Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Czyżby padł akumulator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Czyżby padł akumulator

Nic nie działa
Autor Wiadomość
kosman 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 177
Skąd: Kielce



Wysłany: Nie Lut 03, 2008 00:57   [R45] Czyżby padł akumulator
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam
Jakie było moje zdziwienie, gdy właśnie przed chwilą chciałem sobie do domku pojechać moim roverkiem. Podchodzę do auta, kluczyk nie działa. Otwieram więc ręcznie - spoko. Przekręcam kluczyk i nic - nawet nie drgnie. Próbuje zapalić cokolwiek - nie działa. Ani światła ani nic. Tak jakby padł akumulator, ale przecież na pewno był dobry skoro parę godzin na nim jechałem i nic nie wskazywałoby na to, że padnie. No chyba, że jakiś jest główny bezpiecznik, który padł - tylko nie wiem który.
Mam nadzieję, że ktoś będzie mógł mi w stanie pomóc. Pozdro
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 03, 2011 00:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 03, 2008 00:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Nie Lut 03, 2008 09:51   Re: [R45 2.0 iDT 2000r.] Czyżby padł akumulator

kosman napisał/a:
Witam
Jakie było moje zdziwienie, gdy właśnie przed chwilą chciałem sobie do domku pojechać moim roverkiem. Podchodzę do auta, kluczyk nie działa. Otwieram więc ręcznie - spoko. Przekręcam kluczyk i nic - nawet nie drgnie. Próbuje zapalić cokolwiek - nie działa. Ani światła ani nic. Tak jakby padł akumulator, ale przecież na pewno był dobry skoro parę godzin na nim jechałem i nic nie wskazywałoby na to, że padnie. No chyba, że jakiś jest główny bezpiecznik, który padł - tylko nie wiem który.
Mam nadzieję, że ktoś będzie mógł mi w stanie pomóc. Pozdro


1. Sprawdź akumulator, najlepiej pod obciążeniem.
2. Sprawdź masę i przewody masowe.

i daj znać, co i jak :)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
kosman 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 177
Skąd: Kielce



Wysłany: Nie Lut 03, 2008 14:08   

Ok
Tak więc to chyba wina akumulatora, bo podłączyłem inny i jak nie zacznie trąbić wniebogłosy alarm. Oczywiście pilot nie reagował przez jakiś czas więc włożyłem kluczyk i centralny się odblokował od razu, a pilot po jakimś czasie także zareagował. Zobaczymy jak naładuję ten stary akumulator to co będzie?
Ciekawe tylko co mogło być przyczyną takiego rozładowania się akumulatora. Światła miałem wyłączone jak go zostawiałem i inne urządzenia typu radio też.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lut 03, 2008 14:39   

moj na ostatnim zlocie padl podobnie i tez szybko, najprawdopodobniej siadla jedna cela
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kosman 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 177
Skąd: Kielce



Wysłany: Nie Lut 03, 2008 15:01   

Czyli że niby cały akumulator do wymiany?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lut 03, 2008 17:16   

no najprawdopodobniej,
ale zeby byc pewnym na 100 % to jak masz od kogo to podmien aku,
swoj wyciagnij i podladuj przez noc, potem odepnij prostownik na kilka godzin wsadz do samochodu i sprobuj odpalic,
mozesz tez pomierzyc cele aerometrem (gestosc elektrolitu), jesli ktoras padla to odrazu wyjdzie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lut 04, 2008 12:11   

kosman, sprawdź jeszcze, czy przekaźnik od świec żarowych czasem się nie skleił, bo może świece Ci rozładowały aku. A jak długo auto stało??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 04, 2008 15:59   

no wlasnie dlatego polecam odpiecie aku od instalacji,
u mnie po tescie jaki opisalem wyzej, czyli aku odpiety od instalacji, nastepnie ladowany, potem stal kilka godzin i niestety po wpieciu go do samochodu nawet raz nie zakrecil

[ Dodano: Pon Lut 04, 2008 15:59 ]
tak z ciekawosci jakiej firmy masz aku ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kosman 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 177
Skąd: Kielce



Wysłany: Pon Lut 04, 2008 17:14   

Coś jednak jest nie tak. Zrobiłem zamianę na nowy akumulator i w przeciągu 8 godzin ten również się rozładował i auto nie chciało zapalić, więc to wina czegoś innego. Ostatnio mam problem z radiem, bo nie łączy mi coś. Może jakieś spięcie jest i pobiera energię nawet jak nie jest włączone. Odpiąłem zatem radio przed chwilą i zobaczymy przez noc czy to była przyczyna tej awarii?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 04, 2008 17:50   

no to teraz musisz szukac zlodzieja pradu
najlepiej jest wpiac sie szeregowo z amperomierzem (miedzy plusowa kleme, a plusowy przewod) i np. po kolei wyciagac i wkladac bezpieczniki, druga osoba patrzy na amperomierz
oczywiscie lampka w kabinie i inne odbiorniki powinny byc wylaczone,
u nas np. kiedys prad kradl alternator, jesli na bezpiecznikach nic nie wyjdzie, to odlacz alternator
wczesniej sprawdz tez jak wczesniej pisales radio :-)
podaj wartosc pradu jaki jest pobierany z aku przy wylaczoncyh wszystkich odbiornikach

aha polecam na mierniku ustawic maxymalny prad zwykle 10A, trzeba wtedy przelozyc czerowny kabel w inne gniazdo
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 05, 2008 10:43   

dodam jeszcze , że pomiar na tych 10A nie powinien trwać dłużej niż 30 sekund, bo póxniej moze się zrobić "ciepło" :mrgreen: oczywiście wszystko zależy od obciazenia. Jesli pokazuje mniej niż 1A to można dłużej mierzyć ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kosman 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 177
Skąd: Kielce



Wysłany: Wto Lut 05, 2008 10:59   

No niestety radio nie okazało się rzekomym złodziejem. Dzisiaj jadę do elektromechanika, bo nie jestem wyposażony w takie urządzenia jak amperomierz. Dam znać co i jak z tym "fantem" wyszło.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 05, 2008 12:33   

no 10A to juz sporo, po 5 godzinach z aku totalny trup, pracujaca pompa paliwa bierze cos kolo 10 A
wynik 0,5 A na postoju to juz bardzo duzo
prawidlowo powinno byc okolo 0,03 A czyli 30 mA , zalezy od samochodu
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 07, 2008 12:24   

kosman napisał/a:
Dzisiaj jadę do elektromechanika, bo nie jestem wyposażony w takie urządzenia jak amperomierz. Dam znać co i jak z tym "fantem" wyszło.

Coś wiadomo już?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kosman 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 177
Skąd: Kielce



Wysłany: Czw Lut 07, 2008 13:00   

Tak. Prawdopodobnie coś jest nie tak z alternatorem, że niby się przegrzewa i trzeba coś wymienić. Ale więcej będę wiedział dzisiaj wieczorem albo jutro.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Lut 07, 2008 13:05   

mogłeś sprawdzić napięcie ładowania według mnie mógł się zepsuć regulator napięcia w altku, często pada w roverkach.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
kosman 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 177
Skąd: Kielce



Wysłany: Czw Lut 07, 2008 13:19   

Ja wiem, że mogłem, ale takim znawcą w temacie elektryki to nie jestem. Choć ojciec zawsze powtarzał:
"- synu choć zobaczysz jak się montuje gniazdko w ścianie. Gdzie jest faza albo uziemienie. To Ci się kiedyś na pewno przyda"
A ja zawsze uciekałem.

[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 19:56 ]
I faktycznie padł ten regulator napięcia w alternatorze. Naprawdę jesteście nieźli roverkowi maniacy.
Pozdro i dzięki wielkie zarazem.

[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 20:46 ]
Dziwi mnie to, bo mam zainstalowany akumulator 55Ah a powinienem mieć 75Ah czyli tak na dobrą sprawę alternator powinien mniej energii produkować. A tu jednak okazało się, że padł. Nie wiem od czego to jest zależne? Czy może jest odwrotni? Urządzenia w aucie potrzebowały więcej energii i alternator nie wyrabiał z produkcją prądu. Czy może jakieś zwarcie spowodowało uszkodzenie tego regulatora?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 420 SDi] czyżby HGF ?
medika Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Sro Paź 07, 2009 19:11
szoso
Brak nowych postów [R416] Czyżby HGF?
grzegorz1652 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Sob Mar 30, 2013 17:23
leszczu
Brak nowych postów [R416] Czyżby ECU........?????
Nie ma komunikatów błyskowych, nie swieci sie "check engine" podczas rozruchu.
TomekBugajski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Kwi 21, 2009 21:47
TomekBugajski
Brak nowych postów [r416] Czyżby sprzęgło?
grzegorz1652 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 45 Czw Lut 27, 2014 17:37
sTERYD
Brak nowych postów [414]Czyżby skrzynia biegów
szakalolawa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Sie 08, 2011 21:15
truten23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink