Wysłany: Pon Paź 15, 2007 07:51 [R600] Słabe działanie hamulców
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
Witam Wszystkich. Prosze o pomoc w naprawieniu ukladu hamulcowego. Problem polega mniejszej skutecznosci hamowania kola przedniego(2,6kN) i tylnego (0,85 kN) od strony kierowcy. Roznica jest 13 do 15% i objawia sie to wczesniejszym niz potrzeba uruchamianiem sie ukladu abs. Zwlaszcza jesli chodzi o kolo prawe przod, jak tylko jest troche mokro lub pisek to zaraz na tym kole uruchamia sie abs (to kolo hamuje najmocniej 3.0kN). Wymienilem wszystkie klocki i sprawdzilem zaciski oraz przeczyscilem tloczki (rozebralem i wyczyscilem) napelnilem caly uklad nowym plynem hamulcowym i odpowietrzylem. I sytuacja sie niezmienila. Sam uklad abs nie zglasza bledow i dziala poprawnie. Gdzie jest przyczyna takiego dzialania hamulcow?
AndrewS: dodałem nawiasy kwadratowe AndrewS: edycja tytułu
_________________ Jaśko broda
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 23, 2011 12:41, w całości zmieniany 5 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 15, 2007 07:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hmm nie mam pomyslow , jesli cylinderki na stronach chodza tak samo wszystko rozbierales
a moze wlasnie zle odpowietrzyles, zaczyna sie od najdalszego kola
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
odpowietrzalem 5 albo 10 razy (na przelew i z wezykiem, wedlug manuala rovera) i zawsze tak samo, tarcze od nowosci nie zmieniane (brak bicia, wytarte rowno, grubosc odpowiednia), jutro jak dostane manometry bede sprawdzal cisnienie na pompie i na zaciskach, moze wrescie bede mial punkt zaczepienia, pozdrawiam
Proszę o informację od szanownych Grupowiczów jaka powinna być różnica w sile hamowania między tyłem a przodem. Proszę o informacje z swoich samochodów.
Witam Wszystkich grupowiczów. Stosunek siły hamowania w moim roverku 618 to około 3:1 przód:tył a dokładnie:
przód 2,53kN 15% 2,98kN
tył 1,17kN 5% 1,23kN
Mam wrażenie, że hamulce tylnie powinny być mocniejsze. Proszę o opinie.
Dodatkowo co sądzicie o sportowych tarczach EBC TurboGroove i klockach EBC GreenStuff, RedStuff
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Sty 27, 2008 19:09
Porównanie skuteczności działania hamulcy osi przedniej a tylnej mija się z celem ważne jest skuteczność na osi przedniej prawa a lewa strona i tak samo to sie tyczy osi tylnej , jeżeli masz co do tego wątpliwości sprawdź na rolkach skuteczność działanie to nie jest problem 15% w różnicy jest dopuszczalne a tym bardziej nie powinno mieć to wpływu na działanie układu ABS , są rózne inne czynniki wpływające na złe działanie tego układu.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Witam. Wymieniłem: tarcze, klocki, zaciski, przewody gumowe i wszystko jest ok. Różnica w hamowaniu około 15%, ktora wystepowala w moim samochodzie powodowała w polączeniu z ABS niesprawnośc hamulców w stopniu zagrażającym bezpiecznej jaździe. Według przepisów hamulce są niesprawne gdy różnica w sile hamowania jest większa niż 30%, dla mnie tak duża dopuszczalna różnica jest abstrakcją!!! Aktualnie po wymianie podzespołów rożnica to 1% 2,98 i 2,95kN a samochód zachowuje sie podczas hamowania wysmienicie. Temat zamkniety
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum