Sytuacja następująca - jadę sobie spokojnie (70-80km/h, V bieg) i widzę że temperatura silnika jest prawie w czerwonym polu. Włączyłem nawiew na max i usiłowałem trochę schłodzić. Bez reakcji... Zatrzymałem się, podniosłem maskę, silnik pochodził, potem wyłączyłem (nawiew cały czas na max) i po chwili temperatura opadła, ale nadal była powyżej roboczej. Płyn w normie, nie kopcił na biało, nie przerywał, wszystko cacy...
Przejechałem jeszcze 2km (jechałem na basen) i zostawiłem samochód na godzinę. Po powrocie, jak dałem kontakt, wskazówka skoczyła prawie na roboczą. Uznałem że możliwe ale zawsze się szybciej schładzał...
Przejechałem około 10km i wszystko było w normie. Na wszelki wypadek ogrzewanie było na ciut mocniej
Po postoju rzędu 2h odpalam samochód a wskazówka podskakuje na temp roboczą Przejechałem kawałek i od razu się zaczęła delikatnie podnosić. Po włączeniu nawiewu wszystko wróciło do normy. Przejechałem cca 20km i temp. była w normie.
Pytanie następujące - co może być? Na początku się obawiałem że termostat lub HGF ale jak widziałem jak wskazówka wariuje to już trochę wyluzowałem. Jeżeli czujnik nawalił to dlaczego pokazuje cały czas temp. roboczą? Sprawdziłem kabelki - nie ma luzów, nic nie spadło, itp.
Wydaje mi się że elektronika świruje ale sam już nie wiem... (Przebieg jest rzędu 240.000km więc jest wszystko możliwe )
_________________ Już nie mam Roverka...
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 00:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
może być że czujnik od wskaźnika się spsiuł
na wszelki wypadek podjechałbym na komputer sprawdzić jaka jest rzeczywiście temperatura płynu, albo w jakiś inny sposób srawdził...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 18:53
srbenda napisał/a:
Chyba jednak wskaźnik (a może czujnik...) - dziś odpaliłem samochód po całonocnym postoju i temperatura na dzień dobry podskoczyła na roboczą
zdejmij wtyczkę z czujnika sprawdź jaka będzie reakcja wskaźnika, następnie zewrzyj wtyczkę jakąś zworką i sprawdź wskazanie wskaźnika. Powinien po zwarciu lecieć na max do góry lub na odwrót, już nie pamiętam, ale generalnie powinna być różnica
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum