Wysłany: Nie Sty 27, 2008 00:00 [R220 2.0t 93r]ustawienie kół rozrządu po zerwaniu paska
witam, wszystkich. mam problem. w silniku rovera 220 turbo coupe zerwał się pasek rozrządu (właściciel zapomniał, że się coś takiego wymienia). głowica sprawdzona, jest ok. pozostaje mi założyć nowy pasek, wiem że koła od wałków rozrządu mam zgrać jak w 1.4 16v ale nie wiem co z ustawieniem wału.
jaka powinna być jego pozycja?
Ostatnio zmieniony przez bbartekk Nie Sty 27, 2008 21:17, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 27, 2008 00:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wał powinien być tak ustawiony, żeby wszystkie tłoki były równo w połowie.
Czy to że głowica była sprawdzona to chodzi o to, że zawory są szczelne?
Jeśli tak to idź zagrać w totka
jeśli nie to sprawdźjeszcze czy wał się lekko kręci
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
no właśnie prowadnice są ok zawory proste i głowica szczelna. są tylko niewielkie ślady od zaworów na 2 tłokach. generalnie wszystko ok więc powinien zagadać.
czyli górne koła w położeniu exhaust w strone kolektora ssącego, a tłoki w środkowym położeniu?
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Sty 27, 2008 21:18
A dałeś głowicę do sprawdzenia? Jeżeli masz ślady odcisnięcia zaworów na tłokach to raczej jest pewne że są krzywe/nieszczelne a w tym przypadku motor nie zagada.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
spoko głowica była ściągnięta i rozmontowana na czynniki pierwsze. jest na 100% gotowa do pracy, przy okazji zmieniłem uszczelniacze zaworowe i simeringi.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Sty 27, 2008 21:45
I zamontowałeś nowe uszczelki w głowicy? jak tak to zazdroszczę ci sklepów z dobrym zaopatrzeniem
U mnie w mieście szukałem uszczelek do głowicy (pokrywa zaworów itp) i lipa na zamówienie i to tylko dla części chyba wydechowej - a jak wymieniać to już wszystkie a nie tylko połowę. Niestety uszczelnienie głowicy to newralgiczny punkt w którym silnik (20T4) lubi zapaskudzić sie olejem i jak chce się mieć ładny czysty to niezbędna jest wymiana owych uszczelek...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum