Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Sro Sty 30, 2008 13:18
Hehe... ja tez mam dopiero albo nawet aż 21 lat! Najpierw musisz spuscic płyn chłodniczy, potem zdjac 2 plastikowe obudowy rozrzadu (tam jest jedna srubka dluzsza wiec zapamietaj gdzie), nastepnie poluzowac rolke napinajaca, zdemontowac stara pompe (chyba 5 srub, w tym jedna od tylu) troche jeszcze plynu pocieknie, zalozyc nowa pompe, napiac pasek poprzez rolke, zalozyc obudowe, dolac plynu, odpowietrrzyc uklad chlodzenia i heja...
a wiec tak: kupilem pompe i oddalem auto do mechanika po odbiorze auta wszystko wygladalo dobrze lecz gdy przyjechalem na parking zauwazylem ze znowu kapie:(jestem zalamany bo wszystko kosztowalo mnie 300zl pojechalem znow do mechanika i znowu bedzie wydatek:( co to moze byc skoro nie pompa?
pisales na samym poczatku, ze jeden z wezy jest w bardzo kiepskim stanie a zaraz potem przezuciles sie na pompe wody... moze jednak powinienes sie przyjrzec temu wezowi? Moj wezyk pekl sam z siebie pozbawiajac mnie polowy plynu... podokrecaj obejmy i namierz ten wyciek, przeciez widzisz na ziemi w ktorym miejscu kapie
na samym poczatku myslalem ze to wezyk ale jak sie lepiej przyjzalem to sie okazalo ze to nie jest wezyk od plynu;/ wiec kolega z forum powiedzial ze to moze byc pompa mechanik tez potwierdzil to wiec kupilem pompe lecz sie okazalo ze to chyba nie pompa,mechanik powiedzial ze moze pompa nowa tez jest uszkodzona...jutro znow idzie do mechanika.jak wjechalem na kanal to cala miska olejowa jest mokra i zniej kapie i nic innego nie widac skad dokladnie leci.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 20:08
Mialem to samo co Ty! Cala miska olejowa mokra od plynu, ewidentnie lalo sie spod pokrywy rozrzadu! Wiec wymienilem pompe i rozrzad przy okazji. Po powrocie z miasta nagle mi poszla para pod domem spod maski. Opaska obok trojnika z czujnikami puscila, wiec i ja wymienilem . Potem, znowu mi cieklo, spod czujnika temperatury tego dolnego i kupilem uszczelke, zalalem silikonem i spokoj! Wg mnie ja zmienisz pompe, to wtedy ona pracuje mocniej, nie wiem z wiekszym cisnieniem moze pcha plyn i rozczelnia newralgiczne punkty twojego ukladu, ktore do tej pory nie ciekly. Podokrecaj wszystkie opaski, a tam gdzie widzisz bialy nalot to najlepiej je zmien, mozesz rowniez kupic uszczelniacz do ukladu chlodzenia (K2-5zl). Ja kupilem ale nie uzylem bo uspokoilo sie. Albo mechanik kiepsko zalozyl pompe albo zapomnial dac uszczelki... wszystko mozliwe. Przypatrz sie skad dokladnie cieknie!
Powodzenia
I sprawdz na bagnecie czy nie masz dwoch poziomow oleju!
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 21:14
Zdejmij najpierw pokrywe rozrzadu i zobacz czy to pompa cieknie. Do pokrywy pasuje nasadka 8. Pompa wiesz jak wyglada. Sprawdz czy ona dalej jest mokra! Musisz znalezsc miejsce wycieku!
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 01:21
Na zdejeciu jak jest po prawej stronie ten czerwony korek to w miejsce jego wchodzi waz (to on mi puscil) a pod nim jest wlasnie czujnik. U mnie jest niebieski!
dolna pokrywa ma jeszcze jedna srube, ciezko ja wykrecic, bo jest pod kolem pasowym, ale moze nie trzeba bedzie jej zdejmowac, pompe widac po zdjeciu tej gornej
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
z ta sruba to chodzi o to ze przy wykrecaniu jej leb zacznie opierac sie o kolo pasowe i dalej sie nie wykreci , widzialem juz taki patent, ze tym miejscu wkreca sie odpowiednio przycieta srube
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum