Wysłany: Pon Sty 28, 2008 18:07 [Freelander] Problem ze sprzęgłem
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam !
Mam problem z moim Freelanderem (TD4 2001/2002) a konkretnie ze sprzęgłem biegi coraz ciężej wchodzą a pedał sprzęgła jest twardy dopiero od połowy (bez względu czy silnik jest uruchomiony czy nie) a sprzęgło bierze na samym dole. Nie wiem czy jest to wina zużytej tarczy czy pompy sprzęgła lub wysprzęglika. Objaw jakby układ był zapowietrzony tylko pompowanie jak w przypadku hamulca nic nie daje.
Pozdrawiam serdecznie i liczę na pomoc za którą z góry dziękuje.
Przemek.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 22:19, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 18:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 18:21
A próbowałeś odpowietrzyć układ?
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Tak próbowałem ale skutek był niewielki cały układ napełniłem nowym płynem powylatywały straszne gluty troszkę pomogło ale pedał podniósł się niewiele.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 18:37
W takim przypadku pozostaje zobaczyć czy nie ma wycieku z pompy sprzęgła nad pedałami i z siłownika sprzęgła/wysprzęglika , czy nie ma śladu płynu na łączeniu silnika ze skrzynią biegów od dołu pod samochodem wtedy można cos więcej powiedzieć W razie czego części są dostępne u mnie.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Już sprawdziłem nad pedałem sprzęgła tam gdzie jest (pompka sprzęgła?) nie wiem jak się to fachowo nazywa jest wilgotne i bez wątpienia jest to płyn, pod autem jeszcze nie sprawdzałem bo jest osłona i nic nie widać. A czy jest do tego reperaturka czy trzeba kupić nowe i jaki jest koszt ?
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 18:46
Reperaturki nie występują trzeba wymieniać poszczególne elementy czyli wysprzęglik/siłownik sprzęgła lub pompę sprzęgła , co do tego pierwszego to niestety ale jest dużo pracy trzeba wymontować skrzynię redukcyjną , skrzynię biegów i całe sanki/wózek co do drugiej opcji to za wiele roboty nie ma ale sama pompa jest droga.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 18:47
Generalnie powinno się wymienić komplet i wtedy jest gwarancja że będzie spokój
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 18:54
Obawiam się że tarczę sprzęgła trzeba i tak będzie wymienić ponieważ jak się jeździ jakiś czas na pół sprzęgle to niestety ale tak to sie kończy w większości przypadków z tą awarią (a przypadków jest wiele) na początek proponuje obejrzeć to co wspomniałem wcześniej a w razie wątpliwości lub potrzeby kupienia części i cen proszę dzwonić .
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
U mnie pedał sprzęgła we Freelander TD4 2002r. zaczął wpadać do podłogi. Podniesienie go do góry pomagało na jakieś 10 wciśnięć, potem 8, 6, 4, 2 aż doszło do takiego mometu, że nie mogę ruszyć. Po podniesieniu, wciskam pedał, wkładam bieg i zaraz auto próbuje ruszyć i gaśnie. A pedał błyskawicznie wpada. Zajrzałem jak to wygląda. Po ostatnim etapie wciśnięcia pompka tak jakby przepuszczała, słychać syczenie. (Wciskając jest ciśnienie a pod koniec wpada jak w masło i syczenie słychać)
Odkręciłem pod maską skrzynkę elektryczną, otworzyłem zbiorniczek z płynem i okazało się , że poziom jest OK.
Proszę o pomoc. Czy ten objaw wykazuje 100% uszkodzoną pompę sprzęgła, czy nie koniecznie, może być coś jeszcze ? Ktoś ma takie pompy w dobrej cenie ?
Jaki płyn się stosuje, jak się odpowietrza ?
mam pytanie jestem nowym użytkownikiem roverka 75 2.0 DTI i mam problem z odpowietrzeniem sprzęgła bo niewiem gdzie jest odpowietrznik i jak odpowietrzyć proszę o pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum