Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS 180] nowy właściciel - info , rady i porady
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Sro Sty 23, 2008 08:37
[MG ZS 180] nowy właściciel - info , rady i porady
Autor Wiadomość
Armandoo 




Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 01:26   [MG ZS 180] nowy właściciel - info , rady i porady

Witam,

może w skrócie napisze najpierw kilka słów o sobie : Z marką MG Rover związany jestem od 2001 r. , nie wiem czemu dopiero od nie dawna zostałem jej sympatykiem w klubie Roverki choć stronę tą obserwuje i namiętnie czytam od lat. ( uwielbiam te autka i bardzo interesuję się historią tej firmy oraz wszystkim co jest związane z samochodami MG Rover ) . Myślę ,że czas dołączyć do klubu jako prawdziwy klubowicz ponieważ , posiadam pewną wiedzę zdobytą przez te wszystkie lata i być może i ja czasem będę pomocny w rozwiązywaniu , niektórych problemów :-)

Moje pierwsze auto to Rover 414 sli ( kanciak ) ( zadowolony byłem bardzo i dlatego zostałem wierny marce :-) , a teraz jestem szczęśliwym posiadaczem MG ZS 180. :razz:

Dobra..dobra ..wiem już nie nudzę tylko przechodzę do konkretów :-)

a mianowicie...

zauważyłem ,że w tematach aut do kupienia opisywany był kiedyś MG ZS 180 , którego to miałem przyjemność nabyć około pół roku temu :-) . Temat nosił tytuł MG ZS ze stolicy.
Uważałem , że stosownym byłoby opisanie tego auta , ponieważ widziałem , że wiele osób rozważało jego kupno itp.. była nawet na jego temat dyskusja...
Przyznam się ,że również mi auto bardzo spodobało się z opisu sprzedawcy i zdecydowałem się je zobaczyć.

Sprzedawcą okazał się młody i sympatyczny chłopak. Auto było całe lakierowane na kolor czarny ( wcześniej było srebrne ) ... jak twierdził samochód został w Niemczech zniszczony przez wandali ( dokumentacja zdjęciowa ) , poobijane praktycznie wszystkie elementy blacharskie i dlatego też zdecydował sie przemalować go na inny kolor.
Kiedy oglądałem auto m.in zauważyłem , ze posiada ono spaw przy dachu przy drzwiach kierowcy.
Samochód poza nie doróbkami lakierniczymi był bardzo zadbany a jego stan techniczny przedstawiał się bardzo dobrze.
Ponieważ już długo szukałem MG ZS 180 i wszystkie wcześniej oglądane przez mnie auta nie dorównywały nawet w połowie temu egzemplarzowi postanowiłem samochód sprawdzić w zaprzyjaźnionej stacji Rovera w Warszawie na ulicy Bokserskiej.
Na miejscu chłopaki obejrzeli bardzo dokładnie auto ( i tu podziękowania dla ekipy z Bokserskiej ) naprawdę wszyscy latali i oglądali auto ze wszystkich stron.

Diagnoza:
Samochód technicznie w stanie idealnym , zawieszenie zaskoczyło wszystkich - brak nawet najmniejszych luzów co jak wiadomo przy twardym zawieszeniu nie jest łatwe do utrzymania.
Okazało się , że właściciel wymieniał wszystkie części ( typu filtry , klocki ) na oryginalne - było to dla mnie ogromnym zaskoczeniem.
Praca silnika piękna , komputer przebadał auto również pod względem błędów i nic....wszystko O.K.
Jedyne co to tarcze hamulcowe mówiły ,że czas je niedługo wymienić.
Auto zostało przebadane pod względem wypadkowości i wszystko wskazało na to ,że takiej historii nie posiada:-)
Jedyną rzeczą , którą mogliśmy skrytykować była jakość lakieru> Warsztat , który lakierował całe auto nie znał się chyba specjalnie na robocie ;-(
Historia ze zniszczeniem auta przez wandali potwierdziła się ( porównałem w profesjonalnym warsztacie zdjęcia i wgniecenia na nich w stosunku do napraw blacharskich jakie zostały przeprowadzone na aucie).

Podsumowując ...
Zdecydowałem się na zakup .... od pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem MG ZS 180 :mrgreen:
Jak dotąd samochód sprawuję się świetnie , jeszcze nie miałem z nim żadnych problemów...jedyne co wymieniłem to tarcza sprzęgła ( udało się to zrobić za naprawdę śmieszne pieniądze ). W miarę możliwości poprawiłem lakier na samochodzie i jest już zdecydowanie lepiej.Auto cudo a o osiągach nie wspomnę bo każdy domyśla się jak śmiga 2,5 litra V6 w tak niewielkim aucie.

wszystkim , którzy zastanawiają się nad kupnem MG ZS 180 mogę polecić to auto i nie bójcie się kosztów utrzymania ...nie jest wcale tak źle :razz:
W końcu z pomocą innych klubowiczów i sympatyków marki można wiele zdziałać :wink:


Wiem ,że trochę przynudziłem w tym moim wywodzie ale musiałem się z kims podzielić moimi emocjami , które towarzyszą mi za każdym razem kiedy odpalam mój silniczek KV6 i słyszę jego pomruk.


PROŚBA DO MODERATORÓW I INNYCH PRZEMIŁYCH WŁADZ :-)
Nie usuwajcie tego tematu choć wiem ,że może wydać się on nie do końca związany z tą rubryką ( czy jak to się inaczej fachowo nazywa ) ... ponieważ być może kiedyś innym osoba będę mógł pomóc doświadczeniem w kwestii tego modelu a mój temat stanie się jakąś podpowiedzią i pomocą w wyborze swojego nowego auta ( oczywiście MG lub Rovera )


POZDRAWIAM WSZYSTKICH
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 23, 2008 01:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Spiro 



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 203
Skąd: Warszawa

MG ZR

Wysłany: Sro Sty 23, 2008 02:49   

Gratulacje i do zobaczenia na drodze !
_________________
Music Sounds Better With...Me ;-)
 
 
lukasz17 



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 08:19   

Gratuluję autka :wink: może jakieś foty mógłbyś wrzucić :?:
 
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 23, 2008 08:38   

Witaj Armandoo :mrgreen:

Przeniosłem temat do kącika "powitania", ale w "chcę kupić ROVERka" jest odsyłacz, zatem nic nie zginie ;-)

Fajnie, że w końcu do nas wpadłeś. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sty 23, 2008 09:42   

No prosze. Kolejny MG w gronie... podoba mi sie to ;)
To moze jak juz tak ladnie po pol roku, a wlasciwie od 2001 roku zaczales
pojdz za ciosem, w niedziele na spot wpadnij ;)

Ps.
Widuje czasem w Wolicy k/Nadarzyna na posesji jakiegos ZS'a rej. WPR.
tez czarny.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Senn 




Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 23, 2008 10:08   

Armandoo, jak wyglada spalanko KV6 w 45
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Armandoo 




Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 12:17   

Witam,

miło ,że tyle osób odpowiedziało :mrgreen:


Muszę przyznać ,że w stosunku do roku 2001 kiedy to kupiłem moją 414 to zdecydowanie więcej nas na ulicach aczkolwiek MG ciągle mało :-(

Jednego czarnego ZT widuje często na ul.Połczyńskiej jadąc w stronę Poznania po prawej stronie. Stoi zaparkowany przy jakiejś firmie. PIĘKNY !! !
W Markach często mijam się z MG ZR 160 w czarnym kolorze na WWL.... i MG ZR w szarym kolorze WSI.... : Tutaj pozdrowienia dla ich właścicieli

Jeżeli chodzi o niedzielne spotkanie to proszę więcej info a może jakoś wygospodaruje czas i wpadnę.

Postaram się wrzucić jakoś fotki w tym tygodniu.


Natomiast kwestia spalania wygląda tak:

Na benzynie to około 15 litrów ( cykl głównie miejski i raczej dynamiczna jazda z włączoną klimatyzacją )
Na gazie ( wsadziłem do niego około 5 miesiący temu sekwencję - sprawuje się wyśmienicie ) pali jakieś 16,5 litra przy jeździe po mieście , dynamicznej z ciągle włączoną klimatyzacją .


pozdrawiam :mrgreen:
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 13:21   

witamy :mrgreen: faaajne auto :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Sro Sty 23, 2008 13:42   

witamy witamy :D

pamietam tego zs-a . mnie odstraszylo wlasnie wgniecenia na slupkach i cos z dachem. takei auto nie bedzie mialo juz swojej sztywnosci - a ta przydaje sie najbardziej w najmniej oczekiwanym momencie O_o . nie chce krakac , ale drzwi , blotniki mozna klepac ale to juz bylo dla mnei za duzo.

widzialem tego zs-a jak na ktoryms klipie warsawa street racing miga przez sekunde.

pozdrawiam i gratuluje swietnego wyboru co do modelu i silnika :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Armandoo 




Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 15:19   

... też zastanawiałem się nad tym.

Ale rozmawiałem z różnymi specami , badaliśmy je na sto sposobów i powiem Ci ,że te naprawy nie były na tyle poważne aby mogły zmienić sztywność konstrukcji.
to były zaledwie drobne wgniecenia w niestety nie fartownym miejscu.
Jak nie problem się domyśleć zrobione były pewnie w celu wyciągnięciu kasy z ubezpieczalni.
:mad:
Auto prowadzi się wyśmienicie.

szanuję natomiast Twoją opinię i byle nigdy się nie spełniła :mrgreen:


pozdrawiam
 
 
ceremony 




Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 15:56   

To i ja Cie przywitam, chociaz sam nowy jestem :)
To co jest wspaniale w Twoim autku to dzwiek, slyszalem jak pracuje 2,5 V6 przez otwarte okno jadac obok i zaluje ze mam marne 1.8 pod maska :(

Witamy!
 
 
Armandoo 




Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 16:04   

Nie grzesz :mrgreen:

Twoje 1.8 to marne na pewno nie jest ... widziałem i słyszałem

Fakt ,że dzwięk V6 jest piękny i od razu sie w nim zakochałem. Jak nim śmigam trochę szybciej to wyłączam radio bo wole zdecydowanie dzwięk silnika :razz:

ale jeżeli chodzi o osiągi to nie ma dużej różnicy między ZR 160 a ZS 180

pozdro :grin: :grin:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sty 23, 2008 18:05   

Nic tylko sprawdzic ;P
Gdzie i kiedy :rotfl: ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Armandoo 




Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 22:39   

Mam nadzieję ,że pokaże się przy najbliższej okazji na jakimś miejscowym spocie.

Chętnie też obejrzę ZT.

Mój znajomy rozmyśla nad kupnem takiego cuda ( JA OCZYWIŚCIE GO NAMAWIAM :mrgreen: ) więc dowiem się trochę o tym autku od Ciebie.

pozdr.
 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 24, 2008 00:03   

Armandoo napisał/a:
Ale rozmawiałem z różnymi specami , badaliśmy je na sto sposobów i powiem Ci ,że te naprawy nie były na tyle poważne aby mogły zmienić sztywność konstrukcji.
to były zaledwie drobne wgniecenia w niestety nie fartownym miejscu.


wiesz moze ja teraz na tym punkcie jestem przewrazliwiony bo moja mama miala spotkanie z panem jadacym w przeciwna strone O_o

wiem jedno, - jechala mercem 190 D, z przodu jest 2,5 L klekota starego typu, wiec na masie itp nie oszczedzano tak jak dzis - gdyby to auto bylo po przejsciach to teraz mamusie bym mial na cmentarzu :/ przesadzam , chyba nie , tamto po czolowce zlamalo sie w progach dachu itd. jezeli konstrukcja dachu i karoserii zostaly naruszone to przy takiej sytuacji nie przejmuja uderzenia i sil tylko sie skladaja jak harmonijka :| kiedys czytalem, ze probowano oszacowac stopien zniszczen aut po przejsciach i tych bez przygod , na podstawie wrakow na drogach , jest to nie do okreslenia, bo kazde auto ma inna przeszlosc i nie ma 2 takich samych wypadkow, ale wniosek byl jeden : auta z naruszona konstrukcja - dach, slupki, prowadnice - bardzo obnizona maja odpornosc na zderzenia. strefa zgniotu juz po prostu kiedys byla wykorzystana. nie mowie tu o polamanym zderzaku ;)

nie pisze tego by cie starszyc, tylko dac do myslenia. my , polacy , kupujemy takie auta na zachodzie, bo to wiadomo taniej . tam sie takie wraki kasuje . tylko nie myslimy, ze czasem my mozemy spotkac kogos, kto by chcial pojechac twoim pasem, tylko z naprzeciwka :| jestesmy mistrzami za kolkiem, jezdzimy szybko po kiepskich drogach , samochodami ktore nie sa niezniszczalne, a my niesmiertelni...

sora za moralizatorstwo. juz koncze , bo nie chce nikogo przekonywac, nawracac na jedyne sluszne poglady. pozostawiam do przemsylen.

a silnik i zawiecha .... opisalem to juz gdzie, super... tylko tor gdzies trzeba zalatwic heheh ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Armandoo 




Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 00:54   

Witam,

Zgadzam się z Tobą ,że samochody , które miały zgniecione słupki czy dach mają naruszoną konstrukcję i strefa zgniotu jest już w pewien sposób zmieniona. Oczywiście ,że tak jest ale mówimy tu o autach , które miały kolizję podczas , której zostało to uszkodzone np. dachownie czy mocne uderzenie w którąś ze stron.
Nie możesz jednak tego porównywać do sytuacji np. z moim autem ponieważ on nie uległ kolizji przy , której zostało to uszkodzone tylko miał lekko wgięty dach na rogu od uderzenia jakiegoś wandala :cry: Kompletnie nie zgodzę się ,że naruszyło to strefę zgniotu przez co ma osłabioną teraz konstrukcję. Na pewno też przez to w żadnym kraju na świecie nie zostałby uznany jako wrak , który nie powinien jeździć po drogach.
:mrgreen:

Uważam , że w przypadku tego auta Twoje uwagi są bardzo generalizujące.

Aczkolwiek zgadzam się z Toba w 100% ,że auta po kolizjach drogowych ( kolizjach a nie dewastacji przez wandali ) , w których zostały uszkodzone elementy typu słupki czy np. dach powinny nie być dopuszczane do ruchu. :ok:


pozdrawiam serdecznie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Nowy właściciel Rovera 416 Tourer '96r.
Gość Powitania 9 Czw Kwi 10, 2008 23:44
AndrewS
Brak nowych postów wita nowy właściciel forumowego 214Si ;)
3D 1.4 16V 1993r
zorq Powitania 7 Nie Mar 15, 2009 20:49
namiko
Brak nowych postów Wita właściciel R620SDi
drag_op Powitania 3 Pon Mar 02, 2009 19:31
Brt
Brak nowych postów N0WY WŁAŚCICIEL R75 WITA WSZYSKICH WIKINGÓW NA FORUM !!!
max3531 Powitania 13 Pon Gru 10, 2012 10:16
Koko_24
Brak nowych postów Nowy
mrso Powitania 3 Nie Cze 24, 2007 22:21
emes



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink