Wysłany: Pią Lut 01, 2008 13:38 [MG ZT/R75] Różnice w konstr. silnika 2.5 KV6
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Czy moze ktos wie ,jakie dokladnie sa zmiany w budowie silnika pomiedzy MG ZT 2.5v6 190 KM a Rover 75 2.5v6 160 KM.Czy zmiany te dotycza np.tylko glowicy ,czy zmienione sa jeszcze inne elementy.Silniki wygladaja jednakowo.
Prosze o pomoc.
Dziekuje.
maciej: mały retusz tematu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 07, 2010 10:31, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 01, 2008 13:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wydech jest ten sam. Wszystko jest takie samo.Ale podejzewam zawory w glowicy i moze walki moga sie troche roznic.
Problem jest taki ze wymienilem silnik, w moim MG ZT 190KM a zamontowalem prawdopodobnie z Rovera 75 tez 2.5v6. Taki mi przyslali,wygladaja tak samo,ale cos jest nie tak.Mam wypadanie zaplonow o ktorych juz pisalem na forum,wszystko sprawdzone co dotyczy tego tematu i nic.3 cylinder sie spoznia z zaplonem silnik nie ma mocy jaka powinien miec.Wiec teraz zastanawiam sie czy to nie wina glowic,bo z kad te 190 KM.Moze to byc tez program w komputerze ze ma taka moc.Bylem w servisie MG/Rover ,tam tez mowili o glowicach ,o programie w komputerze.(servis angielski)
Mam stare glowice ale czy po ich zamia nie bedzie ok? tego wlasnie nie wiem.
Czy moze przeprogramowac komputer.Wybieram sie na test do servisu ale nie wiem czy mi cos pomoga bo to anglicy a po rozmowie z nimi to nie wiedza co maja z tym zrobic.
A przeciez mozna cos z tym zrobic.
Wiec teraz zastanawiam sie czy to nie wina glowic,bo z kad te 190 KM.Moze to byc tez program w komputerze ze ma taka moc.Bylem w servisie MG/Rover ,tam tez mowili o glowicach ,o programie w komputerze.(servis angielski)
Mam stare glowice ale czy po ich zamia nie bedzie ok? tego wlasnie nie wiem.
Od tego typu dylematów jest EPC!
Ja nie mam czasu po tym szperać, ale gdybym miał ten problem u siebie to by mi to spokoju nie dawało. Pobierz sobie EPC i porównuj numery części dla silnika KV6 177KM z 75-ki oraz KV6 190KM z MG
Być może komputer od wersji 190KM jednak tym zapłonem steruje inaczej, są inne czasy otwarcia zaworów (inne wałki) i z silnikiem 177KM to nie zagada...
Ryszard1205 napisał/a:
Rover 75 2.5v6 160 KM.
W 75-ce jest silnik o mocy 177KM. KV6 o mocy 160KM był montowany tylko w MG ZT 160, później zastąpiono go 1.8T 160KM (+10KM więcej w porównaniu do jednostki z R75)
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Zgadzam sie z toba. Komputer ma stala mape i sam koryguje wtrysk z informacji z wszystkich czujnikow.Pozostaja tylko glowice bo komputer mam sprawdzony dziala dobrze. Wydaje mi sie ze moze bys roznica na walkach rozrzadu,i sygnal podawany do czujnika walka rozrzadu jest nieprawidlowy, komputer nie daje rady skorygowac zaplonu.
Niespalona mieszanka z 3 cylindra strzela w rurze wydechowej.
Mam sprawdzona cala elektryke,nowe swiece ,cewki i wtryski sa ok.
Pozostaja chyba te glowice.
Wiem ze w autodacie jest podana roznica cisnienia w cylindrach pomiedzy Rowerem a MG.
Wydaje mi sie ze moze bys roznica na walkach rozrzadu,i sygnal podawany do czujnika walka rozrzadu jest nieprawidlowy, komputer nie daje rady skorygowac zaplonu.
No raczej nie, bo tam pewnie jest czujnik położenia wałka rozrządu. Ja nie wiem jakie są mapy korekt w ECU, ale jeśli są np. jakieś bezwzględne mapy korekt zapłonu, to stąd problem. Tak tylko teoretyzuję...
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
czy wymiana samych walkow rozrzadu wystarczy czy musze wymienic cale glowice?
Kolego Ryśku, zainstaluj sobie proszę EPC i porównaj numery katalogowe poszczególnych części głowicy. Będziesz miał odpowiedź, a samo EPC na 100% przyda Ci się w przyszłości.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Dzieki za pomoc ,ale naprawde u mnie ta strona nie chce sie otworzyc.
Sprawdzalem dzisiaj walki rozrzadu,pomiedzy silnikiem ktory zamontowalem a starymi walkami.Sprawa wyglada tak: na walku starym czesc numerow jest ta sama np: po prawej stronie walka,ale po lewej sa inne.I tak jest na kazdym z 4 walkow.Czyli mozna by wnioskowac ze walki nie sa takie same.
Mam teraz pytanie czy to tylko walki czy zmiana jest tez na zaworach?
Pomoc w tej sprawie ulatwilo bi mi zadanie bo wymienilbym tylko walki, a nie cale glowice.
Jaka jest wasza opinia,czy moze mi ktos doradzi.
Dziekuje z gory za pomoc.
Pewnie masz zablokowane coś w przeglądarce. Po kliknięciu musi zacząć zapisywać się plik a nie otwierać strona. Spróbuj prawym przyciskiem myszy na tym linku kliknąć albo zmień przeglądarkę
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lut 03, 2008 19:30
Wałki rozrządu są inne reszta jest ta sama
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
To dobra wiadomosc.Dzieki temu bede mial mniej pracy,bo tylko wymienie walki.Dzieki za pomoc.
[ Dodano: Pon Lut 04, 2008 18:18 ]
Wymieniam cale glowice mniej rozkrecania.
[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 19:31 ]
Wymienilem glowice ,efekt ten sam wypadaja zaplony ,3 cylinder sie nie spala mieszanki bo strzela w rurze wydechowej.Jedna sonda lambda caly czas pokazuje uboga mieszanke,pozostale dwie nowe roznie raz bogata raz uboga to akurat zrozumiale.Ale ta jedna to za katalizatorem,czasami czuc z niego bylo zapach zgnilych jaj.Ale chyba katalizator raczej nie jest uszkodzony ,i nie robilby takich numerow.Dziwi mnie ta sada zmienia sie na niej wartosc napiecia a mieszanka caly czas uboga bez zmian.
Nie wiem co jest z tym silnikiem wybieram sie do serwisu ,chyba ze ktos ma jakis pomysl.
Czy ktos moze mi podac numery walkow rozrzadu [MG ZT 2.5v6 190KM]
Dzieki.
Hmmm i jak to się skończyło ? Ja teraz mam możliwość wymienić z zwykłego 2.5 Kv6 177 KM na mg 190 KM i boje się czy to prawidłowo będzie chulać co o tym myślicie ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum