Witam
Mam problem z roverkiem 214 1997 benzyna 8 zaworów
Mianowicie mam nalot w zbiorniczku z płynem sygnalizujący chyba? branie oleju do płynu chłodniczego?
Co może być tego przyczyną? W warsztacie zdjeli głowice i niby nie wiedzą co to mogło sie stać wciskają mi że niby silnik powinienem zmienić bo pęknięcie może być gdzieś wewnątrz itp.
Mam przeczucie że to problem z głowicą bądź jej uszczelnieniem? Ostanie 9 miechów brat korzystał z auta dlatego nie wiem nic o ewentualnych objawach ale podobno oprócz osadu w zbiorniczku z płynem nic nie było??????
Jeśli to może mieć znaczenie to rok temu zmieniałem chłodnice bo przeżarło ją ale silnik moim zdaniem nie był przegrany i chodził OK.
Co robić i jak znaleźć przyczynę?
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ower Sro Sty 30, 2008 23:04, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 30, 2008 00:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przeczytaj zasady tego kącika i zmień temat na zgodny z nimi (użyj przycisku "Edytuj" przy pierwszym poście w tym temacie) - to pozwoli łatwiej znaleźć Twój temat osobom znającym się na Twoim modelu - niektórzy zaglądają tylko do tematów dotyczących modelu, na którym się znają.
A czy był robiony test szczelności głowicy?
Czy tego nalotu przybywa?
Czy silnik miał wcześniej awarię uszczelki?
Bbo może poprostu po poprzedniej uszczelce ktoś nie wypłukał układu i to stare syfy...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Jeszcze nie robiłem testu szczelności głowicy, silnik nie miał żadnej awarii od 6 lat nic sie nie działo, nie było nic w nim robione. Co do osadu to ciężko mi stwierdzić czy przybywało bo nie jeździłem tym autem 9 miesięcy. Ale podobno olej był dolewany więc jeżeli szedł ciągle do wody to przybywało ale na 100% to nie powniem.
Podobno jak sie głowice daje na sprawdzenie szczelności to trzeba ją całą rozebrać a potem złożenie i oszlifowanie itp (nie wiem bo jestem laikiem) kosztuje 400zł plus test szczelności 90zł. Nie wiem co robić bo jak to sobie policzę to za ustalenie czy to wina głowicy wydam około 500zł potem uszczelka pod głowice 200zł, olej tez pewnie ze 150zł pewnie jeszcze jakieś inne uszczelki dojdą i robocizna też na pewno parę stów no to mam kwotę zbliżoną do ceny kompletnego używanego silnika. Chętnie bym zrobił ten test szczelności ale nie wiem czy mi sie to opłaca jeżeli to prawda że tyle kosztuje złożenie głowicy??
Dzięki za pomoc Pozdrawiam
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Sty 30, 2008 20:08
ower napisał/a:
W warsztacie zdjeli głowice i niby nie wiedzą co to mogło sie stać wciskają mi że niby silnik powinienem zmienić bo pęknięcie może być gdzieś wewnątrz itp.
Zmień macherów skoro zdjęli głowicę i nie są wstanie prześwietlić głowica czy nie jest pęknięta
ower napisał/a:
no to mam kwotę zbliżoną do ceny kompletnego używanego silnika.
A skąd wiesz że nie kupisz podobnego z podobnym felerem.
Jak okaże się, że głowica jest walnięta to koszty zakup głowicy są znacznie mniejsze niż całego silnika.
Ja bym
1; zmienił macherów na bardziej kompetentnych.
2; sprawdził głowicę na szczelność
3; założył porządne uszczelki.
4: wymienił olej itp.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Sty 30, 2008 21:42
Zasada jest jedna w Roverze nie zawsze widać ewidentne miejsce uszkodzenia uszczelki pod głowicą ze względu na jej konstrukcję , dlatego powinno się zdemontować głowicę i obligatoryjnie dać ją do sprawdzenia pod ciśnieniem eliminując ewentualne pęknięcie , poza tym trzeba legalizować płaszczyznę a wiąże się to z doszlifowaniem zaworów i gniazd zaworowych , od Ciebie zależy jakie uszczelki zastosujesz ale to są niestety koszty nie do uniknięcia jeżeli ma to być zrobione tak jak należy aby miało ręce i nogi (jak na konia było stać to na bat również powinno)
Na pewnych rzeczach nie zaoszczędzisz bo to póżniej się mści (w rezultacie stracisz jeszcze więcej , lepiej raz a porządnie)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
ower jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji w swoim pierwszym poście) ...
... a wystarczyło przeczytać TO
i od razu Cię przestrzegam: więcej upomnień nie będzie
--------------------------------------------------
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum