Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Słabe działanie hamulców
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Słabe działanie hamulców

po lewej stronie
Autor Wiadomość
bez 



Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Kęty



  Wysłany: Pon Paź 15, 2007 07:51   [R600] Słabe działanie hamulców
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Witam Wszystkich. Prosze o pomoc w naprawieniu ukladu hamulcowego. Problem polega mniejszej skutecznosci hamowania kola przedniego(2,6kN) i tylnego (0,85 kN) od strony kierowcy. Roznica jest 13 do 15% i objawia sie to wczesniejszym niz potrzeba uruchamianiem sie ukladu abs. Zwlaszcza jesli chodzi o kolo prawe przod, jak tylko jest troche mokro lub pisek to zaraz na tym kole uruchamia sie abs (to kolo hamuje najmocniej 3.0kN). Wymienilem wszystkie klocki i sprawdzilem zaciski oraz przeczyscilem tloczki (rozebralem i wyczyscilem) napelnilem caly uklad nowym plynem hamulcowym i odpowietrzylem. I sytuacja sie niezmienila. Sam uklad abs nie zglasza bledow i dziala poprawnie. Gdzie jest przyczyna takiego dzialania hamulcow?

AndrewS: dodałem nawiasy kwadratowe
AndrewS: edycja tytułu
_________________
Jaśko broda
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 23, 2011 12:41, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 15, 2007 07:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 15, 2007 08:19   

stosuj sie do zasad panujacych w tym kaciku, a konkretenie to popraw temat

a co do hamulcow to tyl zawsze lzej hamuje niz przod, chyba ze z ukladem ABS jest inaczej,
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
bez 



Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Kęty



Wysłany: Pon Paź 15, 2007 09:00   

nie chodzi o roznice miedyz sila hamowania kol przednich a tylnych tylko lewa a prwa strona
_________________
Jaśko broda
 
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pon Paź 15, 2007 09:34   

No to jeszcze coś chyba tylko z tarczą może być nie tak.... Chyba, że źle odpowietrzony...
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 15, 2007 18:40   

hmm nie mam pomyslow , jesli cylinderki na stronach chodza tak samo wszystko rozbierales
a moze wlasnie zle odpowietrzyles, zaczyna sie od najdalszego kola
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
bez 



Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Kęty



Wysłany: Pon Paź 15, 2007 21:34   

odpowietrzalem 5 albo 10 razy (na przelew i z wezykiem, wedlug manuala rovera) i zawsze tak samo, tarcze od nowosci nie zmieniane (brak bicia, wytarte rowno, grubosc odpowiednia), jutro jak dostane manometry bede sprawdzal cisnienie na pompie i na zaciskach, moze wrescie bede mial punkt zaczepienia, pozdrawiam
_________________
Jaśko broda
 
 
 
bez 



Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Kęty



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 06:23   

Proszę o informację od szanownych Grupowiczów jaka powinna być różnica w sile hamowania między tyłem a przodem. Proszę o informacje z swoich samochodów.
_________________
Jaśko broda
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 25, 2008 16:00   

Hmm. Chodzi o wartości bezwzględne...?
Ja coś kojarzę, że z przodu miałem ponad 2kN, a z tyłu niecały 1kN (ale pamiętam to jak przez mgłę...)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 25, 2008 21:47   

no to moje dane wygladaja tak
Rover 214 Si kanciak 95r

rok 2006

Os przednia lewa 1,94 kN prawa 1,92 kN roznica 1%
hamulec postojowy lewa 1,72 kN prawa 1,52 kN
Os tylna lewa 1,8 kN prawa 1,67 roznica 7%

rok 2007

Os przednia lewa 2,42 kN prawa 2,54 kN roznica 5%
hamulec postojowy lewa 1,32 kN prawa 1,44 kN
Os tylna lewa 1,62 kN prawa 1,63 roznica 1%

badanie bylo robione na tej samej stacji
sprzet MAHA
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
bez 



Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Kęty



Wysłany: Nie Sty 27, 2008 18:54   

Witam Wszystkich grupowiczów. Stosunek siły hamowania w moim roverku 618 to około 3:1 przód:tył a dokładnie:
przód 2,53kN 15% 2,98kN
tył 1,17kN 5% 1,23kN
Mam wrażenie, że hamulce tylnie powinny być mocniejsze. Proszę o opinie.
Dodatkowo co sądzicie o sportowych tarczach EBC TurboGroove i klockach EBC GreenStuff, RedStuff
_________________
Jaśko broda
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Sty 27, 2008 19:09   

Porównanie skuteczności działania hamulcy osi przedniej a tylnej mija się z celem ważne jest skuteczność na osi przedniej prawa a lewa strona i tak samo to sie tyczy osi tylnej , jeżeli masz co do tego wątpliwości sprawdź na rolkach skuteczność działanie to nie jest problem 15% w różnicy jest dopuszczalne a tym bardziej nie powinno mieć to wpływu na działanie układu ABS , są rózne inne czynniki wpływające na złe działanie tego układu.
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
bez 



Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Kęty



Wysłany: Czw Maj 29, 2008 20:01   

Witam. Wymieniłem: tarcze, klocki, zaciski, przewody gumowe i wszystko jest ok. Różnica w hamowaniu około 15%, ktora wystepowala w moim samochodzie powodowała w polączeniu z ABS niesprawnośc hamulców w stopniu zagrażającym bezpiecznej jaździe. Według przepisów hamulce są niesprawne gdy różnica w sile hamowania jest większa niż 30%, dla mnie tak duża dopuszczalna różnica jest abstrakcją!!! Aktualnie po wymianie podzespołów rożnica to 1% 2,98 i 2,95kN a samochód zachowuje sie podczas hamowania wysmienicie. Temat zamkniety
_________________
Jaśko broda
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600 SDi] oporne działanie skrzyni biegów.
kolek Rover serii 600, Honda Accord 9 Wto Lis 13, 2012 18:27
kolek
Brak nowych postów [R600] Antena elektryczna - odwrotne działanie
kruszan Rover serii 600, Honda Accord 0 Pią Kwi 17, 2015 15:59
kruszan
Brak nowych postów [R600] odpowietrzenie hamulców
kruszan Rover serii 600, Honda Accord 6 Pon Maj 09, 2011 22:01
kruszan
Brak nowych postów [R600] Wymiana hamulców
Gegan Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Lip 05, 2011 23:47
Darulek
Brak nowych postów [620ti] Pompa paliwa... - powinno być słychać działanie ??
Marshall7 Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Lut 01, 2012 20:59
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink