Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią Sty 18, 2008 23:18
sTERYD napisał/a:
w RAVE dla silników T i K jest jeden schemat
Z tego co wiem to 2,0 ma czujnik spalania stukowego którego nie spotkałem w żadnym K (a widziałem wszystkie z wyjątkiem 1,1 )
Tak BTW na moim rodzimym forum FSO właśnie toczy się spór o ten czujnik i z tego co piszesz kolego sTERYD jest on tam ale go "nie ma" więc każdy ma po części rację bo koleś który twierdzi że jest opiera się na jakiejś instrukcji serwisowej.
A macie moze gdzieś jakiś skan tego schematu??
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 18, 2008 23:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Sty 19, 2008 12:02
Nie wiem czy dokładnie o to chodzi ale:
i nr 2
*Fragmenty instalacji elektrycznej R600 z silnikiem 20T4.
Wracając do mojej poprzedniej wypowiedzi - myślałem że w silnikach serii K jest płyta adaptacyjna ale po obejrzeniu zdjęć silników na allegro rzeczywiście brak tam tego elementu - skrzynia przykręcana do korpusu silnika - tylko jak to jest z sprzęgłem i kołem zamachowym bo wygląda jak by jego część była odkryta i patrząc od strony silnika to powinno być widoczne koło zamachowe i jeszcze jedno jak silnik 1.8 jest sprzęgnięty z PG1? Skoro ta skrzynia jest łączona z tym silnikiem to albo ma on inny korpus (choć z tego co tu wyczytałem to wszystkie silniki serii K z zewnątrz wyglądają podobnie) albo PG1 fizycznie pasuje do pozostałych siników serii K?
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pon Sty 21, 2008 19:01
piter34 napisał/a:
Bocian_s napisał/a:
o schemat elektryczny silnika 20T4.
W silniku nie ma żadnych przewodów elektrycznych...
Za to na silniku całe mnóstwo.
Doszedłem że jakby udało się przykręcić koło zamachowe z T do wału w Kto wtedy dałbym pierścień redukcyjny aby zamach opierał się na nim jak na wale a czujnik PWK oddaliłbym na konieczną odległość.
Tylko że wymiary otworów do przykręcenia trochę mi nie pasują. nie wiem na ile dokładnie ktoś to pomierzył i ile dokładnie jest w K...
A tak przy okazji schematów to jak wygląda czujnik drogi, spalania stukowego i czujnik temperatury paliwa w serii T bo w K nie ma takich wynalazków (bynajmniej w w poldoroverze).
Doszedłem że jakby udało się przykręcić koło zamachowe z T do wału w Kto wtedy dałbym pierścień redukcyjny aby zamach opierał się na nim jak na wale a czujnik PWK oddaliłbym na konieczną odległość.
Tylko że wymiary otworów do przykręcenia trochę mi nie pasują. nie wiem na ile dokładnie ktoś to pomierzył i ile dokładnie jest w K...
Troszke lipnie widze stosowanie tulei do obsadzenia kola na wale ale gdyby sruby je wycentrowaly to jeszcze by uszlo w tloku
Co do otworow do przykrecenia to na pierwszy rzut oka wydaje sie ze jest identycznie. Przynajmniej jesli chodzi o schemat rozmieszczenia.
A tak BTW to po co chcesz stosowac elektronike od T skoro przy takich kombinacjach latwiej Ci bedzie zastosowac oryginal z 1.8
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Wto Sty 22, 2008 07:37
Senn napisał/a:
A tak BTW to po co chcesz stosowac elektronike od T skoro przy takich kombinacjach latwiej Ci bedzie zastosowac oryginal z 1.8
Bo elektronika od T podejdzie nawet teraz na kole od poldrovera to po pierwsze.
Po drugie wejdź na allegro i looknij po ile są kompy do T a po ile do 18K (komplety z immo).
Po trzecie koło zamachowe do 18K to koszty rzedu 300z w górę a za T koleś pisa 100zl z dociskiem więc...
Senn napisał/a:
Troszke lipnie widze stosowanie tulei do obsadzenia kola na wale ale gdyby sruby je wycentrowaly to jeszcze by uszlo w tloku
No co?? Przecież to jest jak dorabianie pierścienia centrującego na piastę koła dla felgi z większym otworem. Dotacza się pierścień z minimalnie mniejszą średnicą niż wal w K i wklada na gorąco... i mamy jak w T. Tylko rozstaw śrub mnie trochę martwi, Czy aby napewno jest taki sam w T i K. Musi mi to ktoś jeszcze raz zmierzyć...
Bo elektronika od T podejdzie nawet teraz na kole od poldrovera to po pierwsze.
Po drugie wejdź na allegro i looknij po ile są kompy do T a po ile do 18K (komplety z immo).
Po trzecie koło zamachowe do 18K to koszty rzedu 300z w górę a za T koleś pisa 100zl z dociskiem więc...
Skoro ma kolo zostac od poldorovera to elektronika od T niepotrzebna. Cena kompow i kolka zamachu to rzecz wzgledna i przy odrobinie fukasa jakiego niewatpliwie masz (jesli chodzi o zakupy) mozna trafic okazje.
Senn napisał/a:
No co?? Przecież to jest jak dorabianie pierścienia centrującego na piastę koła dla felgi z większym otworem. Dotacza się pierścień z minimalnie mniejszą średnicą niż wal w K i wklada na gorąco... i mamy jak w T. Tylko rozstaw śrub mnie trochę martwi, Czy aby napewno jest taki sam w T i K. Musi mi to ktoś jeszcze raz zmierzyć...
Tak tylko ze tutaj wystepuja obroty 7000rpm i bardzo duze znaczenie ma idealne osadzenie zamachu.
Mnie martwi inna rzecz. Srdnica kola zamachowego. Jakies strasznie ogromne. Oprocz kombinacji z czujnikiem PWK bedzie problem z obsadzeniem rozrusznika.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Wto Sty 22, 2008 09:13
Senn napisał/a:
Oprocz kombinacji z czujnikiem PWK bedzie problem z obsadzeniem rozrusznika
Ja myślę od razu kompleksowo czyli o zrobieniu dzwona do skrzyni forda pod sprzęgło 215 oraz osadzeniu rozrusznika w taki sposób aby można bylo manewrować kolami zamachowymi przestawiajac rozrusznik wg potrzeb.
Senn napisał/a:
przy odrobinie fukasa jakiego niewatpliwie masz (jesli chodzi o zakupy) mozna trafic okazje
oby oby.
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
No zrobilem mala rozkminke schematu i wyglada na to ze jest 99% kompatybilne z poldoroverem. pol-grupowe kluczowanie wtryskiwaczami nie stanowi problemu. Kilka zbednych pinow. Trzebaby puscic jeszcze przewod od sterownika Immo. W zasadzie to wszystko.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią Sty 25, 2008 21:44
Dzisiaj odbyłem wycieczkę do Igań do pewnej znanej firmy i przeprowadziłem oględziny kół na żywo (może nie tyle kół co wałów).
i wniosek jest jeden: Ni huhu do siebie nie pasują ...
Więc raczej nie będzie tarczy 215 w moim autku. Jest jeszcze co prawda dwie opcje bazujące na kole zamachowym 1,8(koszt od 100zł w górę) ale obie już są dość kosztowne:
- uzbroić silnik w elektronikę z 1,4 roverowskiego wyposażonego w rozdzielacz WN na kopułce wraz z immo
- uzbroić silnik w elektronikę z 1,8 wraz z immo również w wersji kopułkowej.
No ale to już się robią pokaźne sumki ...
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum