Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT/R75] Różnice w konstr. silnika 2.5 KV6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT/R75] Różnice w konstr. silnika 2.5 KV6
Autor Wiadomość
Ryszard1205 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 39
Skąd: UK



Wysłany: Pią Lut 01, 2008 13:38   [MG ZT/R75] Różnice w konstr. silnika 2.5 KV6
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Czy moze ktos wie ,jakie dokladnie sa zmiany w budowie silnika pomiedzy MG ZT 2.5v6 190 KM a Rover 75 2.5v6 160 KM.Czy zmiany te dotycza np.tylko glowicy ,czy zmienione sa jeszcze inne elementy.Silniki wygladaja jednakowo.
Prosze o pomoc.
Dziekuje.

maciej: mały retusz tematu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 07, 2010 10:31, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 01, 2008 13:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Lut 01, 2008 14:18   

Na moje oko:
-Komp
-Głowica,wałki
-Wydech patrzałeś czy taki sam :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Ryszard1205 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 39
Skąd: UK



Wysłany: Pią Lut 01, 2008 14:48   

Wydech jest ten sam. Wszystko jest takie samo.Ale podejzewam zawory w glowicy i moze walki moga sie troche roznic.
Problem jest taki ze wymienilem silnik, w moim MG ZT 190KM a zamontowalem prawdopodobnie z Rovera 75 tez 2.5v6. Taki mi przyslali,wygladaja tak samo,ale cos jest nie tak.Mam wypadanie zaplonow o ktorych juz pisalem na forum,wszystko sprawdzone co dotyczy tego tematu i nic.3 cylinder sie spoznia z zaplonem silnik nie ma mocy jaka powinien miec.Wiec teraz zastanawiam sie czy to nie wina glowic,bo z kad te 190 KM.Moze to byc tez program w komputerze ze ma taka moc.Bylem w servisie MG/Rover ,tam tez mowili o glowicach ,o programie w komputerze.(servis angielski)
Mam stare glowice ale czy po ich zamia nie bedzie ok? tego wlasnie nie wiem.
Czy moze przeprogramowac komputer.Wybieram sie na test do servisu ale nie wiem czy mi cos pomoga bo to anglicy a po rozmowie z nimi to nie wiedza co maja z tym zrobic.
A przeciez mozna cos z tym zrobic.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Lut 01, 2008 15:15   

Trzeba by porównać obie głowice na stole luknąć na wałki,zawory,kompa na pewno da sie przeprogramować :)

Podam taki prosty przykład

Ford Fiesta 1.8 16v Zetec były dwa rodzja motorów RS i S 130KM i 105KM różnica w silnikach polegała na:

-Wałki
-Komp
-Przepustnica
-RS miał natrysk oleju na denko tłoka...


P.S

Jeśli głowicę będą inne to i komp też bo przecież inne mapy są wgrane
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 01, 2008 17:31   

Ryszard1205 napisał/a:
Wiec teraz zastanawiam sie czy to nie wina glowic,bo z kad te 190 KM.Moze to byc tez program w komputerze ze ma taka moc.Bylem w servisie MG/Rover ,tam tez mowili o glowicach ,o programie w komputerze.(servis angielski)
Mam stare glowice ale czy po ich zamia nie bedzie ok? tego wlasnie nie wiem.

Od tego typu dylematów jest EPC!
Ja nie mam czasu po tym szperać, ale gdybym miał ten problem u siebie to by mi to spokoju nie dawało. Pobierz sobie EPC i porównuj numery części dla silnika KV6 177KM z 75-ki oraz KV6 190KM z MG :!:
Być może komputer od wersji 190KM jednak tym zapłonem steruje inaczej, są inne czasy otwarcia zaworów (inne wałki) i z silnikiem 177KM to nie zagada...

Ryszard1205 napisał/a:
Rover 75 2.5v6 160 KM.

W 75-ce jest silnik o mocy 177KM. KV6 o mocy 160KM był montowany tylko w MG ZT 160, później zastąpiono go 1.8T 160KM (+10KM więcej w porównaniu do jednostki z R75)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Ryszard1205 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 39
Skąd: UK



Wysłany: Pią Lut 01, 2008 17:55   

Zgadzam sie z toba. Komputer ma stala mape i sam koryguje wtrysk z informacji z wszystkich czujnikow.Pozostaja tylko glowice bo komputer mam sprawdzony dziala dobrze. Wydaje mi sie ze moze bys roznica na walkach rozrzadu,i sygnal podawany do czujnika walka rozrzadu jest nieprawidlowy, komputer nie daje rady skorygowac zaplonu.
Niespalona mieszanka z 3 cylindra strzela w rurze wydechowej.
Mam sprawdzona cala elektryke,nowe swiece ,cewki i wtryski sa ok.
Pozostaja chyba te glowice.
Wiem ze w autodacie jest podana roznica cisnienia w cylindrach pomiedzy Rowerem a MG.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 01, 2008 19:23   

Ryszard1205 napisał/a:
Wydaje mi sie ze moze bys roznica na walkach rozrzadu,i sygnal podawany do czujnika walka rozrzadu jest nieprawidlowy, komputer nie daje rady skorygowac zaplonu.

No raczej nie, bo tam pewnie jest czujnik położenia wałka rozrządu. Ja nie wiem jakie są mapy korekt w ECU, ale jeśli są np. jakieś bezwzględne mapy korekt zapłonu, to stąd problem. Tak tylko teoretyzuję...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Lut 01, 2008 20:06   

wałki są innej konstrukcji w mg zt
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Ryszard1205 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 39
Skąd: UK



Wysłany: Pią Lut 01, 2008 22:33   

czy wymiana samych walkow rozrzadu wystarczy czy musze wymienic cale glowice?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 02, 2008 11:19   

Ryszard1205 napisał/a:
czy wymiana samych walkow rozrzadu wystarczy czy musze wymienic cale glowice?

Kolego Ryśku, zainstaluj sobie proszę EPC i porównaj numery katalogowe poszczególnych części głowicy. Będziesz miał odpowiedź, a samo EPC na 100% przyda Ci się w przyszłości. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Ryszard1205 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 39
Skąd: UK



Wysłany: Sob Lut 02, 2008 15:21   

Gdzie moge znalesc EPC?
Dziekiuje za pomoc.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 02, 2008 15:25   

Ryszard1205 napisał/a:
Gdzie moge znalesc EPC?

To jest jakieś podchwytliwe pytanie?

Jeżeli nie, to kliknij w moim podpisie link "FAQ" i tam szukaj dalej. :cool:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Ryszard1205 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 39
Skąd: UK



Wysłany: Sob Lut 02, 2008 19:27   

dzieki za pomoc ,ale nie pokazuje mi sie adres tego pliku.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 02, 2008 20:58   

Ryszard1205 napisał/a:
dzieki za pomoc ,ale nie pokazuje mi sie adres tego pliku.

Czy to jest znowu podchwytliwy post?

Kliknij tutaj. U mnie pięknie działa.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Ryszard1205 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 39
Skąd: UK



Wysłany: Nie Lut 03, 2008 18:03   

Dzieki za pomoc ,ale naprawde u mnie ta strona nie chce sie otworzyc.

Sprawdzalem dzisiaj walki rozrzadu,pomiedzy silnikiem ktory zamontowalem a starymi walkami.Sprawa wyglada tak: na walku starym czesc numerow jest ta sama np: po prawej stronie walka,ale po lewej sa inne.I tak jest na kazdym z 4 walkow.Czyli mozna by wnioskowac ze walki nie sa takie same.
Mam teraz pytanie czy to tylko walki czy zmiana jest tez na zaworach?
Pomoc w tej sprawie ulatwilo bi mi zadanie bo wymienilbym tylko walki, a nie cale glowice.
Jaka jest wasza opinia,czy moze mi ktos doradzi.
Dziekuje z gory za pomoc.
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 03, 2008 18:07   

Ryszard1205 napisał/a:
u mnie ta strona nie chce sie otworzyc

Pewnie masz zablokowane coś w przeglądarce. Po kliknięciu musi zacząć zapisywać się plik a nie otwierać strona. Spróbuj prawym przyciskiem myszy na tym linku kliknąć albo zmień przeglądarkę :razz:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
Ryszard1205 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 39
Skąd: UK



Wysłany: Nie Lut 03, 2008 19:17   

Dzieki zmienilem przegladarke przezucilrm na bittorent i idzie.Zobaczymy co dalej.
Dzieki jeszcze raz.
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lut 03, 2008 19:30   

Wałki rozrządu są inne reszta jest ta sama :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Ryszard1205 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 39
Skąd: UK



  Wysłany: Nie Lut 03, 2008 21:21   

To dobra wiadomosc.Dzieki temu bede mial mniej pracy,bo tylko wymienie walki.Dzieki za pomoc.

[ Dodano: Pon Lut 04, 2008 18:18 ]
Wymieniam cale glowice mniej rozkrecania.

[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 19:31 ]
Wymienilem glowice ,efekt ten sam wypadaja zaplony ,3 cylinder sie nie spala mieszanki bo strzela w rurze wydechowej.Jedna sonda lambda caly czas pokazuje uboga mieszanke,pozostale dwie nowe roznie raz bogata raz uboga to akurat zrozumiale.Ale ta jedna to za katalizatorem,czasami czuc z niego bylo zapach zgnilych jaj.Ale chyba katalizator raczej nie jest uszkodzony ,i nie robilby takich numerow.Dziwi mnie ta sada zmienia sie na niej wartosc napiecia a mieszanka caly czas uboga bez zmian.
Nie wiem co jest z tym silnikiem wybieram sie do serwisu ,chyba ze ktos ma jakis pomysl.
Czy ktos moze mi podac numery walkow rozrzadu [MG ZT 2.5v6 190KM]
Dzieki.
 
 
MarcinRad 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 106
Skąd: Lubin



Wysłany: Nie Mar 09, 2008 10:28   

Hmmm i jak to się skończyło ?? ? Ja teraz mam możliwość wymienić z zwykłego 2.5 Kv6 177 KM na mg 190 KM i boje się czy to prawidłowo będzie chulać co o tym myślicie ?? ?

[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 11:04 ]
http://www.allegro.pl/ite..._190_2002_.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] różnice 1,8 a 1,8T
sebeks Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Paź 26, 2014 11:15
sebeks
Brak nowych postów [R75] Różnice w lusterkach EU a UK
Maciej23 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Lis 20, 2015 19:06
Maciej23
Brak nowych postów [ MG ZT 190 ] Różnice w zawieszeniu R 75 V6 a MG ZT 190
carduus Rover serii 75, MG ZT 14 Wto Lis 17, 2015 23:15
R75
Brak nowych postów [R75] CDT a CDTI - Różnice
tomcy Rover serii 75, MG ZT 47 Pią Lut 15, 2008 11:13
PHJOWI
Brak nowych postów [R75] Różnice pomiędzy 2.0 a 2.5 V6
scareface Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Paź 01, 2014 20:56
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink