Forum Klubu ROVERki.pl :: Brzydki silnik F20Z1
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Brzydki silnik F20Z1
Autor Wiadomość
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 21, 2008 13:34   

Ale brzydki sinik... :p
Czegoś mu brakuje...
Hmm... Chyba jednego wałka!!! ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 21, 2008 13:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 21, 2008 13:45   

maciej napisał/a:
Ale brzydki sinik...

:rotfl: :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 21, 2008 14:22   

maciej napisał/a:
Ale brzydki sinik... :p

Tak!! Jest brzydki!! Nie ma to jak piękna seria K. Ten z Hondy wygląda strasznie bezpłciowo

maciej napisał/a:
Czegoś mu brakuje...
Hmm... Chyba jednego wałka!!! ;)

Na szczęście liczba zaworów jest OK. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 21, 2008 15:38   

piter34 napisał/a:
Ten z Hondy wygląda strasznie bezpłciowo

Ten tak, ale znam dwa inne, które nie ustępują urodą serii K. ;D
piter34 napisał/a:
Na szczęście liczba zaworów jest OK.

Marne tłumaczenie... ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 21, 2008 15:58   

maciej napisał/a:
Ten tak, ale znam dwa inne, które nie ustępują urodą serii K. ;D

Ja też je znam i podzielam Twoją opinię. F20Z1 jest jednak brzydki.

maciej napisał/a:
Marne tłumaczenie... ;)

Eee tam, tłumaczenie. Ja temu silnikowi żadnej laurki nie wystawiam.
Jedyna zaleta F20Z to chyba tylko bezawaryjność. Ch-ka momentu pokrętna (nie dla mnie), nie kręci się wysoko, spalanie nieprzyzwoite, dźwięk taki sobie...
Ten jeden wałek to chyba tylko korzyść daje w tym, że uszczelniaczy wałka(-ów) jest 2 razy mniej. ;-)
Chciałby sprawdzić niedoładowaną serię T w serii 600. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 21, 2008 17:40   

to nielepiej sprawdzić doładowaną ?? ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 22, 2008 11:37   

Brt napisał/a:
to nielepiej sprawdzić doładowaną ?? ;)

W kontekście dyskusji nie, bo wtedy ciężko to porównać z F20Z1. :razz:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kolin 




Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 13:38   

Właśnie panowie dlaczego Honda wymyśliła SOHC 16V gdy wszystkie inne marki które miały 16v dawały DOHC na dwóch batach...?? 2 wałki to chyba lepszy rozrost mocy...no nie wiem wytłumaczcie mi to ku czemu to ma służyć...jak dla mnie silniki z jednym wałkiem tak dziwnie wyglądają trochę pod maską :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 22, 2008 14:20   

Hehe, widzę, że ktoś posprzątał mojego OT. ;)

Dziękuję! :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 29, 2008 14:33   

kolin napisał/a:
2 wałki to chyba lepszy rozrost mocy...

Czyżby 131KM z 2 litrów to był zły wynik na początku lat 90-tych? :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kolin 




Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Sty 29, 2008 14:41   

piter34 napisał/a:
Czyżby 131KM z 2 litrów to był zły wynik na początku lat 90-tych? :lol:


Dla mnie jest dobry

Tylko chodziło mi o to dlaczego Honda puszczała 16v SOHC gdzie konkurencja dawała DOHC 2 wałki

Bo do teraz Hondy np Gen 6 są jedno wałkowe a są to roczniki 200 setek i to mnie tak dziwi...chodź można powiedzieć,że były tak produkowane bo się sprawdzały i były dobre
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 29, 2008 14:52   

kolin napisał/a:
Tylko chodziło mi o to dlaczego Honda puszczała 16v SOHC gdzie konkurencja dawała DOHC 2 wałki

Niższy koszt produkcji? Lżejszy silnik? Nie wiem...

W Suzuki Swift np. w roku 2001 wprowadzono 1.3 SOHC 16V (85KM/106Nm)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kolin 




Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Sty 29, 2008 20:49   

szczerze powiem,że wcześniej śmigałem na ślinikach SOHC i dobrze mi było myślałem,że DOHC to będzie coś lepszego :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3643
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 02, 2008 01:06   

przeciez to tylko rozwiazanie konstrukcyjne
oba maja 16V i to daje swoje zalety, a czy to jest realizowane na 1 czy 2 walkach to juz tylko kwestia konstrukcji
pewnie trudniej to zrobic na jednym walku bo ciasniej :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Kamil79 




Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Sob Lut 02, 2008 10:17   

Może przy 1 wałku są mniejsze opory wewnętrzne , chociaż też mamy 16 zaworów do popchnięcia, to będą one pod innym kątem i przeważnie mniejsze niż w silnikach 2 wałkowych.

ps, konstrukcja 2 wałkowa umożliwia zastosowanie dużych zaworów rozstawionych przeważnie pod dużym kątem i to niekoniecznie 16 ;)
np. w Ford Sierra 2.0 DOHC - 2 wałki 8 dużych zaworów
 
 
Tomekk 




Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 31
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Mar 09, 2008 08:21   

Oj Panowie niesłychanie bluźnicie, F20Z1 ( 183 Nm na jednym wałku to jest coś) to najbardziej niezawodny silnik z Accordów i Prelude z całych lat 90-tych który kręci się bez żadnych zająknięć przez setki kilometrów. Jeżeli już musicie się czepiać to na pewno nie tej konstrukcji, nigdy w życiu
_________________
http://i27.photobucket.co...36c5946c038.jpg
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Mar 09, 2008 12:47   

Tomekk, ale oni się czepiaja wyglądu tego silnika a nie jego konstrukcji :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
ADAM1 




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Nie Mar 09, 2008 22:48   

A mi sie on podobal, wiecej miejsca bylo pod maska i pokrywa zaworow ladniutka :wink: ......ergonomia w kazdym calu :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 11, 2008 16:03   

Tomekk napisał/a:
183 Nm na jednym wałku to jest coś

178Nm ;-)

_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Tomekk 




Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 31
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 07:44   

Nigdy w życiu , nie wiem jak w Roverze ale w Hondzie 182 dokładnie . 176 było w F20Z2
_________________
http://i27.photobucket.co...36c5946c038.jpg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Jak brzydki body kit moze zepsuc auto .
hellboy_d Offtopic 4 Wto Cze 23, 2009 10:42
Mietkowski
Brak nowych postów MG TF... to dopiero silnik :D
Gites Offtopic 13 Nie Cze 27, 2010 11:24
bociannielot
Brak nowych postów Silnik 5-suwowy?
Mayson Offtopic 19 Sro Paź 21, 2009 14:36
bociannielot
Brak nowych postów Silnik L - serwisówka w pdf
PTE Offtopic 5 Wto Maj 03, 2011 11:43
Remigiusz
Brak nowych postów Seria-L jaki to silnik?
Mombrey Offtopic 5 Wto Lut 15, 2011 10:36
Mombrey



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink