Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [200 Si 99r. 1,4 16V] Nierówna praca silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [200 Si 99r. 1,4 16V] Nierówna praca silnika

brak mocy, dławienie przy dodawaniu gazu
Autor Wiadomość
mierciu 



Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Szczecin-Goleniów



  Wysłany: Nie Paź 07, 2007 21:56   SOLVED [200 Si 99r. 1,4 16V] Nierówna praca silnika

Już dawno roverek nie psuł mi się, więc postanowił nadrobić zaległości :( dzisiaj ruszyłem na światłach: 1-ynka do 6,5 tys, obrotów, 2-jka 6 tys. obrotów i...nagle auto straciło moc, szybko zjechałem na pobocze i w konsekwencji zgasło. Odpaliłem je i zaczęło bardzo nierówno chodzić między 1-0,5 tys. obrotów. Zgasiłem je, odczekałem trochę i znów odpaliłem...na luzie chodziło normalnie równo i bez problemów, ale gdy zacząłem dodawać gazu zaczęło skakać między 1,5 a jakieś 0,7 tys., odpuszczałem gaz i znów na wolnych chodził równo i na odpowiednim poziomie. Zgasiłem auto, odczekałem jakieś 10 minut zapaliłem i...wszystko super :) Autko chodziło jak zawsze, wchodziło na obroty, ale po kilku przygazowkach (powyżej 6 tys. obrotów) problem znów się pojawił i zaczynał się 'dławić' skacząc między 1,5 a 0,7 tys. obrotów nie chcąc wejść wyżej mimo wciśniętego do dechy gazu. Znów odczekałem swoje, odpaliłem i jakby nigdy nic się nie stało dojechałem do domu (40 km), jadąc na trasie około 3,5 tys. obrotów (czyli jakieś 110 km/h). Postawiłem i przed chwilką (po kilku godzinach) wyszedłem zapalić go na zimnym. Autko odpaliło na ssaniu i od razu nierówna praca na niskich obrotach. Poczekałem, aż się rozgrzeje, wtedy obroty na luzie sie wyrównały i były ok, ale przy dodawaniu gazu znów skakał miedzy 1,5 a 0,7-0,5, za żadne skarby nie wchodząc na wyższe obroty. Postanowiłem ruszyć na samym sprzęgle. Przejechałem na wstecznym jakieś 20 m i autko znów dobrze chodziło. Przejechałem się spokojnie kawałek, wróciłem na parking, kilka razy ostrzej przygazowałem i sytuacja z obrotami sie powtarza. Co to może być?? proszę o jakieś konkretne rady lub sugestie..
Ostatnio zmieniony przez giewu Pon Lut 04, 2008 08:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 07, 2007 21:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Paź 07, 2007 22:15   

sprawdź, czy nie pomoże ochłodzenia czujnika położenia wału,
a przede wszystkim, czy kółko paska rozrządu na wale nie jest luźne :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mierciu 



Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Szczecin-Goleniów



Wysłany: Nie Paź 07, 2007 22:20   

a jak mam to sprawdzic?? Heheh...chyba jednak musze pojechac do mechanika :D
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Paź 07, 2007 22:24   

kółko sprawdzisz zdejmując osłonę rozrządu, a czujnik to trzeba na niego rzucić mokrą szmatę,
nie spiesz sie z tym mechanikiem, może ktoś wymyśli co tam sie stało ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mierciu 



Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Szczecin-Goleniów



Wysłany: Nie Paź 07, 2007 23:09   

oki :) W takim razie ponownie proszę o burze mózgów ;) Jutro niech roverek postoi i odpocznie...nie będę go ruszać.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 08, 2007 14:45   

ja podobnie jak sTERYD stawiam na powoli padajacy czujnik PWK
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mierciu 



Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Szczecin-Goleniów



Wysłany: Pon Paź 08, 2007 19:30   

Witam :) Pojechałem nim dzisiaj do swojego mechanika i zostawiłem, żeby obadał. Podłaczy pod kompa i zobaczymy co się dzieje. Jak rozwiąże problem od razu podzielę się tym na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 08, 2007 19:36   

ale podlaczenie do kompa tego bledu niestety nie wykaże , nasz tez na wolnych chodzi i nie chcial sie wkrecac powyzej 1500, podlaczanie do kompa oczywiscie nic nie dalo
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Gru 26, 2007 12:42   

mierciu, czy coś się okazało??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 08, 2008 13:47   

no właśnie... też jestem ciekawy :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mierciu 



Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Szczecin-Goleniów



Wysłany: Pon Lut 04, 2008 00:41   

Witam :) Jakoś tak wyszło, że dawno nie byłem na forum i przepraszam, że nie opisałem wcześniej rozwiązania problemu :( Ale do rzeczy..tak jak podpowiadaliście, problem leżał w czujniku położenia wału korbowego-auto zaprowadziłem do dobrego mechanika i znalazł usterkę od razu. Na szczeście sam czujnik nie był zly, jedynie obluzował się i wyskoczył czy jakoś tak. Od tamtego czasu roverek śmiga zdrowy :)

POZDRAWIAM
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 04, 2008 15:38   

mierciu napisał/a:
Na szczeście sam czujnik nie był zly, jedynie obluzował się i wyskoczył czy jakoś tak.


a to ciekawy przypadek, przewaznie to jest problem z wyjeciem tego czujnika, warto go przed wlozeniem delikatnie przetrzeć drobnym papierkiem(tylko nie ten precik) i posmarowac smarem
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R214Si 1.4 16V] SOLVED Bardzo nierówna praca na zimnym
gorgoroth80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Wrz 11, 2010 10:11
gorgoroth80
Brak nowych postów [R25 1.4 01] nierówna praca silnika
na luzie silnik pracuje nierówno
wlk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Sie 19, 2008 10:07
Brt
Brak nowych postów [R25]Nierówna praca silnika
Kopys Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Gru 08, 2014 18:42
Kopys
Brak nowych postów [R25] Nierówna praca silnika
faster123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Gru 17, 2012 20:39
Adrian
Brak nowych postów [r25]nierówna praca silnika po nagrzaniu
buqa123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Nie Sie 24, 2014 22:32
buqa123



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink