Wiem wiem poszukaj na forum w technicznym FAQ ale nic tam nie znalalzlem....
Klimatyzacja napełniona sprężarka sprawna, czujnik temeratury oleju sprawny(zwarty), wentylator sprawny, co jeszcze mam sprawdzić zeby klima ruszyła bo juz nie mam pomysłów...??
Może ktoś pomoże mi rozszyfrować schemat tzn gdzie co jest pochowane...
Ostatnio zmieniony przez Chester Pią Sty 25, 2008 19:07, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 18, 2008 16:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jesli tak, to jeszcze może być uszkodzony zestaw przekaźników klimy, lub czujnik ciśnienia (ten będzie też blokował, jeśli masz za dużo "gazu" w układzie)
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią Sty 18, 2008 16:11
az taki glupi nie jestem nawiew na 3 i pokretlo na zimno, za duzo gazu nie ma bo specjalnie nie nabijane bylo na full (jest ok 60% spec powiedział ze ma ruszyć) bo sprawdzana byla szczelnosc.... a ten czujnik da sie jakoś ominąć?? a przekaźniki jak sprawdzić
wiem ze duzo pytań ale z klimą mam pierwszy raz do czynienia....
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią Sty 18, 2008 17:33
właśnie tu jest roblem ze wentylator sie nie włączył ... sprawdziłem wentylator na 100% sprawny po podaniu napiecia na styki starutuje.... przełącznik tez jest sprawny.... ale nadal klima nie chce wystartowac .... może i presostat jest uszkodzony nie wiem nie zaglądałem tam ... a tak na marginesie to jak można ominąc presostat tzn co z czym połączyc bo ida tam 4 kabelki....
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Sty 18, 2008 17:59
Spróbuj załączyć klimę i poruszać wiązką przewodów idąca po obudowie rozrządu, może kabelek gdzieś przetarty. Najlepiej rozwiń w ogóle izolację i zbadaj stan przewodów i ewentualnie polutuj. Tu tez może być pies pogrzebany .
a bezpieczniki OK i te pod maską i te w kabinie A ile w gramach tego czynnika Ci nabił?? CZy światełko w przycisku się zaświeca
trinary switch - wkręcony w osuszacz - przed lewym nadkolem schowany za zderzakiem
thermo switch - za schowkiem pasażera na parowniku
A/C switchpack - przycisk klimy w kabinie
blower switch - pokrętło nawiewu
relay module - ściana grodziowa pomiędzy zbiorniczkiem płynu chłodniczego a błotnikiem
oil temp. sensor - ten przy filtrze oleju
engine compartment fusebox - bezpieczniki pod maską
passenger compartment fusebox - bezpieczniki w kabinie
colling fan - wentylator chłodnicy (wewnętrzny)
coondenser fan - wentylator skraplacza (ten od strony zderzaka)
cooling fan relay - przekaźnik wentylatora chłodnicy (gdzieś pod maską, ale nie wiem gdzie)
ignition - stacyjka
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią Sty 18, 2008 20:02
no coz w poniedzialek bede mial wolne wiec sie zmobilizuje i postaram sie jakims sposobem ominąc presostat z tym ze nie daje mi spokoju ten czujnik za schowkiem.... może ktoś wie jak mam go sprawdzić bo ze schematu wnioskuje ze ma on być zwarty zeby cos ruszylo...
Bede chyba siedzial caly dzien z multimetrem i prześwietlał przewody ....
wszystkie bezpieczniki OK, czynnika jest dokładnie 400g, a ma byc 650g, światełko sie nie zapala i klima nie rusza
otworz maske, i poszukaj na pasie przednim naklejki DIAVIA, jesli jest to moge Ci pomóc miałem to samo
jeśli nie ma naklejki to zrób fote silnika i wrzuć tutaj
klimatyzacje dokładane maja bardzo kiepski włacznik, u mnie padł (musiałem go wciskać i blokować zapałką żeby klima działała), wymieniłem na oryginalny, ale trzeba bylo przerabiac kable, ale w tym Ci pomoge, bo mam gdzies schemat zapisany
niestety nie obejdzie sie bez rozbierania tapicerki...
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią Sty 18, 2008 20:43
włącznik mam orginalny... i na 99% sprawny... naklejki nie mam, a silnik mam 20T2N normalny 2.0 SDi poszukaj na roverki.pl zdjęcia, a co ma naklejka do działania klimy.... poza tym jak widac na schemacie to potrzeba połączyc trzy przewody zeby sie cos zaczeło dziać.,....
jak pozwierasz cujnik, to powinna ruszyć na schemacie jest to dość dokładnie rozrysowane do presostatu dostaniesz sie od biedy po odchyleniu lewego nadkola Od niego bym chyba zaczął Powodzenia
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob Sty 19, 2008 07:11
Brt od presostatu zacząłem ale nie wiedzialem ktore kabelki pozwierac dlatego zaczołem od sprawdzania pozostałych czujników nie mogłem zlokalizowac czujnika temperatury(za schowkiem) RAVE i wiem juz prawie wszystko.. w poniedziałek zabieram sie do robotu napisze co mi sie udało wymyslic....
włącznik mam orginalny... i na 99% sprawny... naklejki nie mam, a silnik mam 20T2N normalny 2.0 SDi poszukaj na roverki.pl zdjęcia, a co ma naklejka do działania klimy.... poza tym jak widac na schemacie to potrzeba połączyc trzy przewody zeby sie cos zaczeło dziać.,....
naklejka ma to do dzialania klimy ze jak jest to znaczy ze klima byla dokladana, a wtedy przyciski sa bardziej awaryjne (wyrabiaja sie)
zdjecie silnika po to bo sa roznice w poprowadzeniu rurek/wezy od ukladu klimatyzacji
wiec jak Ci sie lampka w przelaczniku nie zapala to zacznij od niego, moze kostka sie odpiela/nie laczy lub wyrobil sie przelacznik. mozliwe ze padla tylko zaroweczka.
najlepiej wyciagnij przelacznik, sprawdz schemat i zmostkuj piny od klimy
na moja logike zaczyna sie od najprostszych rzeczy.
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob Sty 19, 2008 17:59
sie składa że zacząłem od sprawdzenia bezpieczników później przełącznik a teraz będę sprawdzał czujniki...
Zwierałem odpowiednie piny.... klima jest raczej oryginalna(dla pewności dziś bądź jutro zorbie fote)
Ale dzięki za wszystkie porady jak uruchomię to dam znać co było przyczyną....
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią Sty 25, 2008 19:07
Okazało sie ze padnięty mam presostat..... i zawiesil sie jeden z przekazników sterujących klimą... także udało sie ją uruchomic na ostro.... ale wszystko działa jak nalezy
Witam.Mam problem z klima w r25. Wiatrak od klimy sie zalacza, lampka sie zapala ale nie chłodzi. Nie wiem czy mam naladowanagdyż auto kupiłem nie dawno ale nie chce ładować jak sprezarka moze nie działać. Po włączeniu klimy nic nie słychać i obroty zostają na swoim miejscu. Sprezarka zalacza sie tylko wtedy jak klima jest naladowana czy po prostu u mnie jest cos walnięte ? Mam diesla idt 2.0.
odkręć zaworek i wciśnij go jak zasyczy to masz gaz w układzie ale zapewne jest pusta i do tego nieszczelna więc pewnie naprawa.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum