Forum Klubu ROVERki.pl :: [R618] Dziwne stuki z lewej strony
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R618] Dziwne stuki z lewej strony
Autor Wiadomość
dnatal 



Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



  Wysłany: Pią Sty 25, 2008 17:50   [R618] Dziwne stuki z lewej strony
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1995

W moim nowonabytym autku odkrywam coraz to nowe usterki. Antenkę naprawiłem, żaróweczkę kontrolki rezerwy wymieniłem.Teraz słysze stuki z prawej strony (z przodu). Przeczytałem wszystkie posty na forum na ten temat i zacząłem sprawdzać. Poprzecznych i wzdłużnych luzów nie ma na kole. Na biegu obracając kołem jest luz w przegubie wewnętrznym. Poprzedni właściciel twierdzi, że miesiąc temu były wymienione wszystkie przeguby. Faktycznie gumy i opaski wyglądają na nowe. I pukanie jest niecharakterystyczne dla przegubów. Przy maksymalnym skręcie i przy ruszaniu nic nie puka. Zaczyna pukać w czasie jazdy na wprost. Niezależnie czy silnik ciągnie , czy jest na luzie czy zaczyna hamować. Wraz ze zwiększeniem prędkości wzrasta częstotliwośc stuków. Ma się wrażenie jakby jechało sie po podkładach kolejowych.Kiedy odbierałem samochód tydzień temu było cichutko. Fakt ,że trochę mu dałem popalić pierwszego dnia w ramach testu. Ale było ok. Teraz z dnia na dzień hałas się nasila.
Jeszcze nie sprawdzłem łożyska. Poprostu zapomniałem o tym. Acha . Jeszcze na wyłączonym silniku kiedy ruszam kierownicą słychać lekkie pokanie na maglownicy. Jutro mam wolne to troche mogę pobawić się w garażu. Może coś jeszcze mi podpowiecie. Wiem ,ze jest jeszcz szarpak w serwisie , ale ja lubię pogrzebać przy swoim samochodzie i mam pewność ,że jak sam zrobię to jest to solidna robota . :grin:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 12:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 25, 2008 17:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 18:11   

witaj,

Jeżeli nie ma luzów na sworzniach, łącznikach stabilizatora, a przeguby wyglądają na nowe to proponowałbym sprawdzić czy koła są odpowiednio dokręcone ( czy sie nie poluzowały nakrętki ) oraz stan łożysk...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 18:25   

Podnieś sobie lewą stronę(przód), posadź kogoś za kierownicą i niech wrzuci jedynkę lub dwójkę i puszcza powoli sprzęgło. Ale dla ubezpieczenia druga noga nad hamulcem.
A sam słuchaj w którym miejscu ci stuka.... Jeśli masz kanał to jeszcze większe pole do popisu.... A swoją drogą to obstawiałbym chyba łożysko...
 
 
dnatal 



Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 20:19   

Czy można samodzielnie wymienić łożysko ? Czy niezbędna jest prasa?
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 20:29   

Z tego co wiem łożysko samo w sobie jest niewymienne... Tylko razem z piastą, a do tego prasa nie potrzebna....
 
 
dnatal 



Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 20:40   

a czy piasta nie jest wtłoczona w zwrotnicę?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10925
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sty 26, 2008 11:42   

z przodu się wymienia same łożyska i da radę bez prasy :cool:
Rave Twoim przyjacielem jest :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dnatal 



Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Sty 26, 2008 11:58   

Łożyska są ok. Przeguby podobnie. Nadal nie mogę zlokalizować miejsca stuków. Nie znalazłem rzadnych luzów czy odkręconych śryb(nakrętek). Zauważyłem ,że najbardziej stuka przy prędkościach 50-80km/h.
Jeszcze muszę sprawdzić opony. Mam założone zimówki, nienajnowsze choć zewnątrz wyglądają porządnie.
Jedyna pociecha to to ,że nie muszę wydać kasy na łożyska .
 
 
dnatal 



Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sty 28, 2008 13:03   

Wróciłem właśnie z szarpaków. Zawieszenie ok. Przeguby OK. Żadnych luzów. Stukanie coraz intensywniejsze. Podniesiony do góry i z odpalonym napędem również stuka. W warsztacie też nie bardzo wiedzą o co chodzi. Stukanie pochodzi prawdopodobnie z półosi od strony kierowcy. Po dłuższych medytacjach mechanicy wpadli na pomysł ,że to może łożysko podporowe wałka półosi pomiędzy przegubem wewnętrznym a skrzynią biegów.
Czy ktoś z forumowiczów wymieniał to ustrojstwo. Jakie to łożysko i czy pasuje od hondy.
U Tomateam.pl nie znalazłem takiego.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 28, 2008 13:21   

dnatal napisał/a:
U Tomateam.pl nie znalazłem takiego.

Zadzwoń, zapytaj, to się znajdzie. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dnatal 



Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sty 28, 2008 17:30   

Dzwoniłem. Niestety Pan Tomasz nie nie ma tej części. W Częstochowie w serwisie Rovera też nie mają. Podobno Rover sprzedaje podporę w komplecie z wałkiem za niezłą kasę.
Być może jest to typowe łożysko toczne ,które można wymienić w podporze ale trzeba znać numer tego łożyska. Chciałbym je kupić przed rozebraniem auta. Może ktoś się orientuje co to za łożysko , lub gdzie to można sprawdzić.
 
 
dnatal 



Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Sty 29, 2008 09:53   

Jaki gwint jest na półosi lewej ( w kole) prawy czy lewy. Wiem ,że jest m24x1,5 ale nie wiem czy na obu kołach jest prawy czy na każdym inny.Chodzi mi o oś dłuższą od strony kierowcy.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10925
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 29, 2008 10:09   

prawy na obu półosiach :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dnatal 



Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Sty 29, 2008 10:19   

dzięki. Ide sie męczyć dalej

Dodano: 29.01.2008; 11:37

Nie odkręciłem nakrętki. Trzyma jak cho......ra. Jadę kupić pożądny klucz nasadowy 36.
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Sty 29, 2008 17:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10925
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 29, 2008 17:18   

te nakrętki z definicji ostro siedzą :(
oprócz porządnego klucza przydaje się też wzmacniacz momentu, tzw. dwumetrowa rurka ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dnatal 



Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Sty 29, 2008 20:39   

To prawda z tą rurką. Pożyczyłem od znajomego z warsztatu samochodowego porządny klucz + dwie rurki na pokrętkę i nakrętka puściła. Jutro z rana podchodzę do sworznia dolnego zwrotnicy. Mam nadzieję ,że to wystarczy aby wyciągnąć półoś z piasty.
 
 
dnatal 



Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 10:44   

Wymontowałem łożysko wspornika wałka półosi. Dla zainteresowanych podaję oznaczenie
NTN SCO7A42LSA. Oznaczenie NTN - łożysko wysokotemperaturowe. Produkowane w Japoni nie ma zamiennika. Wymiary śr. zew. 55 śr.wew.33 szer.15. Cena brutto (hurtownia w Częstochowie) 117zł.

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 16:29 ]
Wymieniłem podejrzane łożysko i niestety stuki słychać nadal.Nie wiem co o tym myśleć. Może jednak to przegub wewnętrzny. Mechanicy po oględzinach mówili ,że na pewno to nie przegub. Ale teraz to już nic innego nie zostało.

[ Dodano: Pią Lut 08, 2008 07:17 ]
Przegub wewnętrzny też wymieniony. Tłuczenie nie ustało. nie mam już pomysłów.

[ Dodano: Sob Lut 09, 2008 09:38 ]
Czy takie stuki mogą pochodzić ze skrzyni biegów? Skrzynia pracuje prawidłowo, nie słychać wycia, nie czuć drgań na drążku zmiany biegów.. Poziom oleju w skrzyni prawidłowy. Stuki pochodzą na pewno od lewej strony napędu. Kiedy samochód ma podniesioną lewą stronę i przy uruchomionym silniku zacznie się wrzucać biegi to słychać taki stuki jakby się jechało po podkładach kolejowych.Stuki słychać dopiero przy większych obrotach koła. Przy takiej samej próbie z podniesionym prawym kołem jest cisza.Kiedy jedzie się drogą stuki rozpoczynaja się powyżej 50km/h.Nie ma znaczenia czy silnik ciągnie czy wciśnięte jest sprzęgło. Oba przeguby lewej półosi są nowe . Nowe jest również łożysko podporowe wałaka i tarcza hamulcowa.

[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 18:12 ]
Byłem w serwisie Rovera. Totalna porażka . Po oględzinach "organoleptycznych" stwierdzili ,że to zewnętrzny przegub. Mimo to,że wiedziałem ,iż jest nowy wierząc "fachowcom" wymieniłem także ten przegub. Dalej to samo. Opinie o tym serwisie napisałem w stosownym dziale roverki.pl . Dzisiaj podparłem ponownie auto i sam obsłuchiwałem stuków. Zdjąłem koło. W piaście nic nie słychać. Dźwiek pochodzi z okolic już wymienionego łożyska lub przegubu wewnętrznego. Być może stuki pochodzą z dyferencjału.Jutro wymontuje półośkę z przegubami i odpalę auto z samym wałkiem wewnetrznym.Jeśli będą nadal stuki to na 100% pochodzą ze skrzyni.
Czy ktoś już się spotkał z podobna sytuacją. Będę wdzięczny za każdą radę. !! !!

[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 18:44 ]
Może ktoś na forum specjalizuje się w skrzyniach biegów . Czy omawiane przez mnie stuki mogą pochodzić z dyferencjału.

[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 18:57 ]
:?:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 18, 2008 23:41   

Pomoże ktoś koledze? :neutral:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dnatal 



Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Lut 20, 2008 17:42   

Widzę ,że praoblem mój jest niespotykany. Dzisiaj byłem w następnej stacji diagnostycznej. I tutaj podejście i wiedza mechaników jest na odpowiednim poziomie. Samochód poszedł jeszcze raz na szarpaki i na rolki. Jak zawsze wszystko w porządku. Przy kręcącym sie kole lewym słychac wyraźne stuki. Teoretycznie słychać je od strony skrzyni biegów. Ale panowie z warszrtatu podpięli koło do elektrycznej rozpędzarki i po uzyskaniu prędkości przy której słychać stuki zaczęli badać drgania na poszczególnych elemenrtach napędu.Nie m dragań na obudowie dyferencjału,ani na przegubacz czy wałkach. Również łożysko podporowe nie wpada w drgania. Ale za to brdzo silne drgania czuć na zacisku hamulca i na wahaczu. Czyli w pobliżu koła.Po dokładniejszych oględzinach znaleźli panowie luz na tym kole. Luz zawsze wszyscy sprawdzali na podniesionym samochodzie i wtedy luzów nie było. Teraz sprawdzono jeszcze luz przy samochodzie postawionym na kołach. Przy silnym naciskaniu na górna część opony jest wyczuwalny luz na piaście. Mimo braku charakterystycznych obiawów awarii łożyska piasty wszystko wskazuje właśnie na popsute łożysko. Jutro rano mechnicy będą rozbierać po kolei elementy napędu ,aż do odnalezienia przyczyny stuków.
Jeśli to łożysko to będę musiał kupić nowe. Na allegro znalazłem tańsze łożysko niż wszędzie . Proszę o ewentualną ocenę:
http://allegro.pl/item314..._623_przod.html
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 20, 2008 19:39   

dnatal napisał/a:
Dzisiaj byłem w następnej stacji diagnostycznej. I tutaj podejście i wiedza mechaników jest na odpowiednim poziomie

Podaj może namiary na tych rzetelnych mechaników.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Stuki z lewej strony, szarpanie kierownicy, półoś?
zuber84cool Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Maj 22, 2016 11:37
slax
Brak nowych postów [R620] Dziwne stuki z prawej strony
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 12 Wto Kwi 06, 2010 22:38
thef
Brak nowych postów [R600]Stukanie gdzieś z lewej strony
piwosz121 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Cze 18, 2012 10:51
Chudeck
Brak nowych postów [rover 620sdi] pukanie z lewej strony
adam9149 Rover serii 600, Honda Accord 0 Czw Maj 25, 2017 17:24
adam9149
Brak nowych postów [R618] Stuki w zawieszeniu
Alpine Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Mar 07, 2008 11:07
_Mucha_



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink