak niczego innego...wolał bym zjeść czekoladę której tak nie na widzę niż wsiąść do VW.To moje zdanie ale wiadomo co kto lubi to tam jego sprawa

Polecił bym coś innego...

-1.8VVC 160KM Roveroski wynalazek
-Jakiegoś V-teca Vti z Hondy

Moim zdaniem jakbyś miał przekładać na silnik Diesla za dużo grzebania to lepiej sprzedać to i kupić Diesla i wtedy grzebać
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Sro Sty 09, 2008 20:58   Re: [R214Si, 96r] WYMIANA SILNIKA

ziurek napisał/a:
Witam
Zastanawiałem sie kiedyś czy jest realne wymienić silnik w R200.
I nie chodzi mi o wymianę z silnika 1,4 z R200 na silnik z R25. Chodzi mi tu o coś bardzie ekstremalnego.
Kiedyś kumpel myślał nad wymianą silnika na VW 1,9TDi 150Km naprawde fajny silnik i do tego ekonomiczny. No ale to sie pojawiło podstawowe pytanie: czy to jest realne?
A może ma ktoś już jakieś doświadczenie w tym?
pozdrawiam
jak chcesz miec taki silnik to kup sobie volkswagena a nie profanacje chcesz robić w roverku
 
 
 
ziurek 



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 19
Skąd: Miechów



  Wysłany: Sro Sty 09, 2008 21:33   [R214Si, 96r] WYMIANA SILNIKA

Zostałem źle zrozumiany. Nie chodzi mi o to że chce zamontować silnik od VW, podałem go jedynie jako przykład żeby nie pisać że można zainstalować silniki od R2**, R4** itd
Chodzi o to by wrzucić silnik z zupełnie innej bajki jak Rover
pozdro
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Sty 09, 2008 21:43   

A to chciałbyś Diesla czy Benzynową jednostkę ?? to podumamy razem :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ziurek 



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 19
Skąd: Miechów



  Wysłany: Sro Sty 09, 2008 22:38   [R214Si, 96r] WYMIANA SILNIKA

jeśli przekładka jest możliwa to chciałbym poznać wasze opinie na temat przekładki silnika benzynowego bądź diesla.
przeczytałem na temat kolegi stanleya i jego R220Ti. ciekawy pomysł no ale to jest silnik od Rovera, a ja zastanawiam sie nad silnikem innego producenta
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Sty 09, 2008 23:41   

Wyjściem najprostszym zapewne było by wsadzenie silnika z Palety K-series wchodzi typu P&P

Jeśli miałbym się bawić to chyba wybrał bym jednostkę Hondy raz że podatna na modyfikację i w miarę dużo części do bawienia się...ogólnie takie ściagawki wsadzić napewno się da nie ma rzeczy nie możliwych tylko teraz osoba która się podejmie i to złoży do kupy

Ogólnie lubię silniki Hondy i jak najbardziej jestem za tą jednostką benzynową

Fajny silnik też śmiga w Astrze Bertone 2.2 16v 147KM

Diesel Audi A3 1.9 TDI 130PS po rozmowie ze świątkiem spokojnie idzie to chipować 165-170 PS

Czytałem o przypadku jak wkleili V-Teca do Corys B

Mam znajomego co do Fiesty mk3 wsadził jednostkę 2.8 VR6 z golfa 3
mam nawet filmiki jak to chodzi :)

Mi się marzy osadzenie jakiegoś V6 głównie chodzi o dźwięk

Pewnie zaraz ktoś sie wypowie że taki projekt jest gówno warty i że co to będzie bo znaczek rover a pod maską jakiś Honda,Audi czy bóg wie jaki wynalazek...albo że się nie da wsadzić nic innego...

Projekt napewno taki nie jest tani i pochłania ogromne ilości pracy,gotówki i czasu

P.S miałem pytać Nie podobają ci się silniki Rovera czy po prostu chcesz coś zrobić unikatowego co po otwarciu maski świeci i szokuje inna zabawką :?: :wink:

Może niech ktoś się wypowie jeszcze :arrow: :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Sty 09, 2008 23:49   

a ja zadam inne pytanie : ale po co ?? masz za duzo pieniedzy czy poprostu ciekawosc Cie zżera??
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 10, 2008 10:35   

kolin napisał/a:
Mi się marzy osadzenie jakiegoś V6 głównie chodzi o dźwięk

No jak już zabawy ekstremalne i V6 to ja bym szukał C30A. :D
Ale chyba by mi na razie wystarczył H22A JDM. :D

No marzenie to wogóle F20C JDM, ale cena tego silnika to kosmos - wtedy to dopiero możnaby mieć banana na twarzy - tak przy 8500 obr. :D

Oczywiście Honda, bo innych silników nie uznaję. ;)

[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 10:36 ]
michone napisał/a:
ale po co masz za duzo pieniedzy czy poprostu ciekawosc Cie zżera??

A to już zupełnie inna kwestia - tuning jest dla ludzi, którym się nudzi. ;)
Inni biorą te same pieniądze, które wydaliby na swapa, sprzedają obecne auto i kupują 3 lata nowsze, z 2 razy mocniejszym silnikiem i jeszcze zostaje na kolonie dla dziecka. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Sty 10, 2008 21:31   

Może autor wątku coś napiszę :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Sty 11, 2008 19:46   

Wujek sam samiutki przełożył w Vectrze 1.6i 8V na 1.7 DTi isuzu :mrgreen: Jeszcze tata mu pomagał :mrgreen: A ja wtedy pucowałem Roverka bo miał cały jeden dzień :wink: I nie wiecie jakie to wyzwanie... koszta.... ale za to przy pewnym momencie a tak dokładnie odpaleniu wszyscy sie zeszli :wink: nawet ja Roverka zostawiłem. I myśleliśmy że po 8 dniach roboty wujka... jak rozległo sie głośne KLE KLE KLE KLE to wszystkim aż sie lżej zrobiło :grin: A i wydaje mi sie ze to chyba jest największa satysfakcja. Chociaż po takim swapie do dzisiaj sa jeszcze poprawki a data odpalenia do jeden dzień po tym co mam w opisie. Kolego życze szczęścia :!: Na prawdę wiem co to znaczy. Mimo 15 lat :???: Jest to wyzwanie i satysfakcja :o

[ Dodano: Pią Sty 11, 2008 19:50 ]
Strasznie chaotycznie napisałem. Bo mi ktoś przeszkadza. Ale da sie zrozumieć :/
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Sty 13, 2008 11:35   

Dlatego teoretycznie nigdy bym sie nie paprał na pchanie Diesla w budę Benzyny i na odwrót

Seryjnie bena to bene
Diesel to diesel :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 13, 2008 23:26   

kolin napisał/a:
Dlatego teoretycznie nigdy bym sie nie paprał na pchanie Diesla w budę Benzyny i na odwrót

No... Pomijając robotę z przekładką, to jeszcze np. jazdy z układem paliwowym itp...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Sty 14, 2008 13:12   

Najlepsza jazda była jak wujek miał pierwszy raz zatankować po przekładce na Diesla. Bo ta sikawka do paliwa nie chciała wejść bo kształtem nie pasowała :wink:
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
ziurek 



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 19
Skąd: Miechów



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 20:53   [R214Si; 96r] Prze

przepatrzyłem całe forum i jedyne pkrzekładki na jakie wpadłem w R200 to były przekładki z R***
Chciałem wiedzieć czy może ktoś robił coś tak ekstremalnego jak przekładkia zupełnie innego silnika
Ja też pokusiłbym sie jak kolega wcześniej na przekładke jednostki z japończyka, ale nie jestem do końca przekonany czy z Hondy. W sumie jeździłem kedyś Toyotą Corollą z 94r i musze przyznać że był tam bardzo fajny silnik 1,4. był troszke słabszy od Roverowskiego 1,4 ale w połączeniu z doskonałą skrzynią był kapitalny!
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 21:27   

1,9TDI 150 KM?? myslalem ze byly 90 na pompie elektronicznej 110,115, 130 na pompowtryskiwaczach...
po drugie taki silnik 130KM to koszt 3000tys zl skrzynia 800-1000, komputer chlodnica intercooler kolejne 1000, robocizna w zakladzie to nie wspomne...
ale wedlug mnie taniej 6-7 tys zl sie nie zmiescisz...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 16, 2008 22:50   

michone napisał/a:
1,9TDI 150 KM??

Co Ciebie dziwi? Były takie wersje. :razz:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 23:05   

Znajomy ma Golfa IV z 1.9 TDi i w seri 150 kucy. Dla nie doinformowanych jest to wersja silnika ARL . Ale kolega ma chipa i ma 177 koni i 387 Nm. Corrado 2.0 16V wymięka :mrgreen:
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 23:12   

dorwanie takiego silnika pewnie graniczy z cudem :P ja spotkalem sie tylko z tdi 150 ps ale w 2.5 :P ale fakt :
Historia (1990-1998):

Pierwszy silnik TDI:

2,5 TDI 120 KM (symbol silnika: 1T), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi 100, 01.90 - 12.90)

Kolejne silniki TDI:

1,9 TDI 90 KM (symbol: 1Z), 4 cylindry układ rzędowy (Audi 80, A4, A6, Cabrio, VW Vento, Caddy, Golf, Passat, Sharan, Seat)

2,5 TDI 115 KM (symbol:AAT), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi 100,A6)

1,9 TDI 110 KM (symbol:AFN), 4 cylindry układ rzędowy, zmienna geometria turbiny (Audi A4, A6; VW Golf, Passat, Polo, Sharan, Vento)

2,5 TDI 140 KM (symbol:AEL), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi A6)

1,9 TDI 75 KM (symbol:AFF), 4 cylindry układ rzędowy (Audi A4)

Rodzaje i moc silników TDI na przełomie lat 1998/2003:
1.9 TDI 90 KM (bez pompowtryskiwaczy, pompa rotacyjna, od początku do końca w ofercie VW, jako silnik podstawowy diesla) (1998-2003)
1.9 TDI 110 KM (bez pompowtryskiwaczy, pompa rotacyjna) (1998-2000)
1.9 TDI 115 KM (silnik przejściowy z pompowtryskiwaczami) (2000-2001)
1.9 TDI 101 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2003)
1.9 TDI 131 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2003)
1.9 TDI 150 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2003)
2,5 TDI 155 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2008)
2,5 TDI 179 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2008)

Nowe jednostki dostępne od lat 2004/2005:
1.9 TDI 105 KM (z pompowtryskiwaczami)
2.0 TDI 140 KM (z pompowtryskiwaczami)

Najnowsza jednostka napędowa (2007):
2.0 TDI 170 KM (z pompowtryskiwaczami)

Od 2005 roku można zakupić Audi A6 2.7 TDI z układem Common Rail
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] wymiana silnika
Sylwek Tuning mechaniczny 15 Pią Lut 17, 2012 23:38
Gość
Brak nowych postów R200 wymiana silnika SD na iDT
matlacz Tuning mechaniczny 22 Pon Mar 09, 2009 07:50
Konix
Brak nowych postów Wymiana silnika 1.1 na 1.6 w roverku 200
stanislaw1981 Tuning mechaniczny 15 Pią Cze 12, 2009 20:18
wwekol
Brak nowych postów [R25 1.1 klima] Wymiana silnika na 1.4
m.gawron Tuning mechaniczny 3 Nie Lut 22, 2015 22:33
jestespowalony
Brak nowych postów [R200] Wymiana silnika na mocniejszy!!!!
mieszko911 Tuning mechaniczny 3 Pon Sty 20, 2014 20:43
pulkownik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink