Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Hej,
miałem jakiś czas temu usterkę - auto gaśnie, lampka check engine, nie chce zapalić, błąd z diagnostyki nr 64 - Nastawiacz dozujący paliwo - Przerwa w obwodzie, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM. Grzebiąc przy silniku i szukając powodu usterki odkręciliśmy rurę od IC. Okazało się, że jest w niej trochę oleju. Gdzie może być problem i jakie mogą być negatywne skutki tego na teraz i na przyszłość (samochód mam od miesiąca, więc nie wiem jak długo ta usterka jest)?
Przy okazji zauważyłem, że przy wyższych obrotach czasem wydobywa się czarny dym z rury wydechowej. Podobno jest to zła mieszanka paliwa z powietrzem. Ale proszę o inne pomysły i rozwiązania jak się tego pozbyć
Zazwyczaj jeżdżę na obrotach 1500 - 2400 więc nie korzystam z turbiny... Pali mi około 8 l/100 km w cyklu bardzo miejskim
Odkryłem FAQ Techniczny i się z nim zapoznaję Są tam odpowiedzi na niektóre moje wątpliwości, więc w miarę dokonywania napraw/wymian/przeglądów będę informował o efektach
pozdrawiam,
m.
ps: koniec końców samochód zaczął zapalać i nie gaśnie już, więc nie wiem w czym był tak na prawdę problem
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Paź 02, 2011 09:12, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 25, 2008 01:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czarny dym przy ostrym przyspieszaniu to norma (no chyba, że świata za tobą nie widać)
Chester napisał/a:
xamen napisał/a:
Zazwyczaj jeżdżę na obrotach 1500 - 2400 więc nie korzystam z turbiny...
uwierz mi że korzystasz z turbiny nawet o tym nie wiedzac...
Dokładnie kilka razy opisywałem sposób działania turbo i to, że przede wszystkim obciażenie silnika powoduje jej pompowanie a nie same obroty Nawet jeżdząc "na emeryta" turbo pompuje
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Sty 27, 2008 00:17
Ja tylko dodam, że na 99% Twoja usterka spowodowana była niedomaganiem wiązki przewodów silnika, którą zapewne poruszałeś i wszystko wróciło do normy. Poszukaj na forum tematów o wiązce silnika w serii L i koniecznie zastosuj się do zaleceń tam podawanych (m.in. przeze mnie więc możesz szukać po moich postach w moim profilu), bo za jakiś czas usterka zapewne da o sobie znowu znać.
Turbina tworzy mgiełkę olejową więc trochę tego oleju zostaje w wężach. O ile nie ma tego zbyt dużo to wszystko jest ok.
Ja tylko dodam, że na 99% Twoja usterka spowodowana była niedomaganiem wiązki przewodów silnika, którą zapewne poruszałeś i wszystko wróciło do normy. Poszukaj na forum tematów o wiązce silnika w serii L i koniecznie zastosuj się do zaleceń tam podawanych (m.in. przeze mnie więc możesz szukać po moich postach w moim profilu), bo za jakiś czas usterka zapewne da o sobie znowu znać.
Turbina tworzy mgiełkę olejową więc trochę tego oleju zostaje w wężach. O ile nie ma tego zbyt dużo to wszystko jest ok.
Jak przeczytałem te słowa, to wydawały mi się dobrze znane. W wielu wątkach już takie informacje były pisane Tobie też pewnie już się nudzi powtarzać to samo Tak - poruszaliśmy wiązką. W przyszły weekend będę chciał posprawdzać w aucie kilka rzeczy zgodnie z sugestiami forumowiczów:
- świece (bo mi słabo odpala)
- wiązki (nie mogę sobie pozwolić na kolejną awarię)
- filtry (jeszcze tego nie robiłem)
- skrzynia biegów - naprawa usterki zgodnie z artykułem na stronie klubowej
Powiem Wam, że na samochodach nic się nie znam Ale z pomocą znajomego co wie znacznie więcej i informacji na forum myślę, że zaoszczędzę sporo kasy I powiem Wam, że czytanie forum jest motywujące gdyż na większość problemów są proste rozwiązania
kilka razy opisywałem sposób działania turbo i to, że przede wszystkim obciażenie silnika powoduje jej pompowanie a nie same obroty Nawet jeżdząc "na emeryta" turbo pompuje
właśnie nie mogę znaleźć tego tematu. czy możecie mi pomóc? zależy mi na dowiedzeniu się więcej o turbo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum